Permalänk
Medlem

Uppgradering, räcker nätagget?

Är så att min polare ville att jag skulle ta reda på åt han (då han har nästan noll koll på hårdvara) om hans nätaggregat skulle räcka vid en uppgradering till ett GTX 970 grafikkort. Han har ingen plan öht att överklocka.

Vad han har för närvarande:
Antec 450w (bild på sidan av agget med specs för varje lina)
MSI P67A-C45
GTX 560
i5-2320
8gb ram
SSD + lagrings disk
Creative SoundBlaster Z (ljudkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Är så att min polare ville att jag skulle ta reda på åt han (då han har nästan noll koll på hårdvara) om hans nätaggregat skulle räcka vid en uppgradering till ett GTX 970 grafikkort. Han har ingen plan öht att överklocka.

Vad han har för närvarande:
Antec 450w (bild på sidan av agget med specs för varje lina)
MSI P67A-C45
GTX 560
i5-2320
8gb ram
SSD + lagrings disk
Creative SoundBlaster Z (ljudkort)

Jag gillar att följa vad själva varan anger är minimalet.

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/...
Här säger den att minimalet för PSU är 500W men att den drar 145W. Tolka det hur du vill, själv skulle jag fixat nytt PSU i samband med 970

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuzul:

Är så att min polare ville att jag skulle ta reda på åt han (då han har nästan noll koll på hårdvara) om hans nätaggregat skulle räcka vid en uppgradering till ett GTX 970 grafikkort. Han har ingen plan öht att överklocka.

Vad han har för närvarande:
Antec 450w (bild på sidan av agget med specs för varje lina)
MSI P67A-C45
GTX 560
i5-2320
8gb ram
SSD + lagrings disk
Creative SoundBlaster Z (ljudkort)

Nytt nätagg som gäller. Se till att uppdatera BIOS/UEFI till det senaste innan ni sitter in det nya kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, kollade upp att det var specificerat 500w för 970 kortet, men vet att de brukar överdriva lite med den betäckningen ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Jo, kollade upp att det var specificerat 500w för 970 kortet, men vet att de brukar överdriva lite med den betäckningen ibland.

Men det är ju som en hiss t.ex. Maxvikten som står och den riktiga maxvikten skiljer ju mycket, det är bara en säkerhetsåtgärd.

Permalänk
Medlem

Effekten räcker nog.
http://www.sweclockers.com/recension/19332-nvidia-geforce-gtx...
Frågan är kvaliteten på nätaggregatet, det kan jag dock inte svara på.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veisseh:

Men det är ju som en hiss t.ex. Maxvikten som står och den riktiga maxvikten skiljer ju mycket, det är bara en säkerhetsåtgärd.

för att skydda sig mot riktiga skitagg, ja. ett system med ett 970 kommer ligga under 300w i load.