Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Försökte ändra Gamma i Nvidias control panel men såfort man höjer eller sänker lite så sker ett resultat men efter 1 sec så återgår det till den ursprungliga inställningen.
Samma sak sker med andra program jag testat med.

Vad är det som spärrar att jag inte kan ändra Gamma ?
Kör med brightness och contrast på 50/50 samt "User"
men vill gärna sänka gamman då jag som många andra tycker denna skärm är aningen blek i mörka/helsvarta områden/spel

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Jag kör med ICC profilen ifrån tft central, tycker det ser bra ut!
http://www.tftcentral.co.uk/icc_profiles/asus_rog_swift_pg278q.icc

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

"har vi tagit hjälp av ett UFO med kamera och släde." HAHA jag dör :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en modell utan G-sync och HDMI för att kunna koppla in annat än en dator till ett bättre pris med! 5k kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk

Hur många gånger ska man behöva få skärmen bytt för att man ska få en fungerande ASUS?!

Har seriöst fått tre stycken trasiga skärmar i rad! Döda pixlar, "låsta" pixlar och fläckar som syns igenom alla bakgrunder.
Hur kommer det sig att man ska spendera 7499Kr för att köpa en opålitlig skitskärm? Börjar seriöst tröttna på er skit. Två av de tre skärmarna jag fått har det varit ett klisterlapp på och det har stått "QC-PASSED" på dem. Quallity Checked? Quallity Controlled? MY ASS!

Permalänk
Medlem

Startade precis skärmen för första gången nyss och upptäckte följande:

Bilden är tagen bara några CM från skärmen, så det ser mkt större än vad det är. Men ni kan nog se pixlarna på bilden så ni får en uppfattning hur smått det är, och "bananen" verkar röra sig igenom åtminstone 2-3 st.

Vet inte om det är ett par döda pixlar eller om det är något skit som har fastnat under skärmen, va inget smuts som gick att få bort iallafall.
Antar att jag ska utnyttja min ångerrätt, för en skärm för 7500 kr ska knappast komma med döda pixlar, speciellt inte nu när Asus valt att sänka priset för skärmen i USA från 800 $ till det nya rekommenderade priset på 650 $. Vi i Sverige har alltså fått betala ett stort premium pris och då förväntar man sig en "hel" produkt.

Hade ni andra accepterat detta och bara bitit i det sura äpplet? Den "svarta bananen" är placerad i mitten av skärmen lite till vänster.
Finns det någon lösning kanske för mitt problem utan att behöva skicka tillbaks den?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Vafan läs pixelpolicyn.
Jag hade inte accepterat pixelfel men kan ju inte klaga på Asus eftersom man klart och tydligt kan läsa pixelpolicyn.

Nog svårt att byta nu för de skärmar som de flesta ställen har är nog tillbakaskickade med pixelfel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Startade precis skärmen för första gången nyss och upptäckte följande:

http://i.imgur.com/tM15pFN.jpg

Bilden är tagen bara några CM från skärmen, så det ser mkt större än vad det är. Men ni kan nog se pixlarna på bilden så ni får en uppfattning hur smått det är, och "bananen" verkar röra sig igenom åtminstone 2-3 st.

Vet inte om det är ett par döda pixlar eller om det är något skit som har fastnat under skärmen, va inget smuts som gick att få bort iallafall.
Antar att jag ska utnyttja min ångerrätt, för en skärm för 7500 kr ska knappast komma med döda pixlar, speciellt inte nu när Asus valt att sänka priset för skärmen i USA från 800 $ till det nya rekommenderade priset på 650 $. Vi i Sverige har alltså fått betala ett stort premium pris och då förväntar man sig en "hel" produkt.

Hade ni andra accepterat detta och bara bitit i det sura äpplet? Den "svarta bananen" är placerad i mitten av skärmen lite till vänster.
Finns det någon lösning kanske för mitt problem utan att behöva skicka tillbaks den?

Finns ju en video som blinkar mellan massa färger snabbt som man kan köra i fullskärm då och som i vissa fall kan väcka liv i döda pixlar.

Sök på youtube så hittar du den.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe1111:

Hur många gånger ska man behöva få skärmen bytt för att man ska få en fungerande ASUS?!

Har seriöst fått tre stycken trasiga skärmar i rad! Döda pixlar, "låsta" pixlar och fläckar som syns igenom alla bakgrunder.
Hur kommer det sig att man ska spendera 7499Kr för att köpa en opålitlig skitskärm? Börjar seriöst tröttna på er skit. Två av de tre skärmarna jag fått har det varit ett klisterlapp på och det har stått "QC-PASSED" på dem. Quallity Checked? Quallity Controlled? MY ASS!

