Varför har Asus så krånglig kontaktsida?

Permalänk
Medlem

Varför har Asus så krånglig kontaktsida?

Hej! Har fått lite problem med mitt moderkort (p8z77 -i deluxe) och när jag söker hjälp via asus "maila oss" sida så kan jag inte göra det då jag för tillfället råkar sitta typ 100 mil från min moderkortskartong som har serienumret. Och serienumret måste man ha för att kunna maila.
Jag har alltid gillat asus för dom har så bra support dom få gånger man behöver den men nu har jag tappat hoppet lite...
Och inte nog med att man behöver veta moderkortets serienummer, man behöver också veta vilket chipset grafikkortet har, vilken bios man kör, vilken revision moderkortet har. processor, minnesmodell osv osv. Jag kan självklart googla mig till de flesta svar, men en mindre vetande människa som behöver borde ju vara helt lost. Plus att det tar nästan 3 timmar att fylla i en felanmälan.. Tycker det inte borde vara så här svårt!
Här är sidan.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Du det har jag undrat ett flertal gånger också. Mitt tips till ALLA är att registrera era produkter på företagens hemsidor så slipper man allt skit med att skriva in serie nummer och allt det andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

Hej! Har fått lite problem med mitt moderkort (p8z77 -i deluxe) och när jag söker hjälp via asus "maila oss" sida så kan jag inte göra det då jag för tillfället råkar sitta typ 100 mil från min moderkortskartong som har serienumret. Och serienumret måste man ha för att kunna maila.
Jag har alltid gillat asus för dom har så bra support dom få gånger man behöver den men nu har jag tappat hoppet lite...
Och inte nog med att man behöver veta moderkortets serienummer, man behöver också veta vilket chipset grafikkortet har, vilken bios man kör, vilken revision moderkortet har. processor, minnesmodell osv osv. Jag kan självklart googla mig till de flesta svar, men en mindre vetande människa som behöver borde ju vara helt lost. Plus att det tar nästan 3 timmar att fylla i en felanmälan.. Tycker det inte borde vara så här svårt!
Här är sidan.

Men står inte serienummret på moderkortet?

http://www.asus.com/support/Article/566/

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Men står inte serienummret på moderkortet?

http://www.asus.com/support/Article/566/

enligt denna står det bara på kartongen. Verkar som dom varit lite lata när dom översatt sidan till svenska. Men har kollat på moderkortet också och har inte hittat något som liknar ett Serienummer. Har dock inte skruvat ut den.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

enligt denna står det bara på kartongen. Verkar som dom varit lite lata när dom översatt sidan till svenska. Men har kollat på moderkortet också och har inte hittat något som liknar ett Serienummer. Har dock inte skruvat ut den.

Har väldigt svårt att tro att det inte finns serienummer på moderkortet. Om det var så så kan man ju skicka in vilket kort som helst

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/search?q=p8z77-i+deluxe&client=firefox-...

Du kan hitta serienumret precis under PCI-e kontakten! Kolla under grafikkortet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Azum:

Hej! Har fått lite problem med mitt moderkort (p8z77 -i deluxe) och när jag söker hjälp via asus "maila oss" sida så kan jag inte göra det då jag för tillfället råkar sitta typ 100 mil från min moderkortskartong som har serienumret. Och serienumret måste man ha för att kunna maila.
Jag har alltid gillat asus för dom har så bra support dom få gånger man behöver den men nu har jag tappat hoppet lite...
Och inte nog med att man behöver veta moderkortets serienummer, man behöver också veta vilket chipset grafikkortet har, vilken bios man kör, vilken revision moderkortet har. processor, minnesmodell osv osv. Jag kan självklart googla mig till de flesta svar, men en mindre vetande människa som behöver borde ju vara helt lost. Plus att det tar nästan 3 timmar att fylla i en felanmälan.. Tycker det inte borde vara så här svårt!
Här är sidan.

Hej,

Anledningen till att man behöver ange info om biosversion etc. är för att det är nödvändig info vid felsökning. Supporten vill lösa varje case på så kort tid som möjligt, och därför vill de ha in så mycket info som möjligt redan i först mailet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Anledningen till att man behöver ange info om biosversion etc. är för att det är nödvändig info vid felsökning. Supporten vill lösa varje case på så kort tid som möjligt, och därför vill de ha in så mycket info som möjligt redan i först mailet.

Det är förståeligt men människor som inte har möjlighet att inhämta dessa uppgifter ska inte dom kunna komma i kontakt med supporten? Är det inte bättre isf att skriva på sidan att ju mer information kunden tillhandahåller ju fortare kommer det gå att lösa. För det borde ju rimligtvis också vara kundens önskan att problemet läses snarast.
Sen i mitt fall där det är ett Wifi problem är det helt orimligt att ni ska behöva uppgifter om vad jag har för grafikkort då det inte har någonting att göra med uppkopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Azum:

Det är förståeligt men människor som inte har möjlighet att inhämta dessa uppgifter ska inte dom kunna komma i kontakt med supporten? Är det inte bättre isf att skriva på sidan att ju mer information kunden tillhandahåller ju fortare kommer det gå att lösa. För det borde ju rimligtvis också vara kundens önskan att problemet läses snarast.
Sen i mitt fall där det är ett Wifi problem är det helt orimligt att ni ska behöva uppgifter om vad jag har för grafikkort då det inte har någonting att göra med uppkopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart ska alla kunna nå supporten. En annan användare informerade exempelvis dig om var på moderkortet SN står, så att du inte behöver hämta lådan. Det finns andra alternativ än mailformuläret för att få hjälp, du kan exempelvis beskriva problemet här. Annars har även de flesta återförsäljare kundsupport som kan hjälpa till vid enklare frågor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Självklart ska alla kunna nå supporten. En annan användare informerade exempelvis dig om var på moderkortet SN står, så att du inte behöver hämta lådan. Det finns andra alternativ än mailformuläret för att få hjälp, du kan exempelvis beskriva problemet här. Annars har även de flesta återförsäljare kundsupport som kan hjälpa till vid enklare frågor.

Det jag menar är att Alla kanske inte har tillgång till den iinformationen ni efterfrågar. Det jag försöker förklara är att det är frustrerande som kund att behöva sitta och googla efter vart serienumret sitter, vad man har för chipset osv osv. Jag försöker hjälpa er bli bättre på det som gjort att jag valde era produkter framför era konkurrenter. Jag har alltid uppfattat eran support som enkel och duktig.
Det är därför jag försökte kontakta er direkt ist för att gå via återförsäljare. Tyvärr är det nu åsikter som börjar ändras.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB