Billiga SSD för 100:- på CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudo:

Har de rätt till det? Det tvivlar jag på.

De får inte höja priset på din order i efterhand, men de får neka din order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grytvante:

Då finns det alltid ångerrätt

Jo precis. Men det känns lite oroväckande om de kan göra det.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/kundservice/köp-_och_leveransvillkor/
1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Säljaren naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Säljaren fortsätter med beställningen. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. CDON ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller en tredje part.

Permalänk
Medlem

Sidan kunde inte hittas
Om ni som beställde får era för det priset då vet jag inte längre

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iXam:

http://cdon.se/kundservice/köp-_och_leveransvillkor/
1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Säljaren naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Säljaren fortsätter med beställningen. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. CDON ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller en tredje part.

aj då...jäklar allvarligt; hade någon verkligen räknat med att få en leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grytvante:

Då finns det alltid ångerrätt

Jo, men en massa onödigt fifflande bara. Men om vara skickas och den kommer till post ombudet så får han ändå stå för kostnaderna om det ska skickas tillbaka? Tror allt posten ska ha sin del av kakan ändå.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd

Troligt att dom kommer ta den förlusten, ni kan se fram emot makulerat mail.

Permalänk
Medlem

Utan att verka otrevlig, men vissa av er beter sig som riktiga gamar.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Utan att verka otrevlig, men vissa av er beter sig som riktiga gamar.

Tycker mitt citat beskriver bra:
"Jag tror bara dom föddes äckliga. Som små barn som diar på mammas spene (datorn)."

det är väldigt nietzche men var gör man inte

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Utan att verka otrevlig, men vissa av er beter sig som riktiga gamar.

Eftersom folk inte var gamar under Black Friday då CDON inte hade mycket till erbjudande så ville de testa oss för att se om vi kunde bli gamiga Och mycket riktigt kunde vi det. Dessa priser är vad vi skulle haft på BF

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://it24.idg.se/2.2275/1.366240/cdon-i-hetluften-efter-pri...

Gammalt men då drog dom tillbaka alla beställningar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Dessa priser är vad vi skulle haft på BF

jaha, så du är representant för cdon?

Permalänk
Medlem

Fan missade det Även fast jag inte tror att de skulle skicka dem.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Bara dom inte vill ha fullpris för din order sen Det kan ju dock ske.

De kan ta bort min beställning och ge tillbaks pengarna men de kan inte begära mer pengar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

jaha, så du är representant för cdon?

Märkte du hur seriöst mitt inlägg var?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Märkte du hur seriöst mitt inlägg var?

jo, märkte självklart det, tyckte inte det var speciellt kul bara...

Permalänk
Medlem

ett inlägg är alltid seriöst om det postas.

motbevisa det påståndet och du får pengar av mig till en SSD.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

hehehe, svettigt värre för dem på CDON.

De skulle nog lägga rabatt på t.ex 5% men tänkte galet och det blev 95% rabatt.
Mad math skills

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Är det billigare än man kan tänka sig så är det nästan ALLTID något fel!

Inga diska här inte!!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Även om man inte förväntar sig en gratislunch så varför inte chansa .. enda risken är ju att man står där med en (eller flera) SSD:er för ca 100 kr/st.
Tror många beställde bara för att inte gräma sig ifall några diskar ändå skickades ut till det priset (1 chance in a billion is still a chance )

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Ahh, så börjar den här cirkusen igen. Brukar åtminstone bli några ggr per år som något felmärkt erbjudande dyker upp, en hoper sweclockare beställer drösvis av varan och sedan gäller högt och ljudligt och börjar prata om bojkott när de inte får varan.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Vill inte se 10 trådar sen där ni whinar om att de stängt av era konton.

Permalänk
Medlem

Håller helt med. Om ni råka skriva fel pris på blocket när ni sållde er dator, skulle det vara kul om det kom en saftig fet snubbe och slog dig i ansiktet och skratta som en 10 årig brud och bara "100 KR HAHAHASH"

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Avstängd
Skrivet av direktiv:

Vill inte se 10 trådar sen där ni whinar om att de stängt av era konton.

Jag lade till en ssd hårddisk i varukorgen & mitt konto är spärrat. Undrar om det är p.g.a. ovanstående? Jag genomförde dock aldrig beställningen så... Tycker de kan skicka min order som lades för 85 timmar sedan med en bluetooth högtalare istället.

Men det faktumet att de har spärrat mitt konto av okänd anledning & hänvisade till chatt-support som naturligtvis inte kunde hjälpa mig utan hänvisade i sin tur till meddelandeärende där man är i ännu mer underläge som konsument; gör att jag är glad för att jag inte köpte "cdon+" medlemskap och rekommenderar er andra att låta bli med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vill inte se 10 trådar sen där ni whinar om att de stängt av era konton.

Haha är du rolig eller? Stänga av ett kundkonto för att man lagt en beställning?

Då skulle de få problem med anseendet. De kommer förmodligen att avboka alla ordrar men mer än så är det inte tal om.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Funkar ej för mig

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

skrev med cdon i chatten och de sa att priserna var felaktiga

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

skrev med cdon i chatten och de sa att priserna var felaktiga

Då ska det bli intressant hur rakt-på-sak de väljer att förklara detta.

Jag hade blivit nöjd med en väldigt uppriktigt text som inte skyller på något annat, försöker linda in det utan säger rakt av att någon gjort fel, att priserna var fel, att de inte kommer att leverera något med stöd av vilkoren på sidan.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Känns det verkligen som att en förklaring behövs från CDONs sida om varför de inte kommer skicka SSD åt er? Uppenbara fel som detta ska då rakt inte behöva en förklaring. Snälla sluta hänvisa till diverse skit ni hittar på internet och använd hjärnorna en stund (ni som vägrar inse fakta)...

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar