Permalänk
Medlem

kan jag beställa va jag vill och seja KASAM och få gratis frakt eller är det bara den dära ihopplockade burken ?

Permalänk
Medlem

Gratis frakt via "kodordet" kasam gäller för samtliga prylar. Hur länge vet jag dock inte..

Visa signatur

[size="1"]P4 1.8A@2.52 | ASUS P4B533-E | 512 MB Corsair XMS3500 | POV Ti4200 XP@310/710 | Lite-On 40x@48x[/size]

Permalänk

Fläktarna låter hemskt även på 7 volt, på 5 volt är ljudet okej men då flyttar fläkten väldigt lite luft.

Har två och ska skaffa en titan alu från kylning.com för att köra med istället.

Edit: luft och inte ljud skulle det vara...

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb

8*41 kr = 328 kr

Heh, jo. Men inkl. frakt och dylikt?

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk
Medlem

Om du nu känner att du absolut vill betala för frakten, så får du punga ut med 457 spänn inklusive 50 kr postförskottsavgift.

8st fläktar: 8*41 328 kr (tacka bmb för den uträkningen )
fraktkostnad: 79 kr
postförskott: 50 kr
328+79+50 = 457 (Es stimmt!)

Ursäkta tonen i inlägget, är lite småtrött.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS
Fläktarna låter hemskt även på 7 volt, på 5 volt är ljudet okej men flyttar väldigt lite ljud.

Har två och ska skaffa en titan alu från kylning.com för att köra med istället.

Flyttar ljudet väldigt lite ljud?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Ok.
Jag vill gärna ha en inspelning på hur mycket _en_ fläkt låter, eller X antal fläktar låter. Extremt viktigt att dom inte låter så värst mycket, men endå är ganska effektiva.
Antar att ni sänker FAN-portarnas strömtillförsel i BIOS, hur gör man utan BIOS?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom där fläktarna är knappt bättre än en vanlig 92mm och tar mer plats i chassit. Jag har en sån och tänker inte köpa fler, oavsett pris. Ligger långt efter andra 120mm fläktar vad gäller prestanda/ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Ska man skriva kasam som kodord eller ska man skriva det någon annan stans?

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiche
Antar att ni sänker FAN-portarnas strömtillförsel i BIOS, hur gör man utan BIOS?

ASG!!! HAHAAHAHAHHAH'
Aldrig garvat så mycket!!! Utan bios hahahahh!!:D

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Kodord ja.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Kodord ja.

Tackar, det funka!

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez

ASG!!! HAHAAHAHAHHAH'
Aldrig garvat så mycket!!! Utan bios hahahahh!!:D

Jag ska inte använda fläktarna i en dator. Och jag ska inte heller koppla dom till någon FAN-port på ett moderkort, alltså har jag inget BIOS. Var är det roliga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bestält 5st sånna nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiche

Jag ska inte använda fläktarna i en dator. Och jag ska inte heller koppla dom till någon FAN-port på ett moderkort, alltså har jag inget BIOS. Var är det roliga?

Jaha, men man ändrar fortfarande inte strömmen till fläktarna via bios!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Man lär väl ändra FAN-portens strömmängd, styrka och dylikt i BIOS?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ÖÖÖÖ, nope..... sorry!

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Nej.
Man ändrar det antingen via en fancontroller, eller genom att stoppa sladdarna i molexkontakter så man kan få 5/7/12v.

Men Rudeez, vissa moderkort kan man ju ändra fläkthastigheten med...från olika program (om fläktarna är kopplade på moderkortet dvs, men det finns väl ingen som är så dum att han kopplar en 120mm-fläkt där).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ändra fläktarnas RPM med ett program som heter SpeedFan, ifall dom är kopplade till moderkortet.
Men bästa sättet är att antingen köra de på 5/7 volt eller styra dem med en rheobus.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

Nu ska pappa förklara:
Datorbutiken har gjort ett erbjudande med sina banners för alla på sweclockers så vi kan få gratis frakt osv.
Gratis frakt innebär att de betalar frakten men ej postförskott. Om man ändå vill ha postförskott får man punga ut med 50kr vilket är en struntsumma.
Det hära med att de har laggt upp ett erbjudande på en dator tillsammans med sweclockers är en helt annan sak. Man kan alltså beställa vad man vill och ändå få sk. "Gratis Frakt".

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du ska vara så kaxig kanske jag borde tala om för dig att det heter spänning, inte ström...

Hoppas fläktarna är bra, jag har beställt två

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
Nu ska pappa förklara:
Datorbutiken har gjort ett erbjudande med sina banners för alla på sweclockers så vi kan få gratis frakt osv.
Gratis frakt innebär att de betalar frakten men ej postförskott. Om man ändå vill ha postförskott får man punga ut med 50kr vilket är en struntsumma.
Det hära med att de har laggt upp ett erbjudande på en dator tillsammans med sweclockers är en helt annan sak. Man kan alltså beställa vad man vill och ändå få sk. "Gratis Frakt".

amen folk har ju redan beställt o testat förskottsbetalning istället.. jag tror det funkar allafall
I kassan på db läser jag "Förskottsbetalning. - För dig som vill spara pengar! Vid förskottsbetalning sparar du kostnaden för Postens postförskottsavgift. "
Så varför inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

Om du ska vara så kaxig kanske jag borde tala om för dig att det heter spänning, inte ström...

hehe tänkte jag med på men vågade inget säga ifall jag fattade fel vad de mena..

Permalänk
Medlem

Är väl ingen som påstått något annat Hockert?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex_g_1
Är väl ingen som påstått något annat Hockert?

hahaha oj förlåt.. jag läste nog lite fel.. tyckte det stog nåt om att man inte kunde komma ifrån de där 50 kronorna ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

För att vara ännu lite mer besserwisser så är det rent språkligt sett korrekt att säga att man "ändrar strömmen till fläktarna" eftersom det finns ett proportionellt samband mellan ström och spänning vid en given resistans, ändrar man spänningen ändras också strömmen, och då kan man säga vilket som - även om man helst ska säga att man ändrar spänningen.

Permalänk
Medlem

Dom ligger ju under "Systemkylare" men funkar dom bra som chassi fläktar endå ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

2000+ ja, bara att ta bort två skruvar så är skenan lös och sen kan man ta bort fläktgallren som sitter på också och det är 4pin molex så allt är lätt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
2000+ ja, bara att ta bort två skruvar så är skenan lös och sen kan man ta bort fläktgallren som sitter på också och det är 4pin molex så allt är lätt

Okej så bra tack!

Vet nån som har bestält om det följer med skruvar ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag fått mina fläktar.
Ska testa hur mycket de blåser och låter nu

På 12v oacceptabelt, på 7v ok på dagarna, på 5v relativt tyst.

Två såna på 7v på dagen och 5v på natten blir finfint på radiatorn

Inte världens kvalitetsfläktar kanske, men är det billigt så.

Visa signatur

hmm