Permalänk

Finns det någon SWEC-kod fortfarande som det gjorde förr i tiden? Eller andra speciella erbjudanden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thg-linus:

Finns det någon SWEC-kod fortfarande som det gjorde förr i tiden? Eller andra speciella erbjudanden?

Avskaffat sedan länge, sök i tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

I eran ddr4-sektion ligger det en hel del icke ddr4 som ddr3, ddr2, so-dimm mm så tänkte att jag kunde upplysa om detta.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Inaktiv

Order. 47116124
Varför blev min order avbeställd? Varan fanns i lager vid beställning. Men ni vägrar och leverera ändå?
Kan ni inte leverera den varan kan ni leverera en motsvarande.

Efter 200k av inköp från er via företaget och privat så var detta droppen. Aldrig cdon igen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Layon:

I eran ddr4-sektion ligger det en hel del icke ddr4 som ddr3, ddr2, so-dimm mm så tänkte att jag kunde upplysa om detta.

Tack för att du uppmärksammade detta. Jag tar det vidare till ansvarig.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon160366:

Order. 47116124
Varför blev min order avbeställd? Varan fanns i lager vid beställning. Men ni vägrar och leverera ändå?
Kan ni inte leverera den varan kan ni leverera en motsvarande.

Efter 200k av inköp från er via företaget och privat så var detta droppen. Aldrig cdon igen.

Tyvärr så hade produkten utgått ur vårt sortiment. Vi kan absolut leverera en motsvarande, men det är inget som sker på automatik tyvärr. Var god att kontakta kundtjänst så löser vi det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Ni har tidigare berättat att det skulle komma nyheter ang fördelar kring CDON+, ngt datum när det kan tänkas dyka upp? Sedan undrar jag också om det kan tänkas komma några kampanjer vad gäller datorkomponenter som ni hade förr t.ex. 10% eller 15% rabatt vid olika tillfällen osv. Det vart väldigt uppskattat faktiskt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Jag måste ge er en känga få för usel RMA hantering.
Jag köpte produkter av er för över en månad sedan.

Jag hade köpt bland annat en hårddisk och denna hårddisk var riktigt dåligt packad. Den låg och skramlade i paketet utan någon som helst skyddsemballering. Jag visste på förhand att denna kunde vara skadad. Tyvärr så kopplade man in den i datorn för att prova i alla fall istället för att utnyttja ångerrätten direkt.

Hårddisken fungerade naturligtvis inte. Jag mailade er och de frågor som jag frågade om svarade ni på kanske hälften. Sen efter några mail så fick jag frågan om att skicka in serienumret på hårddisken.

Nu hann det gå nästan en månad sen det senaste mailet innan ni hörde av er igen och detta p g a att jag frågade vad som egentligen hände och i detta mail så frågade jag även om jag kunde få byta ut hårddisken mot ett annat märke, då detta märke har haft ovanligt hög felstatistik (fick dock inget svar på denna fråga heller).

Däremot så fick jag äntligen efter mycket om och men en fraktsedel som innebär att jag kan skicka tillbaka hårddisken välpaketerat till er (vilket ni inte bemödade er med när ni skickade ut den till mig).

Ska det verkligen ta sådan tid och varför svarar ni inte på de frågor man ställer via mailkontakt?

Jag vet inte eran policy. Men för min del så har jag aldrig varit med om att det ska vara så stora problem när det är uppenbart vad problemet är (urusel packning av hårdvara som är stötkänslig).

Jag hoppas att ni tar åt er av min kritik och kollar upp vad som brister. Ni har ju schyssta priser men om det ska innebära allt det ovanstående så kommer i alla fall jag att välja något som känns säkrare.

Mitt kundnummer är 1014548 och ordernumret är 46535635 om ni vill kika vidare på det.

/Håkan

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av hakan78:

Hej CDON.

Jag hade köpt bland annat en hårddisk och denna hårddisk var riktigt dåligt packad. Den låg och skramlade i paketet utan någon som helst skyddsemballering. Jag visste på förhand att denna kunde vara skadad. Tyvärr så kopplade man in den i datorn för att prova i alla fall istället för att utnyttja ångerrätten direkt.

Hårddisken fungerade naturligtvis inte. Jag mailade er och de frågor som jag frågade om svarade ni på kanske hälften. Sen efter några mail så fick jag frågan om att skicka in serienumret på hårddisken.

Nu hann det gå nästan en månad sen det senaste mailet innan ni hörde av er igen och detta p g a att jag frågade vad som egentligen hände och i detta mail så frågade jag även om jag kunde få byta ut hårddisken mot ett annat märke, då detta märke har haft ovanligt hög felstatistik (fick dock inget svar på denna fråga heller).

Däremot så fick jag äntligen efter mycket om och men en fraktsedel som innebär att jag kan skicka tillbaka hårddisken välpaketerat till er (vilket ni inte bemödade er med när ni skickade ut den till mig).

Ska det verkligen ta sådan tid och varför svarar ni inte på de frågor man ställer via mailkontakt?

Jag vet inte eran policy. Men för min del så har jag aldrig varit med om att det ska vara så stora problem när det är uppenbart vad problemet är (urusel packning av hårdvara som är stötkänslig).

Jag hoppas att ni tar åt er av min kritik och kollar upp vad som brister. Ni har ju schyssta priser men om det ska innebära allt det ovanstående så kommer i alla fall jag att välja något som känns säkrare.

Mitt kundnummer är 1014548 och ordernumret är 46535635 om ni vill kika vidare på det.

/Håkan

Håller med, deras kundmottagning är under all kritik, (hade liknande fall som jag skrivit om i detta tråd) allt löser sig till slut dock. men man måste ha tålamod och räkna med att det tar lång tid. i mitt fall köpte jag nytt från annat håll och fick pengarna tillbaka.
Deras priser är det oftast inget fel på, därav man beställer ju från dem ibland.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

CDON, eran sida för returer är krånglig, jag fattar inte hur jag ska göra. Detta är min Seagatedisk på 2 TB, inköpt i ett datorpaket hos er. De har 2 års garanti, men ni uppger 1 år på allt?

Vad ska jag göra?

Som synes har den inte varit i bruk i 2 år än, men jag har inte kvitto kvar. Hade det inte varit för sweclockers hade jag inte upptäckt felen i tid. Frågan är om RMA kan hanteras innan den rasar, för jag får väl en ny?

Skrivet av hakan78:

denna hårddisk var riktigt dåligt packad. Den låg och skramlade i paketet utan någon som helst skyddsemballering. Jag visste på förhand att denna kunde vara skadad. Tyvärr så kopplade man in den i datorn för att prova i alla fall istället för att utnyttja ångerrätten direkt.

Jag hoppas ju att slippa vänta en månad, vidare att garantidisken embaleras bättre än så här.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredag:

CDON, eran sida för returer är krånglig, jag fattar inte hur jag ska göra. Detta är min Seagatedisk på 2 TB, inköpt i ett datorpaket hos er. De har 2 års garanti, men ni uppger 1 år på allt?

Vad ska jag göra?
http://s17.postimg.org/jrdno6ben/HDfel.jpg

Som synes har den inte varit i bruk i 2 år än, men jag har inte kvitto kvar. Hade det inte varit för sweclockers hade jag inte upptäckt felen i tid. Frågan är om RMA kan hanteras innan den rasar, för jag får väl en ny?

Jag hoppas ju att slippa vänta en månad, vidare att garantidisken embaleras bättre än så här.

2 år är frivillig tillverkargaranti och inget som butikerna måste följa. Du får antagligen ta kontakt direkt med Seagate om den är över 1 år.

Med det sagt så står de mest seriösa butikerna för garantiutbyte under hela tillverkargarantin, iaf var det så senast jag gjorde ett. CDON konkurrerar med pris och har antagligen inte råd med samma sak. Vill du har absolut bästa service välj någon annan (och antagligen dyrare) butik.

Om du får en ny eller begagnad men reparerad (refurbished) bestämmer tillverkaren eller dess distributör, beroende på hur deras lager ser ut. En helt ny har du ingen rätt till utan enbart en som fungerar och är felfri, vilket ju är det viktigaste.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad hände med den snabbare kundservicen för plusmedlemmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thureson:

Relevant fråga. Hoppas egentligen att den inte är bättre än för övriga kunder. Ifall den är det får kanske en vanlig kund idag aldrig längre någon hjälp. Detta eftersom jag, som CDON+ kund, väntar på lösning som kundtjänsten tog hand om för mer än en månad sedan.

Permalänk
Hedersmedlem

Idag blev jag uppmanad att lämna recensioner på produkter jag köpt. Problemet är att hälften fortfarande inte har kommit. Hade det inte varit bättre att först leverera och först därefter be om recensioner?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hakan78:

[...]
Jag hade köpt bland annat en hårddisk och denna hårddisk var riktigt dåligt packad. Den låg och skramlade i paketet utan någon som helst skyddsemballering. [...]
/Håkan

Köpte ett moderkort från dem som kom i en vadderad påse (mITX) [dock såklart i sin moderkortskartong som i sin tur låg i påsen].
Påpekade detta först till CDON:s kundtjänst på chatt utifall jag skulle få problem med det, den personen förstod att man inte skulle skicka moderkort så och antecknade det.
Nämnde detta i min kommentar kring CDON på Prisjakt och fick då svar av "Daniella" på Kundtjänst via Prisjakt:
"Lagret skickar varor i den emballagen de anser passa varan bäst, då det är en liten vara så skickas den som brevpost. Det beror helt på storlek, pris och vikt."

Så okej, ett moderkort och uppenbarligen hårddiskar som kostar relativt mycket (mitt moderkort gick på 1250kr) och är känsliga datorkomponenter kan hanteras som ett paket buntband eller kaffekapslar pga. storlek/vikt?

Beställde en 200mm fläkt för komplett för 250kr, fick den i en kartong och de hade plastat insidan av kartongen så det inte skvalpade runt.
Lagom skillnad på butiker.

Om CDON ska sälja datorkomponenter så ska de förstå HUR man paketerar sådana saker. Det är ingen hjärnkirurgi snarare snålhet eller total okunskap. Bättring!

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en RMA godkänd, men att få tillbaka pengarna från cdon för detta verkar vara fullständigt omöjligt.
De skyller på min bank, men när jag skickat in ett svar från banken som kollat loggar om att inga pengar utbetalats skyller CDON vidare på problemet på Klarna.
Tar kontakt med Klarna får en tjej att gå igenom deras system och det har inte gjorts några återbetalningar från dem via cdon heller.
Så jag mailar dem resultatet och CDON ber mig då om mitt konto nummer, bank och namn som jag gladeligen skickar in. Pengarna skall betalas in efter 5 dgr. Perfa tänker man.....................
Kontaktar dem igen efter 5 dgr, och karusellen börjar om .. Nu är det helt plötsligt Klarnas fel igen så jag vänder mig till dem. Helpdesken gick igenom återbetalningar i deras system och det fanns inget registrerat på mig. Suck !!!!!

Jag antar att jag behöver ta mig en sväng till banken igen efter nästa mail. För det är väl deras fel igen .. Varför bara inte betala ut pengarna när ni endå godkänt RMA:t !!!!!!!!!
Och vad skulle ni med mina kontouppgifter till om ni inte tänkte betala ut till den endå !?

Detta ärende har nu pågått sedan i början på december.

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vongen:

Jag har fått en RMA godkänd, men att få tillbaka pengarna från cdon för detta verkar vara fullständigt omöjligt.
De skyller på min bank, men när jag skickat in ett svar från banken som kollat loggar om att inga pengar utbetalats skyller CDON vidare på problemet på Klarna.
Tar kontakt med Klarna får en tjej att gå igenom deras system och det har inte gjorts några återbetalningar från dem via cdon heller.
Så jag mailar dem resultatet och CDON ber mig då om mitt konto nummer, bank och namn som jag gladeligen skickar in. Pengarna skall betalas in efter 5 dgr. Perfa tänker man.....................
Kontaktar dem igen efter 5 dgr, och karusellen börjar om .. Nu är det helt plötsligt Klarnas fel igen så jag vänder mig till dem. Helpdesken gick igenom återbetalningar i deras system och det fanns inget registrerat på mig. Suck !!!!!

Jag antar att jag behöver ta mig en sväng till banken igen efter nästa mail. För det är väl deras fel igen .. Varför bara inte betala ut pengarna när ni endå godkänt RMA:t !!!!!!!!!
Och vad skulle ni med mina kontouppgifter till om ni inte tänkte betala ut till den endå !?

Detta ärende har nu pågått sedan i början på december.

Bara det faktum att de inte ens orkar bry sig här på sweclockers borde göra så att kunder drar åt sig öronen. Varför ha sidan här när de inte verkar ta åt sig kritiken för att göra cdon mer attraktiva för kunderna? Hela poängen faller ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Tid är också pengar. Hur mycket bör man egentligen erhålla i kompensation av CDON för nedlagd tid i att bevaka, vänta, följa upp ett ärende som drar ut på tiden???

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hakan78:

Hej CDON.

/Håkan

Jag har skickat vidare detta till både vår logistikavdelning samt RMA-avdelning. Hoppas att detta ska hanteras bättre i framtiden. Tack för att du uppmärksammar oss på våra brister, det är så vi kan utvärdera och förbättra.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON,

Ni har tidigare berättat att det skulle komma nyheter ang fördelar kring CDON+, ngt datum när det kan tänkas dyka upp? Sedan undrar jag också om det kan tänkas komma några kampanjer vad gäller datorkomponenter som ni hade förr t.ex. 10% eller 15% rabatt vid olika tillfällen osv. Det vart väldigt uppskattat faktiskt.

Tack på förhand.

Kan tyvärr inte sätta datum på det, men vi kommer fokusera mycket på att förbättra CDON+ i år. Vi håller även på att kika på en datorkomponentskampanj likt de som varit uppskattade tidigare.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thureson:

Skrivet av fregus:

Relevant fråga. Hoppas egentligen att den inte är bättre än för övriga kunder. Ifall den är det får kanske en vanlig kund idag aldrig längre någon hjälp. Detta eftersom jag, som CDON+ kund, väntar på lösning som kundtjänsten tog hand om för mer än en månad sedan.

Kan ni båda PMa mig era kund och ordernummer så ska jag ta detta vidare till kundtjänst för att se varför ni som CDON+ medlemmar inte får den service ni förtjänar.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Idag blev jag uppmanad att lämna recensioner på produkter jag köpt. Problemet är att hälften fortfarande inte har kommit. Hade det inte varit bättre att först leverera och först därefter be om recensioner?

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONF...

Visst hade det varit mycket bättre. Dessa mailen är automatgenererade, men ska undersöka om de inte kan göras om så de skickas ut först när varan är bekräftad mottagen av kund. Tack än en gång för att du uppmärksammar brister som hjälper oss att utvärdera och förbättra.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av TheSwede86:

Köpte ett moderkort från dem som kom i en vadderad påse (mITX) [dock såklart i sin moderkortskartong som i sin tur låg i påsen].
Påpekade detta först till CDON:s kundtjänst på chatt utifall jag skulle få problem med det, den personen förstod att man inte skulle skicka moderkort så och antecknade det.
Nämnde detta i min kommentar kring CDON på Prisjakt och fick då svar av "Daniella" på Kundtjänst via Prisjakt:
"Lagret skickar varor i den emballagen de anser passa varan bäst, då det är en liten vara så skickas den som brevpost. Det beror helt på storlek, pris och vikt."

Så okej, ett moderkort och uppenbarligen hårddiskar som kostar relativt mycket (mitt moderkort gick på 1250kr) och är känsliga datorkomponenter kan hanteras som ett paket buntband eller kaffekapslar pga. storlek/vikt?

Beställde en 200mm fläkt för komplett för 250kr, fick den i en kartong och de hade plastat insidan av kartongen så det inte skvalpade runt.
Lagom skillnad på butiker.

Om CDON ska sälja datorkomponenter så ska de förstå HUR man paketerar sådana saker. Det är ingen hjärnkirurgi snarare snålhet eller total okunskap. Bättring!

Så ska det givetvis inte vara. Vill du vara snäll och skicka kund- och ordernummer i PM så kan jag dra detta vidare till vår logistikavdelning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag har skickat vidare detta till både vår logistikavdelning samt RMA-avdelning. Hoppas att detta ska hanteras bättre i framtiden. Tack för att du uppmärksammar oss på våra brister, det är så vi kan utvärdera och förbättra.

Varför kan man inte få en annan ersättningsprodukt om man betalar mellanskillnaden. Har beställt från flera där det inte varit något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,

Tack för ditt mail.

Jag kan bekräfta att ditt köp nu är hävt.

Har du betalat via faktura eller delbetalning kommer vårt faktureringsbolag Klarna att kontakta dig via e-post och hjälpa dig med återbetalningen. Du kan såklart även kontakta dem själv via deras hemsida,www.klarna.se

I det fall du har betalat med direktbetalning eller kreditkort kommer återbetalningen är beloppet tillgängligt på ditt konto inom 2-5 bankdagar.

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänliga hälsningar

Hugo E

CDON.COM - Original message
Errand: #313548
From: Håkan Pettersson (hakanyttergren@hotmail.com)
Sent: 2015/01/27 14:08
To: Hemelektronik
Subject: SV: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h...

Hej. 

Då väljer jag att häva köpet. 

Mvh 
Håkan 

Skickat från min Samsung Mobil. 

-------- Originalmeddelande --------

Från: Kundservice hemelektronik

Datum:2015-01-27 13:27 (GMT+01:00)

Till: Håkan Pettersson

Rubrik: RE: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h...

Hej Håkan, 

Vi har dessvärre ingen möjlighet att ersätter er med någon produkt av annan modell. 
Som alternativ kan jag erbjuda er att häva köpet av produkten, ni kan då på egen hand beställa den modell ni istället önskar mottaga. 

Med vänliga hälsningar 

Hugo E 

Errand: #313124 
Sent: 2015/01/27 11:51 
Subject: RE: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h... 

Hej. Den är nu postad. Frågan kvarstår som ställde i ett tidigare mail. Kan jag byta ut produkten mot en annan och betala in mellanskillnaden till er? 

/Håkan 

Date: Thu, 22 Jan 2015 10:52:18 +0100 
From: kundservice@cdon.com 
Subject: Re: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h... 
To: hakanyttergren@hotmail.com 

Hej Håkan, 

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet i ert ärende. 

Vi bifogar en fraktsedel samt två servicesedlar med vilka du skickar in din produkt. 

Tänk på att skicka med följande: 

• Produkten i originalförpackning eller annat skyddande emballage. Tänk på att även skicka med att tillbehör som ingick. 

• En kopia på ditt kvitto/garantisedel. Har du inte dessa sparade kan du hämta dem i inloggat läge på "Mina Sidor". 

• Servicesedeln märkt ”Verkstadens kopia” 

Packa ner ovanstående i en lämplig kartong och emballera allting väl så att inga skador uppkommer under transporten. När du har lämnat paketet till närmsta postombud ber vi dig att återkomma, så skickar vi ett nytt exemplar till dig. 

Med vänliga hälsningar 

Hugo E 

Errand: #303599 
Sent: 2015/01/22 10:17 
Subject: Re: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h... 

Hej igen. 

Vad händer med denna reklamation egentligen? 

Det har ju gått en månad snart sen ni skickade in reklamationen. 

Sen en annan fråga. 

Är det möjligt att byta ut denna disk mot ett annat märke (jag betalar mellanskillnaden naturligtvis) 

då det visat sig att dessa diskar har en felfrekvens på nästan 42% inom ett år enligt bl a Backblaze tester. 

MVH 

Håkan 

From: Kundservice hemelektronik 

Sent: Saturday, December 27, 2014 1:15 PM 

To: Håkan Pettersson 

Hej, 

Tack för ditt mail. 

Jag har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör och återkommer till dig så fort jag har fått svar från dem. 

Med vänliga hälsningar 

Kristofer 

Errand: #234463 

Sent: 2014/12/23 18:35 

Hej igen. 

Serienumret är: Z4Z0LK22 

Jag antar att den ska skickas i retur? 

Hur går jag tillväga? 

MVH 

Håkan 

From: Kundservice hemelektronik 

Sent: Monday, December 22, 2014 10:18 AM

To: Håkan Pettersson 

Subject: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.När jag försöker koppla in den så h... 

Hej, 

Tack för ditt mail. 

Vill du vänligen bara återkomma med serienumret på din produkt så ska vi givetvis ordna så du får en ny produkt tillskickad dig. 

Med vänliga hälsningar 

Anders 

Errand: #227136 

Sent: 2014/12/21 20:06 

Subject: Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad. 

När jag försöker koppla in den så h... 

Ordernummer: 46535635 

Artikelnummer: 5017810919 

Hej. Hårddisken på 2 TB verkar vara skadad.

När jag försöker koppla in den så hänger sig hela systemet. 

Har provat med 4 andra hårddiskar och det är bara den som strular. Inte ens BIOS hittar den och med den inkopplad så startar min dator lite då och då när jag har stängt av datan. 

När den skickades till mig så var den extremt dålig packad med knappt någon skyddsemballering. Den låg i princip och skramlade i paketet. Om jag kommer få en ersättningsprodukt/reparerad produkt så vill jag att ni paketerar den väl innan ni skickar den igen. 

CDON.COM- Original message - End 

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag valde också att häva mitt köp. CDON skickade grejerna ändå. Bad också om hjälp med att reklamera en hårddisk, vilket bara ignoreras. Kul.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag valde också att häva mitt köp. CDON skickade grejerna ändå. Bad också om hjälp med att reklamera en hårddisk, vilket bara ignoreras. Kul.

Jag har som sagt inte blivit kontaktad än. Det står att om det är faktura så ska jag bli kontaktad av klarna. Men nu var det ju qliro som jag betalade mot. Hur som helst har det tagit sjukt lång tid.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej Köpte ett headset av er som visade sig vara använt av någon annan skickade tillbaka den och fick mail om att returern var registrerad i lördags, hade valt faktura och redan hunnit betala den sedan innan har ännu inte fått mail av qliro ang. återbetalning. Hur lång tid tar det???

Permalänk
Medlem

En av era kampanjer har avslutats i förtid;
http://cdon.se/vinterrea/datorer_%26_tillbeh%C3%B6r/gaming/

När man använder rabattkoden på en av produkterna som finns i kampanjen får man felmeddelandet;

Citat:

Kodens giltighetstid har gått ut, koden var giltig t o m 2015-01-28.

Trots att det står;

Citat:

20% rabatt på utvalda gamingprodukter

Just nu får du hela 20% rabatt på utvalda gamingprodukter. Välj och vraka mellan bland annat tangentbord, möss och headsets från varumärken som Logitech, SteelSeries, Razor, ASUS m. fl.

Kod: xY3Q6Nat

Gäller endast varor som är levererade från CDON.COM. Koden är giltig t o m 2015-01-31 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koderna inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och ej går att registrera i efterhand.

Enligt er kundtjänst avslutades rabattkoden i förmiddags och jag har suttit som en idiot hela dagen och försökt att beställa med den! Katastrof!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

En av era kampanjer har avslutats i förtid;
http://cdon.se/vinterrea/datorer_%26_tillbeh%C3%B6r/gaming/

När man använder rabattkoden på en av produkterna som finns i kampanjen får man felmeddelandet;

Trots att det står;

Enligt er kundtjänst avslutades rabattkoden i förmiddags och jag har suttit som en idiot hela dagen och försökt att beställa med den! Katastrof!

Sorry, misstag från vår sida. Vinterrean togs ner i måndags och då stängdes koderna ner också. Jag har sett till att koden ska fungera fram till den 31/1 nu.

Visa signatur