Permalänk
Medlem

Internet försvinner från min dator.

Hej!

Jag skriver detta mail för jag har väldigt stora problem inom mitt hushåll och familj när det gäller internet.
Vi har en vanlig router, från bredbandsbolaget och vi har rätt så bra internet.
Jag är en kille som sitter väldigt mycket vid datorn och spelar spel som kräver internetuppkoppling och helst vill jag då ha ett stadigt internet så jag inte får störningar och uppkopplingen försvinner. Detta brukar inte vara ett problem när jag är själv hemma, som jag oftast är!

Hur som helst. När mina föräldrar loggar in på sina Ipads, (vill tillägga att vi har någon form av en Apple produkt switch som vi har inkopplat till routern) Iallafall när mina föräldrar då går in på sina ipads så försvinner ALL min internetuppkoppling. Bara de går in på aftonbladet eller facebook etc så försvinner mitt internet helt o hållet och allt prioriteras till deras ipads. Detta är väldigt störigt då mitt internet bara försvinner helt plötsligt fast dom knappt gör något på deras ipads. detta gäller även min pappas Mac dator. när han är inne på den så har jag inget internet överhuvudtaget och kan inte ens ladda facebook eller något. Kan detta vara någon form av inställning eller så vidare? För så ska det inte vara när vi betalar en viss summa för internet som då inte utlovas kan jag tycka.

Överlag har vi haft problem i säkert 8 år med bredbandsbolaget då vårt internet aldrig fungerar som det ska och vi har haft flera olika tekniker här som kollat på det och säkert bytat 25 modem.

Skulle uppskatta om det fanns någon kunnig inom detta problemet och för snabbt svar.

Mvh
mail: Markus947@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Kör du trådlöst?

Testa med kabel.
Blir det bättre då så vet vi att det är ert wifi som inte pallar med synkande iphones.

Och när du väl har konstaterat att det är ert wifi som strular så kan du
- fixa kabel
- eller homeplug
- eller en extra AP som går på en annan kanal.