Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk
Inaktiv

har använt ios nu ett tag. Okej, det är väldigt lättanvänt och lätt att lära sig. Men de problem jag har med iphone är att dom inte är varken vatten eller dammtäta. Har även en Xperia V. Kostar mycket, mycket mindre och trots det får jag en bättre kamera, ett bättre OS (android är mycket bättre tycker jag) och en vatten och dammtät telefion. Den håller för allt. Visst den är långt ifrån perfekt, men fan. Jag får mycket mer för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

En annan sak jag inte förstår är hur man kan tycka Apple Watch är helt underbar snygg och samtidigt säga "meh" om Moto 360 tex.
Apple Watch: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2014/09/apple-wat...
Moto 360: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/09/...

Personligen tycker jag inte någon av de är speciellt snygga, dock ser ju Moto 360 mer stilren ut. Lite som telefoner, en stor glasframsida och folk kan tycka en telefon är skitsnygg och en annan skitful.
Skulle vara intressant och höra från folk som tycker Apple Watch är bland de snyggaste de sett om vad de tycker om Asus ZenWatch http://techwelike.com/wp-content/uploads/2014/11/ASUS-ZenWatc...

Grymmt, appleklockan ser ut som en mini galaxy s med armband!!

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Det gör inte iPhone 6/iPhkne 6 Plus heller, det är ett f10 tal tillverkade enheter slm råkat ut för det, av alla miljoner. Då totalt överdrivet.

Apple tar inte mer betalt än vad marknaden är villig att ge, marknaden styrs dom sagt av både tillgång/efterfrågan, en produkt som är bäst, ger ett bra mervärde är folk villiga att ge mer för, precis som bilar, ex Mercedes vs Ford, där är Ford billigast men ändå så väljer en del Mercedes för att det är en premium bil.

Och förhöjd månadskostnad har funnits sen urminnestider, så det är knget som skapades för iPhone.

Och iPhone är knappast en begränsad telefon.

varför skulle man vilja ha en märsa nä men allvarligt. iphone är defenetivt begränsad. Varken vatten eller dammtät, inte särskilt hållbar och kostar mycket mer en vad dom är värda.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Huh?
egränsad mjukvara - Stämmer.
Dålig batteritid - Nope. (inte längre)
Inga widgets - Stämmer.
Inge HD display: Yes. 1080p thank you. (som har visit sig till de bästa LCD displayen på marknaden)

Hur menar du med att de lurar människor? Vad är de blir lurade på? Att den är "dyrare" än konkurrenterna? När personerna köper produkten ser de priset. Skulle bara vara det du menar, att personerna som köper telefonerna är blinda för priset - om man faktiskt bryr sig om det… vilket inte jag gör när jag köper en produkt jag använder dagen lång. Ska vi prata om min klocka som fyller samma funktion som en "billigare" Tissot? nja, jag håller på att jag gillar hantverket i min Omega.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Skaffade Iphone 5S 64GB för 3 månader sen, och kommer bli jävligt sorligt när man måste byta upp sig till Apples större telefoner. Vill inte ha stora telefoner.

Nu låter jag som ett Apple-fan, men så är det.

Har en 5:a men upplever samma dilemma... Tror faktisk det blir en WP nästa gång. Har försökt leka lite med kollegornas Androider men upplever gränssnittet som allt för oroligt för min smak.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Du vet att du förolämpar folk genom att påstå att de är lurade av Apple, det förstår du väl? Sedan är det inte så att din subjektiva åsikt är någon slags standard i världen. Man måste förstå att Apple är konsumentorienterade och utgår ifrån att alla ska kunna använda deras enheter. Där har vi en av de mest grundläggande principerna som gör Apples produkter så himla eftertraktade.

Nördar som oss är en liten grupp men ack så högljudd.

Intressant grej är att Google drog in ungefär lika mycket under 2014 som Apple gjorde under senaste kvartalet. Helt ofattbara summor med pengar.

Google spenderade till exempel över 9 miljarder dollar på R&D vilket är cirka en tiondel av Sveriges budget för 2012/2013. Kan minnas fel men har för mig att Sveriges budget var kring 800-900 miljarder kronor för något år sedan.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1ntos:

Man måste förstå att Apple är konsumentorienterade och utgår ifrån att alla ska kunna använda deras enheter. Där har vi en av de mest grundläggande principerna som gör Apples produkter så himla eftertraktade.

Jag trodde det till jag mer regelbundet genom jobbet blivit tvungen att hjälpa iPhone användare. Slutsatsen: en stor del har stora problem och svårt att orientera sig i menyerna, vilka dessutom för många är svåra eftersom ett litet typsnitt används på en skarp vit bakgrund (för ögonen är det faktiskt konstaterat dåligt). Jag har inte kunnat notera att iPhone har något övertag och inte heller att enheten egentligen lever upp till att "alla ska kunna använda deras enheter", något jag med mycket kött på benen anser vara en myt.

Däremot har Apple en stor fördel i att köparen vet vad denne får. Det har i det närmaste sett lika dant ut under lång tid. Android marknaden är emellanåt alltför differentierad för att göra det enkelt för köparen. Svårigheten är inte gränssnittet (Lolipop i basutförande anser åtminstone jag vara ovanligt lyckat och bland de bäst genomtänkta gränssnitten) och användningen, utan sådant som att vissa levererar telefonerna med massa onödiga appar (bättre att lämna det som ett val vid första uppstart) och att gränssnittet skiljer sig åt mellan tillverkarna.

Sedan är människor generellt irrationella i sina bedömningar. En dålig erfarenhet översätts snabbt till att allt X tillverkar är skräp. I detta är inte ens Apple ett undantag, men de har på något sätt skapat sig en trognare skara användare vilka hellre ger sken av att allt är två tummar upp, som om det vore en social katastrof att ifrågasätta en dum liten pryl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Du hade fattat om du hade ägt annan apple hårdvara. Deras prylar fungerar mycket bra tillsammans och ger ett extra värde.
Har haft Iphone sen tidigt 2008 och kommer fortsätta med det. Fungerar bara bättre och bättre tillsammans med macbook, appletv och andra IOS enheter.
Blir säkert en iWatch också senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Grymt imponerande. Undrar vad som orsakat denna plötsligt kraftiga försälningsökning. Inte kan det bara ha varit större skärmar? Kan det vara en ökning i popularitet i Asien? Korea hade ju de i alla fall lyckats i.

Deras arbetare i Kina har väl fått löneförminskning.

Nöjd med min Lumia 1520. Har svårt för IOS och itunes.. Och Android blir sämre med tiden eftersom Android är ju anpassat efter 2000 olika telefoner.

Morsans Lumia 520 känns lika rapp som min 1520. Mycket bra optimerat OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

När hade du iPhone 4a, för va det inte så länge sen så hade jag sagt bränt den , iPhone 4 är skräp nu

Jag försöker skriva på den nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Deras arbetare i Kina har väl fått löneförminskning.

Apple har inga arbetare i Kina, de har dock underleverantörer i Kina, precis som alla andra större teknikföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169198:

Måste säga att de är otroligt dumt att jämföra en 5 år gammal mobil mot en nyare andriodmobil (Ifall du nu gjorde de?)

Prova en Galaxy S och sen gör en ny uppfattning

Har både Samsung s5 och IP6+ och kan säga att Apple har verkligen gjort en bra mobil.

Så vitt jag vet så är temat och utlägget detsamma .. Sen hårdvaran har jag inte klagat på . Apple är Apple! Jag gillar det inte bara

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _SpaxX_:

Jag försöker skriva på nu

Gråter med dig
Vi börjar byta ut alla 4or till 6 och 6 plus och WP8 atm och folk som har 4or förstår dom att dom klagar.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Huh?
egränsad mjukvara - Stämmer.
Dålig batteritid - Nope. (inte längre)
Inga widgets - Stämmer.
Inge HD display: Yes. 1080p thank you. (som har visit sig till de bästa LCD displayen på marknaden)

Om en mjukvara anses bra/dålig begränsad eller inte begränsad är helt upp till varje person egentligen, dvs tycke och smak. Vill man ha den bästa mjukvaran, snabb och stabil enhet så är iOS enheterna bäst, där har inte android enheter något att komma med, lögger man där på iCloud och allt som ingår där så är det ännu mer solklart att iOS enheterna vinner.

Och iOS har visst widgets.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Gråter med dig
Vi börjar byta ut alla 4or till 6 och 6 plus och WP8 atm och folk som har 4or förstår dom att dom klagar.

Har en galaxy s3, den är väl i klass med 4s och jag har inga problem, den funkar hur bra som helst och har alltid gjort det.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av johanca:

Har en galaxy s3, den är väl i klass med 4s och jag har inga problem, den funkar hur bra som helst och har alltid gjort det.

4S och 4a är jävla skillnad btw

Tro mig har 40 telefoner framför mig olika

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boz89:

Ja undra verkligen hur Apple kan gå med sådana stora vinster.... Hade smutsen haft sin produktion i Väst hade det varit annat. Att sälja produkten för
8-10(om inte mer)gånger tillverknings kostnaden är väl inte så konstigt att man gör mega vinster då?

Som med allt Apple, du betalar för märket, inte produkten.

Du menar som alla Android mobiler också gör, samt alla produkter du har i din signatur? Folk måste lära sig att det finns många fler kostnader för produkter är materialet det är byggt av. R&D, marknadsföring, butiker. Det är långt ifrån ren vinst kvar när man dragit av tillverkningskostnaden från priset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Om en mjukvara anses bra/dålig begränsad eller inte begränsad är helt upp till varje person egentligen, dvs tycke och smak. Vill man ha den bästa mjukvaran, snabb och stabil enhet så är iOS enheterna bäst, där har inte android enheter något att komma med, lögger man där på iCloud och allt som ingår där så är det ännu mer solklart att iOS enheterna vinner.

Somnade eller vaknade du mitt under lnlägget? Först skriver du att det är upp till varje person att bedöma om en mjukvara är bra eller dålig, och sedan övergår du till att påstå att det är fakta att iOS är bättre. Otroligt inkonsekvent.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av PowerNet:

Klart att iOS är begränsad? Det finns vissa saker jag verkligen skulle vilja ha/kunna göra i min iPhone: som att stänga ned alla appar med ett klick, profiler med ljud, själv bestämma hur jag vill hantera min bandbredd, en trevlig väder widget på hemskärmen skulle vara uppskattat. Det är en del… Och sure, iOS har widgets i deras "notiscenter", nja… Jag tycker att iCloud är fantastisk på alla sätt och vis och var snabb med att hoppa över datorn för att synkronisera.

Jag har använt iPhone sedan 2008 med telefonerna som visas i min signatur och kommer inte byta system. Med det sagt försökte jag under helgen som var att göra just det. Slutade med att jag inte klarade av hackigheten i Android. Det var en Sony Z3 Compact.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har använt iPhone sedan 2008 med telefonerna som visas i min signatur och kommer inte byta system. Med det sagt försökte jag under helgen som var att göra just det. Slutade med att jag inte klarade av hackigheten i Android. Det var en Sony Z3 Compact.

Det är inte helt rätt att testa en telefon och göra en kommentar om Android i allmänhet, speciellt inte om man inte använder en Nexus. Min Note 4 flyter på i alla lägen, trots att TouchWiz är lite mer tungrott än vanilla Android, men det gör inte att jag tror att varenda Android-telefon kommer fungera perfekt.

Sedan har jag iofs även sett iOS sega ner, så även där får man väl vara lite mer nyanserad även om det såklart är mindre vanligt pga det inlåsta ekosystemet.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Evil Peter:

Det är inte helt rätt att testa en telefon och göra en kommentar om Android i allmänhet, speciellt inte om man inte använder en Nexus. Min Note 4 flyter på i alla lägen, trots att TouchWiz är lite mer tungrott än vanilla Android, men det gör inte att jag tror att varenda Android-telefon kommer fungera perfekt.

Sedan har jag iofs även sett iOS sega ner, så även där får man väl vara lite mer nyanserad även om det såklart är mindre vanligt pga det inlåsta ekosystemet.

Nej gud, det förstår jag också. Men jag läste en extremt bra artikel av en site (ber om ursäkt, men minns inte vilken) där de beskrev problemet med Android och att det är en barnsjukdom som inte kommer kunna lösas men bli bättre och bättre med tiden - dock som sagt, aldrig löst. Absolut kan iOS hacka till och segas ned ibland, inte det jag vill komma fram till, utan hur saker och ting scrollar, flyter och hänger med i svängarna. Android är gjort för FART! Wrooomm! iOS tar det lite segare, lugnare och kontrollerande om man så vill. iOS hinner rendera bilden innan den ska visas eller hur man ska förklara det.

Jag satt i onsdags och tog en (ehm… 5) öl samt en trevlig stek tillsammans med en polare med en Samsung GS5. Vi satt och pratade om CS:GO och skulle kolla varandras förråd och direkt såg jag: wow… här hackar det friskt! alltså, min iPhone 4 kunde sköta det bättre, kanske var det appen eller något annat som spökade, men när han hanterar det blir jag stressad, - vet inte hur jag ska förklara det. Detta är jag som tycker saker och ting men att Android generellt är hackigt/hackigare än iOS är ett faktum, bryr man sig inte om detta är det ett så galet bra system.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Tänk om man hade kunnat ha en mobil med så kraftig hårdvara som i nyaste andriodsen och lägga in mer effektivare IOS på dem.

Fast apples CPU:er är energieffektivare och snabbare, så varför vill man ha fler GHz och fler cores? (note: jag kör android själv, men jag skulle inte vilja påstå att någon android är bättre när det gäller hårdvaran. Snabbare, visst, ibland, men...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Jag skulle ha varit tydligare, jag tänkte specifikt på skärmstorlek samt Jobs betydelse, inte företaget som helhet.

Ok, då vet jag helt enkelt inte vad du syftar på.
Har faktiskt inte så stor koll på vad Jobs hade för betydelse egentligen.

Permalänk
Medlem

Bara att slippa iTunes är väl skäl nog att inte välja iPhone. Så nöjd med att ha gått från iPhone till Android

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nej gud, det förstår jag också. Men jag läste en extremt bra artikel av en site (ber om ursäkt, men minns inte vilken) där de beskrev problemet med Android och att det är en barnsjukdom som inte kommer kunna lösas men bli bättre och bättre med tiden - dock som sagt, aldrig löst. Absolut kan iOS hacka till och segas ned ibland, inte det jag vill komma fram till, utan hur saker och ting scrollar, flyter och hänger med i svängarna. Android är gjort för FART! Wrooomm! iOS tar det lite segare, lugnare och kontrollerande om man så vill. iOS hinner rendera bilden innan den ska visas eller hur man ska förklara det.

Jag satt i onsdags och tog en (ehm… 5) öl samt en trevlig stek tillsammans med en polare med en Samsung GS5. Vi satt och pratade om CS:GO och skulle kolla varandras förråd och direkt såg jag: wow… här hackar det friskt! alltså, min iPhone 4 kunde sköta det bättre, kanske var det appen eller något annat som spökade, men när han hanterar det blir jag stressad, - vet inte hur jag ska förklara det. Detta är jag som tycker saker och ting men att Android generellt är hackigt/hackigare än iOS är ett faktum, bryr man sig inte om detta är det ett så galet bra system.

Ja, det är sant att det är annorlunda typer av animationer och det påverkar såklart också känslan. Och det är såklart mycket lättare att optimera för helt förutbestämd hårdvara så en Android-telefon behöver ju mer kraft för att komma förbi gränsen där man inte får hackande osv. För mig har Note 4 nått dit, men den är också i topp vad gäller hårdvara och är inte snittelefonen. Iphone är ett säkrare kort ur det perspektivet, det säger jag inte emot. Enda gångerna jag sett iOS flyta direkt dåligt överlag är på gamla telefoner som inte klarar de nyare versionerna bra, samt första iPad med retina. Jag har min preferens vad gäller vilket system som passar mig bäst, men jag skulle absolut inte hävda att iOS är dålig pga det. Det har också blivit mycket bättre på flera punkter som jag varit kritisk mot, bl a att de öppnat för fler typer av appar (t ex automatiska nummerupplysare), vilket är positivt.

Ju bättre det system man inte föredrar är, desto mer tvingas de som tillverkar ens föredragna system förbättra det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_W:

Det är dina åsikter . S5 har ju tydligen floppat rätt hårt om man tittat på Samsung senaste kvartals rapport då dom backat 27% från föregående kvartal medans apple slog världsrekord i vinst efter att dom lanserat iPhone 6 / 6+ .
Många köper telefon med abonnemang och då är kostnaden den samma på de flesta ställen för S6 och iPhone. På vilket sätt skulle iPhone vara sämre än S5?
Enligt vad jag hitta så var BoM högre för S5 än för iPhone 6 och 6+ vilket måste tyda på att samsung är sämre på att handla in material.

Jag tror dock att ifall samsung hade haft ett operativsystem liknande till IOS, så tror jag dem hade sålt mycket mer.
Många köper nästan bara iphone pga det är märket Apple, men hade androidmobiler haft likadant lättarbetat operativsystem, som hade optimerat mobilen mer så tror jag att det hade varit fler som hade köpt samsung.
Tex jag köpte S5an för ungefär 2 veckor sen, helt nöjd med den.
Det ända jag inte gillar med den är hur seg den är pga operativsystemet.
Förstår ändån inte varför priset på alla iphones är så högt, tycker inte precis att dem har en bra andledning till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Bara att slippa iTunes är väl skäl nog att inte välja iPhone. Så nöjd med att ha gått från iPhone till Android

Brukar vara ett argument från någon som inte använt en iPhone på många år. iTunes är ju knappast ett krav och har inte varit det på många år, använder det aldrig.

Permalänk
Medlem

Kört iPhone många år nu, jag är helt integrerad på alla plan, vi har idag 4 iPhones, 3 iPads och en MBPR, med family-sharing och alla annan integration mellan produkterna finns inget annat än Apple i min värld. (förutom spelriggen då, där finns det inga alternativ)

MEN, jag har idag en vanlig iPhone 6 128GB, magiskt design, ligger magiskt skönt i handen, allt är bara magiskt med den förutom en sak, den är för stor, varenda gång jag lyfter upp frugans iPhone 5 saknar jag det smidiga formatet.
Kommer den en iPhone 6S Mini (4") till sommaren så byter jag.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Kört iPhone många år nu, jag är helt integrerad på alla plan, vi har idag 4 iPhones, 3 iPads och en MBPR, med family-sharing och alla annan integration mellan produkterna finns inget annat än Apple i min värld. (förutom spelriggen då, där finns det inga alternativ)

MEN, jag har idag en vanlig iPhone 6 128GB, magiskt design, ligger magiskt skönt i handen, allt är bara magiskt med den förutom en sak, den är för stor, varenda gång jag lyfter upp frugans iPhone 5 saknar jag det smidiga formatet.
Kommer den en iPhone 6S Mini (4") till sommaren så byter jag.

Visst gör Apple bra produkter men man skulle kunna säga att Du är en del av problemet, som gör att Apple kan ta ut överpriser. Strikt marknadsmässigt är det inte sunt att tala om en produkt på det oinskränkta vis Du gör. Vi pratar om en produkt från ett företag som har en rörelsemarginal som aldrig kan skapas på en rationell marknad. Man kan gilla Apple produkter men samtidigt ha en hälsosamt kritisk syn till deras verksamhet, vara en ifrågasättande konsument istället för gapande marionett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Jag har inte kunnat notera att iPhone har något övertag och inte heller att enheten egentligen lever upp till att "alla ska kunna använda deras enheter", något jag med mycket kött på benen anser vara en myt.

Det där med att de har en enda fysisk knapp (hemknappen) tror jag är smart och underlättar för många. Jag gillar min Android-platta också (Nexus 7 från 2013) men visst är där fler knappar och mojänger att ”trycka fel” på. En av de störigaste grejorna med Android som har ”on-screen” hemknapp tycker är när man råkar komma åt den av misstag då man håller på att skriva, eftersom mitten på mellanslag (space) är väldigt nära den virtuella hemknappen.

Edit:

En kass grej med Android-plattan (Lollipop 5.0.2) som nyss hände är att grabben kört igång Cut the Rope på den och lämnat det igång. Nu när jag hittade den någon timme senare är spelet uppe på den med skärmen igång och batteriet har givetvis gått åt ganska mycket. Något sådant har jag aldrig sett ske på en iOS-enhet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia