Permalänk
Medlem

Uppgradering på budget!

Tjenare!

Tänkte uppgradera min dator nu i början av det nya året
Vill uppgradera min cpu, ram och mobo om det behövs på max en budget på 3000, men helst 2500 kr

Vill kunna lira bf4, arma 3 och nya spel som släpps utan lagg!
Skulle uppskatta om ni kunde hitta något billigt alternativ utan att få lagg

Mvh
Jesper

Specifikationer:
Intel i5 760
MSI Big Bang Fuzion 1156
4 GB RAM
Nvidia GTX 770 MSI Lightning 2 GB
Fractal design 650 W

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

inte mycket man får in på den budgeten om man vill köra med en i5, bara processor för i5 kostar 2k på 1150.

men jag la ihop en lista med en pentium, Z97 modekort, 8 GB ram och en kylare så att du kan klocka upp processorn så den kan prestera en bra bit mer än vad den gör ifrån stock. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7559176/2015-01-03

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Permalänk

alt. köper du 4 gb mera ram.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga 4GB ram till och en SSD. Har du stockkylare så kan det vara värt att byta den också så kan du klocka CPU en del.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, dock har pentium inte fyra kärnor vilket kan bli ett problem i cpu krävande spel om jag inte har fel för mig? Samt inte framtids säkert.
Jag har tittat på AMD FX serie, är det något att ha? med budget då såklart.

4 GB + låter bra, dock har jag 2x2 GB..

Kan min i5 verkligen hålla sig kvar om jag klockar den?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av clemintz:

Tack för alla svar, dock har pentium inte fyra kärnor vilket kan bli ett problem i cpu krävande spel om jag inte har fel för mig? Samt inte framtids säkert.
Jag har tittat på AMD FX serie, är det något att ha? med budget då såklart.

4 GB + låter bra, dock har jag 2x2 GB..

Kan min i5 verkligen hålla sig kvar om jag klockar den?

nej, fx är inte en vettig uppgradering från i5 750. intel i5 eller i7 är det som gäller och det blir tyvärr ingen billig uppgradering.

din processor ligger på 2,66ghz med boost till 3,2ghz, inte högt alls. min gamla 920 ville ända upp till 4,2ghz, det är en massiv prestandaskillnad. kommer du upp till 3,6ghz eller något sådant så gör det riktigt stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

nej, fx är inte en vettig uppgradering från i5 750. intel i5 eller i7 är det som gäller och det blir tyvärr ingen billig uppgradering.

din processor ligger på 2,66ghz med boost till 3,2ghz, inte högt alls. min gamla 920 ville ända upp till 4,2ghz, det är en massiv prestandaskillnad. kommer du upp till 3,6ghz eller något sådant så gör det riktigt stor skillnad.

Min CPU ligger på 2,8 och det är ej klockat. Om jag nu skulle överklocka min cpu, hur mycket mer prestanda skulle jag kunna kräma ut ur den då?
jämfört med dagens cpu:er

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är värt att köpa ny CPU eller om jag endast behöver överklocka den jag har nu?

Permalänk
Avstängd

Uppgradera med ytterligare 4gb ram eller ett helt nytt 8gb kit. Du bör absolut överväga en överklockning, din processor har kvar att leverera.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|