Jag har också ett lite mörkare parti i nedre högra hörnet. Syns dock egentligen bara när bakgrunden är helt vit, typ ungefär som att det var lite inbränt men vet inte om jag orkar skicka in den bara för det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har också ett lite mörkare parti i nedre högra hörnet. Syns dock egentligen bara när bakgrunden är helt vit, typ ungefär som att det var lite inbränt men vet inte om jag orkar skicka in den bara för det.

Vet inte heller om jag orkar gå igenom ångerrätten för dom två döda pixlarna som jag har, men har köpt bra mkt billigare skärmar och inte fått någon med döda pixlar tidigare. Asus kvalitets kontroll måste vara rätt så låg.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har också ett lite mörkare parti i nedre högra hörnet. Syns dock egentligen bara när bakgrunden är helt vit, typ ungefär som att det var lite inbränt men vet inte om jag orkar skicka in den bara för det.

Skrivet av muSashi:

Vet inte heller om jag orkar gå igenom ångerrätten för dom två döda pixlarna som jag har, men har köpt bra mkt billigare skärmar och inte fått någon med döda pixlar tidigare. Asus kvalitets kontroll måste vara rätt så låg.

"Asus bedömer pixelfel efter ISO 13406-2 vilket medger mellan två till fem defekta pixlar beroende på vilket fel pixeln lider av.

Vid frågor, kontakta Asus på telefon 08-58 76 94 07."

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vet inte heller om jag orkar gå igenom ångerrätten för dom två döda pixlarna som jag har, men har köpt bra mkt billigare skärmar och inte fått någon med döda pixlar tidigare. Asus kvalitets kontroll måste vara rätt så låg.

Fast hade jag haft pixelfel hade jag gärna löst det I mitt fall är det bara att det är lite mörkare, får nästan ta en bild när jag kommer hem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Och ditt inlägg är minst lika korkat (se vad kul det här är), då du missar min poäng helt och hållet. Min poäng är att man kan (i mitt tycke) köpa en bättre skärm för 1/3 av priset av en PG278Q. Det vill säga, priset är för högt på denna produkt.

För övrigt, ditt inlägg bestod av (ad hominem), (auktoritetsargument), (ad hominem). Alla bör följa din inläggsstandard i framtiden!

Har inte varit på forumet ett tag så detta svar är sent.

Att man kan köpa en bättre skärm i ditt tycke (Koreaskärmar/budgetskärmar av tvivelaktig kvalitet som inte har snabb responstid och 2560x1440 och G-Sync och 144Hz) lämnar jag helt utan kommentar.

Sedan vill jag sarkastiskt gratulera dig till att ha suttit med näsan i dina böcker för länge under din utbildning. Att du kommer fäktande med några tjusiga termer angående argumentation imponerar knappast på någon i forumet.

Nix, mitt inlägg var inte baserat på ett personangrepp utan på hur korkat din inlägg var. Sedan kan man inte heller påstå att Thomas Ytterbergs åsikter var ett auktoritetsargument då han definitivt uttalar sig inom sitt kompetensområde.

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Hej!

Har precis fått hem min skärm nu men får bara ut 60Hz @1440p och samma @1080p.
Har ett Gigabyte R9 280X och skärmen inkopplad med en DP - Mini DP kabel.
Klarar inte Mini DP 1440p med 60+Hz ? Då borde den ändå klara 1080p med 60+Hz eller är det något jag missar här?

EDIT:
Kanske ska skriva att jag har en skärm med HDMI (1920x1080) och en på DVI (1680x1050) också.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av python_ormen:

Hej!

Har precis fått hem min skärm nu men får bara ut 60Hz @1440p och samma @1080p.
Har ett Gigabyte R9 280X och skärmen inkopplad med en DP - Mini DP kabel.
Klarar inte Mini DP 1440p med 60+Hz ? Då borde den ändå klara 1080p med 60+Hz eller är det något jag missar här?

EDIT:
Kanske ska skriva att jag har en skärm med HDMI (1920x1080) och en på DVI (1680x1050) också.

Precis som singel-stream 60Hz 4K kräver denna skärmen en kabel av mycket hög kvalitet för att fungera. Kabeln som följer med är garanterad att fungera.

Permalänk
Skrivet av kinc:

Precis som singel-stream 60Hz 4K kräver denna skärmen en kabel av mycket hög kvalitet för att fungera. Kabeln som följer med är garanterad att fungera.

Det lät ju jättedumt... hur ska man veta om en kabel då klarar detta eller inte?

Köpte en vanlig för 200 riksdaler och tänkte att bilden kan ju inte bli dålig när det är digitalt, och det finns väl bara 1.2 DP kablar? Stod inget om det i alla fall.

EDIT:

Ok, så om jag köper en sånn här, https://www.komplett.no/sapphire-adapter/804927 och använder kabeln som följde med så ska det fungera då?

Permalänk
Medlem

wazaaap

jag har ett 690 med mini-displayport så kan inte använda den medföljande kabeln. Vet någon en kabel som använder sig av minidisplayport 1.2 på ena änden? De jag hittat har bara 1.1 vilket låser min skärm till 85 hz, sen blir det svart om jag går över. Eller ngn adapter till originalsladden? Inte ens prisjakt listar vilken revision de använder

tack på förhand

EDIT: enligt denna sida så fär det ingen funktionell skillnad mellan 1.1 eller 1.2?? Vad är det då som gör att skärmen svartnar så fort jag ändrar frekvens? Detta gäller både genom kontrollpanelen, nvidia control panel och skärmens inbyggda meny

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av maber201:

wazaaap
EDIT: enligt denna sida så fär det ingen funktionell skillnad mellan 1.1 eller 1.2?? Vad är det då som gör att skärmen svartnar så fort jag ändrar frekvens? Detta gäller både genom kontrollpanelen, nvidia control panel och skärmens inbyggda meny

Stämmer. Det finns inte versionsnummer på kablar utan det finns kablar som är fungerar enligt spec och de som inte gör det. De som inte fungerar som spec kan ge problem som att de inte klarar av att överföra tillräckligt hög datahastighet därför kabeltillverkarna har sannolikt nöjt sig med den kvalitetsnivå som krävs för 2560x1440 vid 60 Hz.

Sidan du länkar till har en länk till sökfunktion för alla produkter som är godkända och det finns just nu en kabel (1 och 2 meter, svart eller vit) med MiniDP som är godkänd:

http://www.accellcables.com/products/ultraav-mini-displayport...

http://www.accellkablar.se/ är svenska agentens sida och där finns länka till prisjakt, pricerunner och grossisten.

Kanske lyckas bättre med en av dessa?

För övrigt "härligt" att se att Displayport går samma väg in i kabelförvirringen som HDMI dragits med i alla år...

Permalänk
Skrivet av maber201:

wazaaap

jag har ett 690 med mini-displayport så kan inte använda den medföljande kabeln. Vet någon en kabel som använder sig av minidisplayport 1.2 på ena änden? De jag hittat har bara 1.1 vilket låser min skärm till 85 hz, sen blir det svart om jag går över. Eller ngn adapter till originalsladden? Inte ens prisjakt listar vilken revision de använder

tack på förhand

EDIT: enligt denna sida så fär det ingen funktionell skillnad mellan 1.1 eller 1.2?? Vad är det då som gör att skärmen svartnar så fort jag ändrar frekvens? Detta gäller både genom kontrollpanelen, nvidia control panel och skärmens inbyggda meny

Detta är exakt samma problem som jag lider av. Jag måste också köpa en ny kabel idag... varför ska det vara så här dumt?

Permalänk
Medlem

Fick nog samma problem igår som jag sett andra haft. När jag startade upp datorn så lös den röda ringen så fint men i nvidia panelen under v-sync fanns inte G-Sync kvar längre. Detta efter haft skärmen i några dagar utan problem.

Det löste sig genom att starta om datorn men man blir lite fundersam ändå vart problemet ligger. Skärme har mycket ny teknik och g-sync tekniken i sig kanske inte är 100% optimerad ännu. Kunde varit värre som tur e

I övrigt älskar jag skärmen, visst färgerna är lite vekare och svärtan inte fullt lika bra som min tidigare Eizo Foris men fördelarna överväger nackdelarna stort.

En annan fråga. I hårdvarufliken i kontrollpanelen så känns skärmen inte igen så det blir generic monitor. Har alla detta? Kanske inte spelar något roll då drivrutinerna är de senaste och nvidias kontrollpanel känner igen skärmen.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av python_ormen:

Detta är exakt samma problem som jag lider av. Jag måste också köpa en ny kabel idag... varför ska det vara så här dumt?

Därför att 2560x1440 pixlar vid 144 Hz är den just nu mest krävande anslutningen som förekommer i konsumentled. Det kräver mer överföringskapacitet än 4K@60 Hz. Välkonstruerade kablar ska klara av detta, men eftersom en grundläggande drivkraft hos konsumenter är att betala minsta möjliga pengar så finns det en marknad för billiga kablar som håller sämre kvalitet. En sämre kvalitet som räcker för de vanligaste upplösningarna och frekvenserna men som inte alls räcker till när du kliver upp på den här nivå som knappt förekommit tidigare.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Därför att 2560x1440 pixlar vid 144 Hz är den just nu mest krävande anslutningen som förekommer i konsumentled. Det kräver mer överföringskapacitet än 4K@60 Hz. Välkonstruerade kablar ska klara av detta, men eftersom en grundläggande drivkraft hos konsumenter är att betala minsta möjliga pengar så finns det en marknad för billiga kablar som håller sämre kvalitet. En sämre kvalitet som räcker för de vanligaste upplösningarna och frekvenserna men som inte alls räcker till när du kliver upp på den här nivå som knappt förekommit tidigare.

Absolut och detta förstår jag, det jag inte förstår är varför det inte är specifisert gott nog på dem kablarna man köper... Och dem flesta butikerna har ju inte äns dem bra kablarna. I have yet to find one här i Norge...

Permalänk

Hej nån som äger denna skärm som lyckats ändra i menyn från normal till extream

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hej nån som äger denna skärm som lyckats ändra i menyn från normal till extream

Ja det går men varför skulle man vilja ha där då bildkvaliten blir lidande?

Permalänk

Ang mini displayport till display port har inet dem och de är 1.2 enligt han på inet jag pratade med nyss
Artikel 1 m 8906245
2m 8906246

Tack o hej

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av maber201:

wazaaap

jag har ett 690 med mini-displayport så kan inte använda den medföljande kabeln. Vet någon en kabel som använder sig av minidisplayport 1.2 på ena änden? De jag hittat har bara 1.1 vilket låser min skärm till 85 hz, sen blir det svart om jag går över. Eller ngn adapter till originalsladden? Inte ens prisjakt listar vilken revision de använder

tack på förhand

EDIT: enligt denna sida så fär det ingen funktionell skillnad mellan 1.1 eller 1.2?? Vad är det då som gör att skärmen svartnar så fort jag ändrar frekvens? Detta gäller både genom kontrollpanelen, nvidia control panel och skärmens inbyggda meny

Också 690 ägare.

Har köpt en Accell UltraAV kabel ver.1.2 1 m till Swiften, den fungerar bra. (Deltaco).

Har en Accell Ultra AV kabel ver1.1 2 m som också har fungerat bra till en Samsung 3D 120 HZ display.( köpt utomlands.)
Accell kablarna är certifierade av Displayport.org.

Visa signatur

I7 990X | Rampage III Extreme | Dominator GT 2000MHZ 3x4GB | Enermax Revo 85+ 1250W | GTX 690 | OCZ Vector 512GB | W7 Ultimate 64 | NH-U12P SE2 | Fortress FT02 B | Xonar Essence STX | A-5VL | GLE 430 | G502| Ducky Shine 2| Asus Rog Swift |
HTPC: Antec Solo II | Seasonic X-750 | Asus P8Z68-V Pro gen.3 | Win7 Prof 64 | I7 2700 K | Noctua NH-U9B SE2 | GSKILL 2133 16 GB | HD 7850 | Asus Xonar ST | Noctua |

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Ja det går men varför skulle man vilja ha där då bildkvaliten blir lidande?

Fattade /fattar inte var det var bara

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om betraktningsvinklar? Helt irrelevant, mina skärmar är 100% alltid vänd direkt emot mig, något annat vore konstigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet om 120/144hz inställningen kan påverka möjligheten att komma in i datorns bios. Vissa gånger då jag startar om datorn så blir den helt svart och efter några sekunder verkar skärmen släckas. Ifs så laddas väl inte alla drivrutiner/hz och sånt förrän när windows startas?

Problemet är också att jag har en jäkligt snabb ssd som kör det nästan omöjligt att hinna trycka DEL eller F8 för att komma till någon slags meny/bios, kör win8.1 64bit. Försökt att boota till bios direkt från flashiga gränssnittet men då blir datorn också svart.

Antagligen inget med skärmen att göra men vill bara försäkra mig att allt över 60hz inte kan spöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Så, om vi åker tillbaka till verkligheten och tänker efter vad vi får i jämförelse med en koreaskärm som kostar 2500kr. Några extra hz och g-sync? Tappar istället IPS och får TN...

Priset är på tok för högt.

Man får en snygg skärm som funkar direkt ur lådan.
Låg input lag, och minimal ghosting.

För annat arbete har jag en DELL 27" IPS, och 7'000 är inga problem för mig när det är en grym skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW