Permalänk

Android 5.0 till S5

Vet någon när Android 5.0 kommer till Galaxay SM-900F (S5) ?

De sa ju december ...

Tacksam för svar!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Om denna stämmer började de utrullningen för 3 dagar sedan.
http://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update
Jag har inte fått någon än.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Då snor jag tråden här och passar på att fråga när Android 5.0 kommer till Galaxy Note 4. Skulle också vilja passa på att fråga hur man installerar Android 5.0 stock nu.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Om denna stämmer började de utrullningen för 3 dagar sedan.
http://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update
Jag har inte fått någon än.

precis, jag har inte fått den ännu .... sucks
frågan är om den ens kommer i december?

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Skrivet av Swagger McJagger:

Då snor jag tråden här och passar på att fråga när Android 5.0 kommer till Galaxy Note 4. Skulle också vilja passa på att fråga hur man installerar Android 5.0 stock nu.

här så framgår det att det kommer mot slutet av december iaf, det återstår o se om de håller sitt löfte
http://www.androidpit.com/android-5-0-lollipop-phone-update-n...

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Då snor jag tråden här och passar på att fråga när Android 5.0 kommer till Galaxy Note 4. Skulle också vilja passa på att fråga hur man installerar Android 5.0 stock nu.

Googlade här om dagen och fick fram detta.
http://www.technobuffalo.com/2014/12/17/note-4-note-edge-said...

Borde ha kommet mer info nu men, Salt.

Edit:
Kolla ferdi2050 inlägg istället.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Googlade här om dagen och fick fram detta.
http://www.technobuffalo.com/2014/12/17/note-4-note-edge-said...

Borde ha kommet mer info nu men, Salt.

Edit:
Kolla ferdi2050 inlägg istället.

bättre att ha en stabil uppdatering än en (buggy one) - ser framemot det, men det vore nice o ha den redan nu faktiskt. Synd att det dröjer så länge

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Sitter även jag och väntar men bättre dom släpper en mindre bugg i än o släppa nått folk kommer bli missnöjda med

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Hoppas slutet på dec stämmer för S4, vill tillbaka till officiell rom
Annars blir de la custom rom me 5.0 istället.

Permalänk
Medlem

Dom som är lite bättre på de här hur gör man om man vill installera den polska versionen? Kan man få svenska när man installerar den? Står att man ska kunna uppdatera vid ota?

http://www.swedroid.se/forum/threads/galaxy-s5-med-android-5-...

Now available via OTA! To download and install the firmware via FOTA, go to Settings > System > About Device > Software update > Updatehttp://www.sammobile.com/2014/12/16/galaxy-s5-sm-g900f-receiv...

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Står såhär på http://www.samsung.com/se/info/update.html#mobile

Nu börjar vi uppdatera till operativsystemet Android Lollipop 5.0. Samsung Galaxy S5 är den modell som står först i tur, sedan följer Galaxy Note 4, Galaxy Note 3 och Galaxy S4. Senare under 2015 uppdateras även Galaxy Note Edge, Galaxy S5 Active, Galaxy S5 Mini, , Galaxy Alpha och Galaxy Note 2 till Android Lollipop 5.0. Uppdateringen ger en förbättrad användarupplevelse samt innehåller en mer avskalad gränssnittsdesign med starka bakgrundsfärger. Uppdateringen sker via Samsung Kies och exakta datum för när uppdateringen rullas ut varierar beroende på modell, land och operatör.

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Japp uppdaterar min just nu genom kies

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Bara jag som intevill ha 5.0 eller? tycker det blir för mycket vitt i alla menyer, jobbigt för ögonen. Förstår inte varför dom inte gjorde teman istället som man kan välja mörka eller ljusa färgar och inte bli påtvingat nåt man inte vill? man tycker ju att android ska passa individen och att man själv ska kunna ändra såna basic saker egentligen.

Permalänk
Medlem

Hoppas S4an kommer någerlunda fort

Permalänk

Jag uppdaterade min för några dagar sedan -
Men herregud vad den laggar, stängar av/startar om sig själv ibland, blivit segare samt WIFIn funkar inte alls.
Jag är tvungen att använda mig av min 4G istället ....

Har någon av er varit med om att Wifi tappas hela tiden ???
Hur kan man åtgärda det? eller måste jag nedgradera till kitkat istället ?

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ferdi2050:

Jag uppdaterade min för några dagar sedan -
Men herregud vad den laggar, stängar av/startar om sig själv ibland, blivit segare samt WIFIn funkar inte alls.
Jag är tvungen att använda mig av min 4G istället ....

Har någon av er varit med om att Wifi tappas hela tiden ???
Hur kan man åtgärda det? eller måste jag nedgradera till kitkat istället ?

Låter konstigt ju, haft min s5 i 3 veckor och uppdaterade den i måndes.
fungerar helt utan problem o.0

Permalänk
Skrivet av jojjeofc:

Låter konstigt ju, haft min s5 i 3 veckor och uppdaterade den i måndes.
fungerar helt utan problem o.0

Gjorde du en fabriksåterställning efter uppdateringen?

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferdi2050:

Gjorde du en fabriksåterställning efter uppdateringen?

Uppdaterade tjejens när de kom på kies för någon vecka sedan.
Bara uppdaterade och fungerade utan problem med allt, flyter på bra.
Ingen återställning/wipe gjord.

Eftersom du inte skrev om du själv gjort wipe så, har du gjort det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ferdi2050:

Gjorde du en fabriksåterställning efter uppdateringen?

Nopp, direkt efter tömde jag bara den med hjälp av clean master och sen en omstart

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Uppdaterade tjejens när de kom på kies för någon vecka sedan.
Bara uppdaterade och fungerade utan problem med allt, flyter på bra.
Ingen återställning/wipe gjord.

Eftersom du inte skrev om du själv gjort wipe så, har du gjort det?

nej jag har inte kört via kies utan under "Programvaruuppdatering" och där så uppdaterade jag det hela som var på ca 945MB tot.
Jo fast Wipe catch inget annat.

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Skrivet av jojjeofc:

Nopp, direkt efter tömde jag bara den med hjälp av clean master och sen en omstart

ska testa!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Haft stora problem med nästan allt sedan uppdateringen av min S5:a till 5.0. Har inte kunnat svara, alarmen på telefonen har inte gått igång utan snoozat sig själva, timern har inte fungerat, appar craschar etc. etc.. Tänkte därför köra en backup och sedan fabriksåterställa, men inte ens backupen fungerade. Inte nog med att telefonens inbyggda backup sedan 5.0 saknar en massa inställningar, samt ett vettigt sätt att kontrollera att saker verkligen är uppbackade, kies hängde sig halvvägs igenom varje gång. Kom inte ens förbi säkerhetskopieringen av meddelanden. Höll nästan på att skicka ut telefonen som en frisbee från balkongen...

Testade dock nyss att tömma cache, och nu fungerar åtminstone timern, mer än så har jag inte hunnit testa.

Edit:
Säkerhetskopieringen fungerar fortfarande inte....

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |