Permalänk
Medlem

Bygglogg: Anide´es AI-7

Tjena alla glada.

Tänkte att jag skulle slänga upp en bygglogg för mitt nya projekt vilket är sponsrat av anidees med deras AI-7 (Vit med fönster).
Kan meddela direkt att bilder kommer att komma lite senare ikväll då jag inte får till några bra bilder med barnen vakna.

Själva iden med chassit är att klämma in så mkt som jag kan i detta cube chassi, hårdvaran kommer dock inte att bli den nyaste och det vet anidees om utan då jag börja plugga den 12Januari så fans det inte ekonomi för nya grejer, men det kommer att byta ut sen.

Hårdvaran
Moderkort: Gigabyte GA-P55-UD4
CPU: INTEL Core i5-750 @ 4GHz
RAM: 2x4GB 1333MHz
GPU: 2xGTX470
SSD: Kingston V300 120GB
HDD:Westerdigital Black 1TB 64MB
PSU:CoolerMaster SilentPRO M2 720Watt

Själva grund iden är som sagt att fylla chassit och det kommer således att klämmas in 3x240mm radiatorer och köras på dubbla loopar i systemet.

Modifikationer kommer det att hållas nere lite med då jag ändå vill försöka hålla det rätt så original, men kommer att lacka inte lite mönster över sidorna till toppen för att få det att smälta ihop bra med toppen och själva färgtemat kommer att hållas till blått och grönt vilket är Nvidias och Intels färger samt vitt då som chassit är.

Mer INFO om allt kommer att komma ikväll samt lite mer tankar om vad jag egentligen tycker om själva chassit.

Update #1
Såja, tänkte slänga in lite snabba bilder som jag tog av chassit bara egentligen för att lite snabbt visa upp det, kommer även göra lite stresstest av CPU samt GPUerna för att se tempsen och se om det är så dålig kylning som KitGuru påstår.

Här har vi en bild på vänster sida av chassit med sidopanelen av, man ser även att det är rätt så tajt för CPUkylaren (CA 0.5MM till fönstret med sida på)

Här ser vi hur det ser ut med lite hårdvara monterat och här ser vi även att hålen i moderkort plåten gör absolut noll nytta om man som mig vill köra vanligt ATX, kör man mITX så funkar dom säkert bra.

Här har vi högersidan med sidopanelen av, fins hyffsat med plats men ändå inte faktiskt, så lite delade tankar där ifrån min sida.

Baksidan ser iaf riktigt bra ut (Om man frågar mig)

Detta var bara en snabb update ifrån mig och det kommer självklart att komma mera.

Angående tempsen som Kitguru fick så vet jag egentligen inte vad som gick fel faktiskt, vist han har en nyare CPU och hög clock, men jag pressar min i5-750 i 1H i prime med small FTT för att få det ritkgit varmt samt att jag pushar på med FURMARK STRESSTEST på GPUerna och jag når mac 62C på CPU och den tropiska värmen på hela MAX 95C på GPUerna.

Det konstiga är att han kör med en Corsair H100i som jag trodde skulle kyla lite bättre.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Intressant!

Jag kollade upp chassit Anidees AI-7, ser trevligt ut. Jag gillar kub-chassin! Jag har ett Corsair Air 540, det är helt okej men jag är ändå inte helt nöjd. Ett Anidees AI-7 kunde kanske va nåt...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Citat:

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Intressant!

Jag kollade upp chassit Anidees AI-7, ser trevligt ut. Jag gillar kub-chassin! Jag har ett Corsair Air 540, det är helt okej men jag är ändå inte helt nöjd. Ett Anidees AI-7 kunde kanske va nåt...

Skulle kanske kunna vara, jag har dock hittat lite missar, den största enligt mig var nog att om man använder ett vanligt ATXkort som jag så gör deras hål i moderkortsplåten absolut nollnytta för kabeldragning då moderkortet täcker hela skiten då Men för ett sådan pris som chassit har så kan man inte räkna med att få allt heller och hitills så är det riktigt trevligt.

Ledsen att jag inte fick upp några bilder osv ikv, men barnen ville inte som jag här på kvällen så får försöka fixa det när dom har skola/dagis i morgon.

MVH

Skrivet av Daemon:

Tack så mkt, blev fel från mig och ber om ursäkt för det.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Update 1

Update #1
Såja, tänkte slänga in lite snabba bilder som jag tog av chassit bara egentligen för att lite snabbt visa upp det, kommer även göra lite stresstest av CPU samt GPUerna för att se tempsen och se om det är så dålig kylning som KitGuru påstår.

Här har vi en bild på vänster sida av chassit med sidopanelen av, man ser även att det är rätt så tajt för CPUkylaren (CA 0.5MM till fönstret med sida på)

Här ser vi hur det ser ut med lite hårdvara monterat och här ser vi även att hålen i moderkort plåten gör absolut noll nytta om man som mig vill köra vanligt ATX, kör man mITX så funkar dom säkert bra.

Här har vi högersidan med sidopanelen av, fins hyffsat med plats men ändå inte faktiskt, så lite delade tankar där ifrån min sida.

Baksidan ser iaf riktigt bra ut (Om man frågar mig)

Detta var bara en snabb update ifrån mig och det kommer självklart att komma mera.

Angående tempsen som Kitguru fick så vet jag egentligen inte vad som gick fel faktiskt, vist han har en nyare CPU och hög clock, men jag pressar min i5-750 i 1H i prime med small FTT för att få det ritkgit varmt samt att jag pushar på med FURMARK STRESSTEST på GPUerna och jag når mac 62C på CPU och den tropiska värmen på hela MAX 95C på GPUerna.

Det konstiga är att han kör med en Corsair H100i som jag trodde skulle kyla lite bättre.

Dold text
Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Ledsen för att det varit tyst här inne.

Blev en resa till Vemdalen med frugan och barnen så har vart lite tajt med tid men nu är det ny vecka och det ska börjas fixas lite med chassit nu, samt kolla upp vilka kylnings delar som eventuellt skulle kunna funka bra för mitt bygge.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Har vart väldigt tyst ett tag här och är ledsen för det.

Håller nu på och kollar över lite fläktar som ska tas hem till detta bygge, även lite andra delar som ska fixas.

Kom ihåg dock att detta är något som kommer att ta tid och det vet Anidées om och hade inget emot det heller.

Ha en trevlig dag nu alla glada

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.