noob behöver hjälp! [Speldator för lite lättare spel, bl.a. LoL. Budget max 8500:- /mod]

Permalänk

noob behöver hjälp! [Speldator för lite lättare spel, bl.a. LoL. Budget max 8500:- /mod]

hej jag är en grabb på 13 bast, har precis fått mina julklapps pengar och söker efter en dator. Var inne på Inet i Uddevalla och han gav mig en lista med komponenter som han tyckte jag skulle köpa men i min åsikt så kändes han helt okunnig, men jag tänker att jag lägger upp vad alla komponenter heter så får du kolla och säga om något behövs bytas o.s.v. ni kan också få göra en ny dator och länka den i kommentarerna , datorn får inte överstiga 8500 kr jag behöver inte heller något monster som kan köra ``alla`` spel på ultra, är mest till för LoL och lite lättare spel.

MVH en spel sugen ungdom som behöver hjälp!!!!!!!
Svara snarast!!!

MK Gigabyte GA-Z97P_D3

CPU Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB

A-Data 8GB (2x4GB) DDR3 1600 Mhz/CL9/XPF SVART

DVD RW asus intern DRW-24 F1ST/BLKB/AS

1TB Seagate Barracyda 7200rpm 64MB

kab ATX Crosair Carbide 200R

GK MSI GTX 760 GAMING

Voucher Strife, War Thund er, infinite Crisis

Windows 8,1 svenska 64-bit OEM

Be quiet! KRAFT 500W BQ K-500W REV 2

ledsen att det inte blev någon länk men han kopierade ut dessa komponenter på ett papper så jag skrev allt här!
jag kan nog försöka få fram en länk om de önskas säg bara till så ska jag försöka fixa det!

Rubrik förtydligad
Permalänk
Skrivet av fabbrozzo:

hej jag är en grabb på 13 bast, har precis fått mina julklapps pengar och söker efter en dator. Var inne på Inet i Uddevalla och han gav mig en lista med komponenter som han tyckte jag skulle köpa men i min åsikt så kändes han helt okunnig, men jag tänker att jag lägger upp vad alla komponenter heter så får du kolla och säga om något behövs bytas o.s.v. ni kan också få göra en ny dator och länka den i kommentarerna , datorn får inte överstiga 8500 kr jag behöver inte heller något monster som kan köra ``alla`` spel på ultra, är mest till för LoL och lite lättare spel.

MVH en spel sugen ungdom som behöver hjälp!!!!!!!
Svara snarast!!!

MK Gigabyte GA-Z97P_D3

CPU Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB

A-Data 8GB (2x4GB) DDR3 1600 Mhz/CL9/XPF SVART

DVD RW asus intern DRW-24 F1ST/BLKB/AS

1TB Seagate Barracyda 7200rpm 64MB

kab ATX Crosair Carbide 200R

GK MSI GTX 760 GAMING

Voucher Strife, War Thund er, infinite Crisis

Windows 8,1 svenska 64-bit OEM

Be quiet! KRAFT 500W BQ K-500W REV 2

ledsen att det inte blev någon länk men han kopierade ut dessa komponenter på ett papper så jag skrev allt här!
jag kan nog försöka få fram en länk om de önskas säg bara till så ska jag försöka fixa det!

ska du be inet bygga den eller får du hjälp av nån som kan ? det kommer fungera utmärkt för dina behov.
ska finnas denna https://www.inet.se/produkt/9170299/windows-8-1-e-licens då slipper du OEM versionen av Windows. oem=bunden till just den datorn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

min storebror ska bygga ihop den med nån kompis. tack för tipset

Permalänk

Noob behöver hjälp om stationär dator

hej jag är en grabb på 13 bast, har precis fått mina julklapps pengar och söker efter en dator. Var inne på Inet i Uddevalla och han gav mig en lista med komponenter som han tyckte jag skulle köpa men i min åsikt så kändes han helt okunnig, men jag tänker att jag lägger upp vad alla komponenter heter så får du kolla och säga om något behövs bytas o.s.v. ni kan också få göra en ny dator och länka den i kommentarerna , datorn får inte överstiga 8500 kr jag behöver inte heller något monster som kan köra ``alla`` spel på ultra, är mest till för LoL och lite lättare spel.

MVH en spel sugen ungdom som behöver hjälp!!!!!!!
Svara snarast!!!

MK Gigabyte GA-Z97P_D3

CPU Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB

A-Data 8GB (2x4GB) DDR3 1600 Mhz/CL9/XPF SVART

DVD RW asus intern DRW-24 F1ST/BLKB/AS

1TB Seagate Barracyda 7200rpm 64MB

kab ATX Crosair Carbide 200R

GK MSI GTX 760 GAMING

Voucher Strife, War Thund er, infinite Crisis

Windows 8,1 svenska 64-bit OEM

Be quiet! KRAFT 500W BQ K-500W REV 2

ledsen att det inte blev någon länk men han kopierade ut dessa komponenter på ett papper så jag skrev allt här!
jag kan nog försöka få fram en länk om de önskas säg bara till så ska jag försöka fixa det!

Permalänk

Finns lite att fixa på, såhär skulle jag köpt: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7561851/2014-12-28

Jag har inte valt ngt grafikkort eftersom GTX 760 går ut ur butikerna nu för nya GTX 960 kommer när som helst. Jag hade väntat på gtx 960 och köpa då, skulle tippa på att det kommer inom 2-4 veckor. Det kan vara stor skillnad på prestandan så värt att vänta.

Mvh selvander

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

Finns lite att fixa på, såhär skulle jag köpt: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7561851/2014-12-28

Jag har inte valt ngt grafikkort eftersom GTX 760 går ut ur butikerna nu för nya GTX 960 kommer när som helst. Jag hade väntat på gtx 960 och köpa då, skulle tippa på att det kommer inom 2-4 veckor. Det kan vara stor skillnad på prestandan så värt att vänta.

Mvh selvander

Du kan till och med använda datorn fram till dess att 960 kommer ut. intels integrerade grafik lär utan problem klara av LoL

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk

Japp! precis, det går utmärkt att surfa, kolla på film och lite småspel på Intels integrerade grafikkrets. Men köp Gtx 960 sedan när det kommit ut

Mvh Selvander

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk

köpråd;)

hej jag skulle vilja ha en liten fråga vad de nya grafikkortet GTX 960 kostar när de är ute för försäljning, och när de släpps TACK I FÖRVÄG:=

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma ämne. Tänk även på att en beskrivande rubrik ger bättre svar, denna gången har jag dock varit snäll och justerat den åt dig

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...