Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av deveraux:

Awesome bygge!

Vad är det för kylare som sitter bredvid CPU-kylaren? (På spänningsregulatorerna?)

Det är cpukylare

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

På något sätt ser detta väldigt clean ut, men ändå är kablarna lite "trassligt".

I'm in love <3 När gör du liknande för försäljning?

6/5.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

Snyggt bygge!

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Medlem

Ja de skulle nog kunna kanske bli nått..

Men jag gillar dina andra byggen mer. Men du har ju en hel del kvar att göra på den så resultatet kanske kommer bli grymt.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Väldigt snyggt bygge! Gillas starkt!

Permalänk
Medlem

Såg denna på Birdie i förbi farten och stannade och tittade och prata även en hel del med sack, jävla trevligt bygge och trevlig kille

Hoppas få se mer i framtiden!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rawet:

Såg denna på Birdie i förbi farten och stannade och tittade och prata även en hel del med sack, jävla trevligt bygge och trevlig kille

Hoppas få se mer i framtiden!

Det var inte så tråkigt att träffa dig heller.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Är chassit till salu?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mars SSX:

Är chassit till salu?

Nupp

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Synd. Hade varit fint att ta med mig det till USA och visa upp det med mina nya prylar. : )

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mars SSX:

Synd. Hade varit fint att ta med mig det till USA och visa upp det med mina nya prylar. : )

Går att köpa i affär.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Går att köpa i affär.

Jo, men din modifikation av chassiet är kronjuvelen på det hela.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mars SSX:

Jo, men din modifikation av chassiet är kronjuvelen på det hela.

Aha, du tänkte så. Nej, alltså jaghar inget annatjust nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ska precis bestalla och bygga ett system i 901.
Maste saga att du har gjort de for jalva bra! Snyggt som satan. Tummarna upp!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av omnia:

Ska precis bestalla och bygga ett system i 901.
Maste saga att du har gjort de for jalva bra! Snyggt som satan. Tummarna upp!

Tack!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Hej, intressant bygge du har här. Då jag också tänkt använda mig av Prolimatech Genesis och Prolimatech MK-26 så ville jag fråga dig hur din upplevelse har varit, specifikt kring dom här två kylarna?

Var dom svåra att installera? Hur presterar dom vad gäller ljud och temperaturer? Vad tycker du efter att ha användt dom en stund? Står du fast vid ditt beslut?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dolkgabriel:

Hej, intressant bygge du har här. Då jag också tänkt använda mig av Prolimatech Genesis och Prolimatech MK-26 så ville jag fråga dig hur din upplevelse har varit, specifikt kring dom här två kylarna?

Var dom svåra att installera? Hur presterar dom vad gäller ljud och temperaturer? Vad tycker du efter att ha användt dom en stund? Står du fast vid ditt beslut?

Jag stormtrivs. Kyler riktigt fint och är så tysta som fläktarna man väljer är. De tar rätt mycket plats men de är fina att se på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Jag stormtrivs. Kyler riktigt fint och är så tysta som fläktarna man väljer är. De tar rätt mycket plats men de är fina att se på.

Låter härligt. Det verkar som om du valde Black Edition på både Genesis och MK-26, eller hur? Dom ser onekligen bättre ut en dom normala varianterna. Det ända jag inte gillar är att man behöver beställa från utlandet, typ Tyskland. Fast Caseking lär ju vara rätt trevliga.

P.S: Hur kommer det sig att ditt grafikkort inte lutar som skutan eftersom kylaren är su tung? Har du något osynligt stöd man inte ser underifrån eller är det så enkelt att nätaggregatskablarna håller uppe grafikkortet (därav att dom är dragna så högt?).

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dolkgabriel:

Låter härligt. Det verkar som om du valde Black Edition på både Genesis och MK-26, eller hur? Dom ser onekligen bättre ut en dom normala varianterna. Det ända jag inte gillar är att man behöver beställa från utlandet, typ Tyskland. Fast Caseking lär ju vara rätt trevliga.

P.S: Hur kommer det sig att ditt grafikkort inte lutar som skutan eftersom kylaren är su tung? Har du något osynligt stöd man inte ser underifrån eller är det så enkelt att nätaggregatskablarna håller uppe grafikkortet (därav att dom är dragna så högt?).

Nätagget hjälper till. Bra ögon! Black Edition it is. Det är sponsrade grejer. Utöver färg tror jag att det bara är priset som är skillnaden.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Nätagget hjälper till. Bra ögon! Black Edition it is. Det är sponsrade grejer. Utöver färg tror jag att det bara är priset som är skillnaden.

Tack för svar. Återigen, otroligt fint bygge. Inget man gömmer under skrivbordet.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dolkgabriel:

Tack för svar. Återigen, otroligt fint bygge. Inget man gömmer under skrivbordet.

Det står gömt under skrivbordet faktiskt

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Det står gömt under skrivbordet faktiskt

Men har du på sidopanelerna av glas eller är det öppet 24/7?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dolkgabriel:

Men har du på sidopanelerna av glas eller är det öppet 24/7?

Står öppet just nu. Ena sidan kan jag inte ha på pga av kylningen. Har inte gjort om fästena än.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Mmmm.. Mobiltelefoner. :-3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ett litet break på sisådär två år, iallafall från nätet.

Tack så mycket!

Dold text

Hur monterade du Himuro? Skruva osv förstår jag använde du medföljande fästen, hur fäste du isfl fast dom?
Ska montera min himuro på liknande vis men tänkte att det var onödigt att uppfinna hjulet på nytt...

5/5! Fantastiskt.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nizr:
Dold text

Hur monterade du Himuro? Skruva osv förstår jag använde du medföljande fästen, hur fäste du isfl fast dom?
Ska montera min himuro på liknande vis men tänkte att det var onödigt att uppfinna hjulet på nytt...

5/5! Fantastiskt.

Använder himuruns fästen och skruvar fast dem i befintliga hål. Inga konstigheter alls.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Använder himuruns fästen och skruvar fast dem i befintliga hål. Inga konstigheter alls.

Tycker det ser ut dom den är fast på långsidan, och tänkte att himuron kanske vill glida ner då, men så verkar alltså inte fallet vara?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nizr:

Tycker det ser ut dom den är fast på långsidan, och tänkte att himuron kanske vill glida ner då, men så verkar alltså inte fallet vara?

Nejdå, glider inte alls faktiskt. Sitter riktigt bra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nejdå, glider inte alls faktiskt. Sitter riktigt bra.

Fint!
Du, en fråga till...
Putsa kondensatorer - låter som mycket meka.. fast roligt - sandpapper försiktigt som gällde?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nizr:

Fint!
Du, en fråga till...
Putsa kondensatorer - låter som mycket meka.. fast roligt - sandpapper försiktigt som gällde?

Tops med aceton fungerar bättre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS