Twitch - Optimala inställningar

Permalänk
Inaktiv

Twitch - Optimala inställningar

Tjena Clockers!

Hur får man en "perfekt" twitch optimering utan lagg och hack? Jag försökt hitta guider på Youtube, men det är ingen som klingar in på min dator/internet setup. Min setup ser ni i min signatur och jag har 250 mbit upp/ned. Jag vill gärna streama i 1080p, men jag kan nöja mig med 720p. Någon som har en bra guide? Eller någon som har en snarlik setup som vet bästa settingen för det?

Vore jättesnällt om ni kunde dela med er av era erfarenheter gällande OBS, om det är nu det programmet som gäller?

Cheers!

Permalänk
Medlem

Finns massor av bra guider ju

Googla och kolla vad alla settings gör tex "OBS use CFR option" och klicka på översta så kommer du se precis vad den gör osv

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Ta en titt här. Den är enkel nog att följa för en nybörjare.
http://help.twitch.tv/customer/portal/articles/1262922-open-b...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stonecore:

Ta en titt här. Den är enkel nog att följa för en nybörjare.
http://help.twitch.tv/customer/portal/articles/1262922-open-b...

Där har vi ett problem, när jag sätter 3000 på max bitrate så laggar/hackar det när man spelar, men jag vet att folk har lyckats fixa det ändå, men jag vet inte hur bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iColt3n:

Där har vi ett problem, när jag sätter 3000 på max bitrate så laggar/hackar det när man spelar, men jag vet att folk har lyckats fixa det ändå, men jag vet inte hur bara.

Såhär ser det ut med mina inställningar i OBS, kan skicka alltihop i PM till dig om du vill

http://www.twitch.tv/cratzky/c/5118043

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blazin87:

Såhär ser det ut med mina inställningar i OBS, kan skicka alltihop i PM till dig om du vill

http://www.twitch.tv/cratzky/c/5118043

Det såg riktigt bra ut! Skulle du kunna skicka dina inställningar i PM, eller ladda upp bilderna i ett inlägg här? Enklare att hålla reda på.

Permalänk
Medlem

Fick du till några bra inställningar? Har testat det mesta nu men hur jag än ställer in så får jag lagg typ var 10:e sekund eller en väldigt grötig bild vid rörelse och med 100/100 internet så borde man klara att streama något som ger en bra bild utan lagg tycker man.

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och mixtrat som satan med en polare som bor i Norge och han hade samma fel som mig, det hackar/laggar typ var 10 sek. Vi testade med otroligt många olika inställningar, googlade/youtubade och testade alla garanterade inställningar där allt skulle funka utan problem. Någonstans stod det typ att high pop streamers får större prioritet av twitch så det kan hacka/lagga för folk som är mindre poppis helt enkelt.

Har för övrigt 250mbit ner och upp från BBB.

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av criller:

Fick du till några bra inställningar? Har testat det mesta nu men hur jag än ställer in så får jag lagg typ var 10:e sekund eller en väldigt grötig bild vid rörelse och med 100/100 internet så borde man klara att streama något som ger en bra bild utan lagg tycker man.

Jag har samma problem. Det hackar för mig också. Jag la ner det där projektet och försökt mig på Youtube klipp, men det skiter sig där med, haha. Jag har försökt följa jättemånga guider både för streaming och videos. Men ingen verkar vara skräddarsydd för min dator om man säger som så. :/

Skrivet av Tapi0:

Jag har suttit och mixtrat som satan med en polare som bor i Norge och han hade samma fel som mig, det hackar/laggar typ var 10 sek. Vi testade med otroligt många olika inställningar, googlade/youtubade och testade alla garanterade inställningar där allt skulle funka utan problem. Någonstans stod det typ att high pop streamers får större prioritet av twitch så det kan hacka/lagga för folk som är mindre poppis helt enkelt.

Har för övrigt 250mbit ner och upp från BBB.

Tror du verkligen Twitch gör såna prioriteringar?

Jag har sett folk som har jättelite viewers men ändå så har dom riktigt fin kvalité utan hack och grejer.

Jag har 500 mbit upp/ned. Har ändå problem, vet inte vad det är.