Permalänk
Medlem

RemoteFX med Gaming?

Tjenare!

Suttit och läst en del angående detta och blev lite smått intresserad av att testa men vet inte om det kommer fungera som jag tänker mig.
Jag & flickvännen har Surface 2 RT plattor och tanken med detta är att kunna ha vars en dator som vi alltid kan komma åt i skolan/Jobb/Ute.
Det som måste fungera är spel, förstår att de kan bli några % minus i FPS eftersom det är virtuella miljöer. Om Spel inte fungerar kan man ju lika bra köra RD webb som vi gör nu.
Vi har 100/100 fiber.

Har lite överblivna delar hemma som jag tänkte jag hade kunnat testa med men vet inte vad som blir bäst.

CPU: INTEL i5 760 Eller AMD Phenom X6 1090t
GPU: 5870 : 570 : ?670?
Ram: 16gb non-ecc
Hdd: Lite blandat 250gb -> 1tb
PSU: något 500W

Vad jag har läst så behövs VT-x för intel, och AMD har jag ingen aning om.

Är det någon som testat sig på detta eller snarlik lösning?

Permalänk
Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delarium.:

Läste lite angående detta.
AMD kort (5000 serien) och senare ska fungera utan större problem. Så mitt 5870 verkar duga som testkort tillsvidare.
Iallafall i Server 2012

Permalänk
Medlem

Blev också nyfiken på detta, funkar det bra?

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Blev också nyfiken på detta, funkar det bra?

inte riktigt påbörjat det, undersöker fortfarande så jag inte slösar massa tid.
Men hittils så skulle jag tro att de komponenter jag har liggandes bör fungera fint för ändamålet, Iallafall för att testa det hela.
Dock är frågan: Kan man dela 2 användare på en GPU eller behöver varje Session en enskild GPU? Tänker mig att man spelar allt på LOW om det e grafikminnet som kommer sätta stop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

inte riktigt påbörjat det, undersöker fortfarande så jag inte slösar massa tid.
Men hittils så skulle jag tro att de komponenter jag har liggandes bör fungera fint för ändamålet, Iallafall för att testa det hela.
Dock är frågan: Kan man dela 2 användare på en GPU eller behöver varje Session en enskild GPU? Tänker mig att man spelar allt på LOW om det e grafikminnet som kommer sätta stop.

Ja det kanske funkar fint på hårdvaran du har. Några framsteg?

Konceptet är helt klart intressant om det funkar fint. Även om det behövs 1 grafikkort per session

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux