Permalänk
Medlem

Orange/black 800D watercooled

Hej! Här är fortsättningen på 800d modden:

Har oranget tema på bygget med hexagon galler...

----------------------------Komponenter----------------------------------------------------

Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 S-1155 ATX IVY

Processor: INTEL CORE I5 2550K 3.40GHZ 6MB S-1155

Ramminnen: CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL10 (4X8GB)

Nätaggregat: CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

Grafikkort: ASUS GTX570 DirectCU II SLI

Hårddisk: INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER
KINGSTON HYPERX 3K 120GB SSD SATA/600 MLC

500GB Western digital (Ska bytas ut)

Ljudkort: CREATIVE SOUND BLASTER RECON3D PCIE

----------------------------Kylning------------------------------------------------------------

Reservoar: Ek X3 250

Pumpar: Alphacool VPP655

Top: EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal

Radiator 1: EK-CoolStream RAD XT 120

Radiator 2: EK CoolStream XTX 240

GPU-Block: EK-FC580DCII Acetal Nickel

Radiator 3: Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 480mm

CPU Block: EK-Supremacy - Full Copper

Slang: 16/10 orange

Fläktar: Xigmatek XLF-F1253

----------------------------Modding----------------------------------------------------------

Ersatt orginalfötterna med hjul

480 radiator i topp
240 radiator i botten
120 radiator i fronten

Plexiglas i mellanplåten samt hexagongaller

Moddat om zalman fläktkontroller och ersatt panel med corsair orginal täckplatta

Filter: Demcifilter neon orange

Kolfibervinyl på fronten

Sleevade kablar: 0range/svart

Orange/black 800D watercooled

Permalänk
Avstängd

är du nöjd ja då är det väl det som gäller men jag tyckte du förstörde chassit 1poäng från mig jag är ledsen

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Har alltid stört mig på hotswapen för jag använder bara en mekanisk hårddisk, därav tog jag bort den och så fick jag lite mer utrymme för kylning. Sen är chassit extremt otympligt o bära så hjulen är det bästa jag monterat dit;) Sj så är jag mycket nöjd med modden för jag använder utrymmet i chassit maximalt...

Permalänk
Medlem

Ett riktigt snyggt bygge. tycker du skall vara st0lt över detta ( tr0ts fel färg på flödesindikat0rn) fast.. ju mer jag tittar på den ju mer tycker jag att den passar in.
exakt såhär skall man använda sig av ett chassi... göra det bättre..

Permalänk

Snyyyyggt med pumparna osv där framme! Skulle nog bli liiite snyggare om du satte 90-vinklar där slangen från bottenradiatorn kommer upp så att den inte korsar resen dock. Men meh, småsaker. Riktigt snyggt överlag!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Riktigt snyggt! Har dock lite småsaker som du kan förbättra för att få det lite snyggare om du vill.

Använd många vinklar så att du får det så rakt som möjligt. Kommer du använda sleeve? kan se framför mig ett svart/orange sleeve-arbete. Glöm inte att belysningen är viktig för att chassit ska kunna visa sina skönheter.

Som sagt, har du tid, ekonomi och ork så ta och snygga till din låda lite extra, Du kommer bli kanon nöjd efter du är klar.

För övrigt så sätter jag inte betyg än, då jag vill se hela klart. Lycka till!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem

Tack! Har funderat lite på sleevade kablar, har du något tips på sidor där man kan beställa färdigsleevade kablar till corsair 1200, eller sidor med orange sleeve och verktyg?

Permalänk

snyggt! håller själv på med ett bygge i en nzxt 810. det är mycket pill....
ska bli intressant att följa hur detta blir i slutänden.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Permalänk

Ååå, nu känns mitt projekt så lamt.
Ruskigt snyggt. 1% ifrån perfection.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Ååå, nu känns mitt projekt så lamt.
Ruskigt snyggt. 1% ifrån perfection.

Tack!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Känns dock konstigt att ditt projekt endast har fått 3.4 poäng, du får iaf en 4:a av

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Riktigt snyggt! Känns dock konstigt att ditt projekt endast har fått 3.4 poäng, du får iaf en 4:a av

Tack!

Permalänk
Medlem

snyggt! förutom hjulen då.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

snyggt! förutom hjulen då.

Tack!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burto:

Riktigt snyggt!

Tackar så mycket! Kommer fler bilder på baksidan också, har monterat SSD-hållare på baksidan av moderkortsplåten och även dragit en bit av loopen på baksidan

Permalänk
Medlem

Grymt! Gillar verkligen mattan i botten, blir en mjukare känsla över det hela, ändå om man aldrig ser det.

Vars hade du köpt sleeven?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Grymt! Gillar verkligen mattan i botten, blir en mjukare känsla över det hela, ändå om man aldrig ser det.

Vars hade du köpt sleeven?

Tack! Sleeven är köpt på mdpc-x, tyvärr så ligger den butiken nere för tillfället pga ägarna har semester...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBaZzZ:

Tack! Sleeven är köpt på mdpc-x, tyvärr så ligger den butiken nere för tillfället pga ägarna har semester...

Jupp, suttit och väntat på Nils sen dom stängde ner ungefär..

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Snygg! Synd att du inte gjorde hard tubing med tanke på att du moddade chassin 4/5

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2