Permalänk

Datorställning

Tjenare ! jag hade ett lite små irriterande problem.
Det var nämligen så att jag störde mig på att datorn stod på golvet och sög åt sig en massa damm och den väger en hel del så jag tänkte bygga något som skulle underlätta att flytta på datorn lite smidigare och även få lite bättre kylning i systemet.

Datorställning

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk

Datorställning* sry är en svenska-hitler av mig. Snyggt bygge btw

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

Tjenare ! jag hade ett lite små irriterande problem.
Det var nämligen så att jag störde mig på att datorn stod på golvet och sög åt sig en massa damm och den väger en hel del så jag tänkte bygga något som skulle underlätta att flytta på datorn lite smidigare och även få lite bättre kylning i systemet.

Datorställning

Smart lösning med fläktarna.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av vanillaskyes:

Datorställning* sry är en svenska-hitler av mig. Snyggt bygge btw

Någon skulle nämna något så blev det du Tack så mycket !

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Smart lösning med fläktarna.

Tackar tror det kan bli 3 fläktar totalt under inom en framtid, mest för skoj skull hehe

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Skrivet av affeiorby:

Tjenare ! jag hade ett lite små irriterande problem.
Det var nämligen så att jag störde mig på att datorn stod på golvet och sög åt sig en massa damm och den väger en hel del så jag tänkte bygga något som skulle underlätta att flytta på datorn lite smidigare och även få lite bättre kylning i systemet.

Datorställning

Om datorn kommer bli tyngre (uppgraderingar m.m) föreslår jag att du byter ut spån skivan mot MDF.. det håller bättre och suger inte åt sig vatten som spån gör när du moppar golvet eller spiller cola etc. Tro mig! Jag är möbelsnickare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

Kommer inte fläktarna i botten suga upp dammet från golvet in i datorn, alltså det du ville undvika?

Permalänk
Skrivet av Alexstheman:

Om datorn kommer bli tyngre (uppgraderingar m.m) föreslår jag att du byter ut spån skivan mot MDF.. det håller bättre och suger inte åt sig vatten som spån gör när du moppar golvet eller spiller cola etc. Tro mig! Jag är möbelsnickare!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo MDF är ju ett klart bättre material till finjobb och hållbarhet helt klart! med det kostar mer och spånet hade jag hemma , hade tanke på att blanda lite polyester och göra någon roligare så detta blev en mest "prototyp" Med tack för tipsen !

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Skrivet av Can0n:

Kommer inte fläktarna i botten suga upp dammet från golvet in i datorn, alltså det du ville undvika?

Fläktarna blåser uppåt och det kommer ett dammfilter till nya fläktar som ska beställas, detta var en fläkt från ett Corsair nätaggregat,
hade även ett dammfilter i botten av chassit med ska bytas , så dammet ska nog stanna vid plattformen
Förstår att du undrade hehe men det kommer filter förhoppningsvis att göra

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Finns bilen på garaget.org? Länk?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Finns bilen på garaget.org? Länk?

missade detta helt nu ett halvår senare, men ja lill-sorling heter jag där

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL