Smartphone som LCD till PC'n

Permalänk
Medlem

Smartphone som LCD till PC'n

Hej alla Sweclockare!
Vet inte riktigt om jag valt rätt del av forumet för denna tråd men jag håller tummarna om att få lite råd!
Nu är det så att jag äger en Z1 och med den kommer en liten dockningsstation som går via USB.
Det jag undrar är om någon här tidigare har försökt eller lyckats hitta en app eller program för PC'n för att visa lite info om datorn på mobilen?
Jag tänker mig ett program som skulle funka som att man har mobilen inkopplad till datorn via denna dockningsstation och att man på så vis kan styra dvs funktioner och se lite info om vad som händer i datorn.
Tex om man spelar något och samtidigt ha datorns spotify lista uppe på mobilen så att man kan se och styra det man har i lurarna medans man spelar?
Eller att se fläkthastigheter eller kanske torrents? ja ni har nog fått en bild av vad jag söker!
Uppskattar svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strekarn:

Hej alla Sweclockare!
Vet inte riktigt om jag valt rätt del av forumet för denna tråd men jag håller tummarna om att få lite råd!
Nu är det så att jag äger en Z1 och med den kommer en liten dockningsstation som går via USB.
Det jag undrar är om någon här tidigare har försökt eller lyckats hitta en app eller program för PC'n för att visa lite info om datorn på mobilen?
Jag tänker mig ett program som skulle funka som att man har mobilen inkopplad till datorn via denna dockningsstation och att man på så vis kan styra dvs funktioner och se lite info om vad som händer i datorn.
Tex om man spelar något och samtidigt ha datorns spotify lista uppe på mobilen så att man kan se och styra det man har i lurarna medans man spelar?
Eller att se fläkthastigheter eller kanske torrents? ja ni har nog fått en bild av vad jag söker!
Uppskattar svar!

Just vad gäller Spotify specifikt så beter det sig ju redan så av sig självt om du har Spotify igång på både datorn och mobilen, mobilen fungerar som "fjärrkontroll".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jo det har du ju väldigt rätt i, men om vi bortser från den och övergår till mer specifika saker som man skulle vilja kunna både se och styra med mobilen direkt och slippa tabba ut så som fläktar, se temperaturer, frekvenser på dvs komponenter, torrenter, eller kanske spel info, hade tidigare ett g15 med LCD på där jag kunde se stats i spel?

Permalänk
Medlem

Kan ha hittat lösningen på nästan alla mina problem, ska testa programmet om det går nu efter nyår, Men stort tack till Logitech om det funkar
http://www.androidheadlines.com/2014/10/logitech-arx-control-...