Permalänk
Medlem

Bygga stationär dator med laptop cpu

Har en core i7 2670qm över från en defekt gaming laptop (trasigt moderkort). Och kom då på tanken att kanske kunna använda den till ett datorbygge. Då den fortfarande antagligen är relativt kraftfull och samtidigt strömsnål.

Så min fråga är om någon vet om det finns ATX eller mATX moderkort med en passande sockel?

Permalänk
Medlem

Nope.
Kanske finns nåt utvecklingskort.
Men för konsumenter, njet.

Däremot så kan den ju eventuellt användas i en annan laptop som behöver en upgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nope.
Kanske finns nåt utvecklingskort.
Men för konsumenter, njet.

Däremot så kan den ju eventuellt användas i en annan laptop som behöver en upgradering.

Ok, det var synd. Får spara den och upgradera en annan laptop med den då som du föreslog.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjo, hittar också enstaka moderkort. Jag tror dock inte att du ska titta på sockel g2 utan g1.
Det jag googlar fram är att det sockel g1 den processorn har och när jag googlar på det så hittar jag lite intressanta länkar.

Nvm, jag hade fel. På Intels egen hemsida står det tom g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

Mjo, hittar också enstaka moderkort. Jag tror dock inte att du ska titta på sockel g2 utan g1.
Det jag googlar fram är att det sockel g1 den processorn har och när jag googlar på det så hittar jag lite intressanta länkar.

Nvm, jag hade fel. På Intels egen hemsida står det tom g2

Tänkte det.
Googlade igen då jag trodde jag hade fel men står G2 överallt eller FCPGA988.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Ja det var intressant. Blir nog nått av dom. Tack för länken

Permalänk
Medlem

Jag tackar med! Har en exakt likadan CPU som ligger:) då går den inte till skroten iallafall!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett mitx moderkort med laptop cpu från aopen tror jag. Ska se om jag hittar någon länk.

Hittade inget men såg en del andra, verkar vara socket G2?