Fyller 18 snart. Tips på vad man ska önska sig?

Permalänk
Medlem

Fyller 18 snart. Tips på vad man ska önska sig?

Tjenare! Nu är det så att jag fyller 18 om några veckor, och måste därför tänka ut vad jag önskar mig från päronen.
Kan redan nu säga att jag har uteslutit bil och klocka, eftersom jag vill själv köpa dessa med pengar jag tjänat.
Men ändå något i den prisklassen liksom, inte massa krimskrams som kvantitet över kvalitet.

Hade föredragit något stort istället för massa små smaker, som parfym, deo och sån skit.
Jag ska ju till Danmark nästa sommar med kompisar för att supa, så där är ju något jag kanske önska mig.
Dock är päronen rätt snåla angående utgifter, men om det handlar om en speciell sak såsom mobiltelefon för typ 8000 så brukar det inte vara ett problem. Nu har jag mobil givetvis, så det utesluts också.

Minns ni vad ni önskade när ni fyllde 18, kanske? Något att tillägga är att päronens ekonomi ligger på övre medelklass, så inga kaffemuggar-tips tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedz:

Tjenare! Nu är det så att jag fyller 18 om några veckor, och måste därför tänka ut vad jag önskar mig från päronen.
Kan redan nu säga att jag har uteslutit bil och klocka, eftersom jag vill själv köpa dessa med pengar jag tjänat.
Men ändå något i den prisklassen liksom, inte massa krimskrams som kvantitet över kvalitet.

Hade föredragit något stort istället för massa små smaker, som parfym, deo och sån skit.
Jag ska ju till Danmark nästa sommar med kompisar för att supa, så där är ju något jag kanske önska mig.
Dock är päronen rätt snåla angående utgifter, men om det handlar om en speciell sak såsom mobiltelefon för typ 8000 så brukar det inte vara ett problem. Nu har jag mobil givetvis, så det utesluts också.

Minns ni vad ni önskade när ni fyllde 18, kanske? Något att tillägga är att päronens ekonomi ligger på övre medelklass, så inga kaffemuggar-tips tack.

"Men ändå något i den prisklassen liksom, " Det kan innebära allt från 3000kr till flera milijoner beroende på hur dyra bilar ni brukar köpa

Men önska dig kanske pengar till körkort eller liknande eller kanske en slant till boende om dom är så rika.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En riktigt fet helautomatisk espressomaskin
En köksassistent
Ett golfset
Två Canada Goose jackor
En projektor + duk

Permalänk
Medlem

En stor TV att ha i ditt rum om du inte redan har det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Ett flytta hemifrån-paket

Permalänk
Medlem

Dagens i-lands problem, vad ska jag önska mig...

En fin klocka vore väl en bra present, en Rolex för 60K kanske?

Permalänk
Skrivet av soulis:

Dagens i-lands problem, vad ska jag önska mig...

En fin klocka vore väl en bra present, en Rolex för 60K kanske?

Tjänar ens föräldrar bra så visst, en Rolex skulle vara en fin present - jag själv gillar dock andra märken bättre. Bara för att man får presenter i det övre prissegmentet så betyder det inte per automatik att man inte kan uppskatta värdet, det har med uppfostran att göra.

TS: Du drar väldigt konstiga paralleller mellan bil och en telefon. För övrigt så är det svårt att veta vad du inte har. Men är du snart 18 år och inte har en kavaj eller liknande, önska dig det. Eller presentkort på någon fin klädbutik. Nej det är inte tråkigt, det är fräscht att ha fina kläder.