Permalänk
Medlem

Undrar om man kan modda den så den går att använda till mer än att testa brytare.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

granite är riktigt trevliga keycaps! Har mina på min JD40 just nu men kanske ska slänga över dom på min Poker II. Eller kanske på min Premier. Inte riktigt bestämt mig ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Eller varför inte http://www.pimpmykeyboard.com/deals/1976/ ?
Finns ju ett Nordic ISO att välja till.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Eller varför inte http://www.pimpmykeyboard.com/deals/1976/ ?
Finns ju ett Nordic ISO att välja till.

ABS Skulle aldrig betala så mycket för ett ABS-set, när man kan få PBT-set billigare, och tänk om ISO-setet inte ens tippar, då sitter man där med sitt set utan matchande enter.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

ABS Skulle aldrig betala så mycket för ett ABS-set, när man kan få PBT-set billigare, och tänk om ISO-setet inte ens tippar, då sitter man där med sitt set utan matchande enter.

Å den vänstra "ISO Shift".

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ficklampa:

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e...

Undrar om man kan modda den så den går att använda till mer än att testa brytare.

Ctrl, Alt, Delete, F4, Esc och Any-key vore ju rätt fint för ett Windows-tangentbord iofs...

Vore trevligt att göra ett litet snabbtangentstangentbord eller något. För egen del hade jag ju sett fördelar med separata knappar att binda bilddumpning i spel, starta/stoppa inspelningar och kanske switcha OSD's och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ctrl, Alt, Delete, F4, Esc och Any-key vore ju rätt fint för ett Windows-tangentbord iofs...

Vore trevligt att göra ett litet snabbtangentstangentbord eller något. För egen del hade jag ju sett fördelar med separata knappar att binda bilddumpning i spel, starta/stoppa inspelningar och kanske switcha OSD's och liknande.

Det enda som behövs för Windows!
Men snabbtangenterna låter som en bra ide. Man skulle bara haft andra scancodes som inte vore bundet till någon annan knapp på ett vanligt tangentbord. Är osäker om det finns några sådana.
Men tryck in en teensy och labba lite så bör man kunna fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ctrl, Alt, Delete, F4, Esc och Any-key vore ju rätt fint för ett Windows-tangentbord iofs...

Vore trevligt att göra ett litet snabbtangentstangentbord eller något. För egen del hade jag ju sett fördelar med separata knappar att binda bilddumpning i spel, starta/stoppa inspelningar och kanske switcha OSD's och liknande.

Borde gå! jag snackade med Coolermaster igår på twitter och det ska vara riktiga, fungerande brytare så behöver bara löda på någon form av kontrollerkrets med USB. Kanske kan någon mini-arduino fungera?

Skrivet av Beltet:

Det enda som behövs för Windows!
Men snabbtangenterna låter som en bra ide. Man skulle bara haft andra scancodes som inte vore bundet till någon annan knapp på ett vanligt tangentbord. Är osäker om det finns några sådana.
Men tryck in en teensy och labba lite så bör man kunna fixa det.

Hm... Ska kolla på det, ser ut som det kan finnas lite plats över i chassit så det borde kanske få plats. Såg ganska liten ut på bilder i alla fall.

Edit: Googlade lite mått och den verkar vara lite för stor. Får försöka öppna upp och kolla hur testaren ser ut inuti.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Borde gå! jag snackade med Coolermaster igår på twitter och det ska vara riktiga, fungerande brytare så behöver bara löda på någon form av kontrollerkrets med USB. Kanske kan någon mini-arduino fungera?

Hm... Ska kolla på det, ser ut som det kan finnas lite plats över i chassit så det borde kanske få plats. Såg ganska liten ut på bilder i alla fall.

Edit: Googlade lite mått och den verkar vara lite för stor. Får försöka öppna upp och kolla hur testaren ser ut inuti.

Det finns olika teensy. Teensy 2.0 skulle jag rekommendera. Finns andra alternativ som pro micro(samma chipset som teensyn). Men billigare. Finns redan färdiga mjukvaror till dem att används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det finns olika teensy. Teensy 2.0 skulle jag rekommendera. Finns andra alternativ som pro micro(samma chipset som teensyn). Men billigare. Finns redan färdiga mjukvaror till dem att används.

3.1 verkar vara lika stor, men den kanske är overkill? Får läsa på lite. Bästa vore om de var mindre, typ som en del av de små arduino.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Mitt lilla moddade Matias Tactile Pro. Lite mixade keycaps sen så är det heller inte "clicky" längre då jag förde över de taktila metallbladen till ett Dell AT102W för ett tag sedan. De är ungefär som MX Brown nu fast lite aningen lättare kanske.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Cooler Master NovaTouch TKL med en uppsättning Granite caps på som nästan är rätt

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av _robban:

Cooler Master NovaTouch TKL med en uppsättning Granite caps på som nästan är rätt

Hur fungerar de capsen med novatouch?

Märkte själv när jag satte i Cherry profile caps på mitt att de inte gick ner helt på stemmen och satt därför lite lösare och man bottna tangenterna mot switchhuset... Vanlig SP profil fungerade dock bra, men lite surt när man köpt Cherry doubleshots och de inte passar. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur fungerar de capsen med novatouch?

Märkte själv när jag satte i Cherry profile caps på mitt att de inte gick ner helt på stemmen och satt därför lite lösare och man bottna tangenterna mot switchhuset... Vanlig SP profil fungerade dock bra, men lite surt när man köpt Cherry doubleshots och de inte passar. :/

Dom satt förvånansvärt väl på faktiskt, inget flex på dom och krävdes ingen direkt styrka för att sätta på plats. Var som att sätta vilka andra caps som helst på plats på vilket annat vanligt tangentbord (MX baserat)

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

3.1 verkar vara lika stor, men den kanske är overkill? Får läsa på lite. Bästa vore om de var mindre, typ som en del av de små arduino.

Jo 3.1 kommer nog vara Overkill. Teensy 2.0 är den som är mest prisvärd och enklast att komma igång med. Kolla efter soarers conteoller på deskthority eller geekhack. Där bör du få den info du behöver. Soarers är en relativt enkel firmware att använda. Jag har själv använt soarers converter(omvandlar signalen från gamla AT/XT tangentbord) och varit helnöjd.
Som sagt finns också pro micro vilken är billigare. Men har för mig att bootloadern är lite jobbigare på den. Den finns att köpa på Kjell & Company om du vill ha en snabbt. Men billigare på eBay.
Jag har inte riktigt själv kommit igång och gjort mina controllers jag behöver. Har inte haft tid och möjlighet att läsa på hur jag ska använda mina pro micro och hur jag ska koppla matrisen till kontrollern.. Så tyvärr brister jag lite i kunskap just nu.

Du har inte fått användning av numpad delen ännu?

Snyggt som fan blev det iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

...

Du har inte fått användning av numpad delen ännu?

Snyggt som fan blev det iallafall!

Tackar för det. Hela granite kittet är tänkt att vara till mitt 110% som jag beställt av SPRiT på GH men får ju aldrig det var det verkar då han gått upp i rök helt nu.. suck - var ju pengar väl investerade det.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Teknikproffset har bra pris på Cherry G84-4100LCM med engelsk layout, Cherry ML-switchar. Nåt att ha?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Teknikproffset har bra pris på Cherry G84-4100LCM med engelsk layout, Cherry ML-switchar. Nåt att ha?

Köpte in ett till jobbet för att testa. Påminner lite om IBMs laptop-tangentbord vill jag minnas. Gillade det inte, väldigt konstig layout, iaf för mig som använder höger-shiften väldigt mycket.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det här tangentbordet har snabbt blivit ett utav mina all time favoriter... okänt "Project" tangentbord som delar samma kropp som de välbekanta Dell AT102W men det här är äldre och har inga windows knappar på det och öppnar man upp det så tar kretskortet verkligen upp all plats där inne det finns inget tomrum över F tangenterna som på Dellvarianterna. Men dess Damped White Alps är helt underbara att skriva på. Så mjuka, tysta och härliga att skriva på. Komfort verkligen.

Sen så har jag saknat ett tangentbord med laptopkänsla ända sedan jag gav bort mitt Cherry Strait till mina föräldrar som var i större behov utav det. Så idag var jag iväg och köpte mig ett Appletangentbord. De är jäkligt sköna de med. Jag kan uppskatta att skriva på dessa tangentbord lika mycket som ett mekaniskt.

Båda bilder tagna med min nya Meizu MX4 telefon som har den bästa mobilkameran jag har varit med hittills i mina dagar och då har jag gått igenom ett par!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Teknikproffset har bra pris på Cherry G84-4100LCM med engelsk layout, Cherry ML-switchar. Nåt att ha?

Den enda anledningar att man köper tangentbord som inte är mx är för att samla caps, men den där såg inte ens användbar ut :/

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Just varit på posten å hämtat detta:

Ducky pink keycaps å Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version (nr 0165 av 1999) .

En dålig bild när LEDen är på.

Tillägg av bilder.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Spejsat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

nice!

Har själv en Noko custom 40% wrist rest på ingång! Den första hon gör faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Spejsat!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tyvar1:

nice!

Har själv en Noko custom 40% wrist rest på ingång! Den första hon gör faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack till båda två.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

nice!

Har själv en Noko custom 40% wrist rest på ingång! Den första hon gör faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Nja... Inte för att vara den.. Men du är först i listan nu. Men hon har levererat ca 20-30(edit: räknade 54st) innan... De levererade finns under listan du är med på. Hoppas jag inte lät dryg nu. Det var verkligen inte meningen. Men tänkte att det var väsentligt om man vill anlita henne i framtiden.
Sjukt sugen på ett därifrån också. Du får gärna lägga upp bilder på det när det kommer.

Permalänk
Medlem

Mitt Poker II med caps från WASD och en Pexon kabel

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Nja... Inte för att vara den.. Men du är först i listan nu. Men hon har levererat ca 20-30(edit: räknade 54st) innan... De levererade finns under listan du är med på. Hoppas jag inte lät dryg nu. Det var verkligen inte meningen. Men tänkte att det var väsentligt om man vill anlita henne i framtiden.
Sjukt sugen på ett därifrån också. Du får gärna lägga upp bilder på det när det kommer.

haha helt lugnt men tror det blev ett missförstånd
Menade första JD40 hon gör

"JD40 size will be available (hopefully) as of next week--tyvar1 will be the first to get one!"

Fick detta meddelande igår:
"Today I am assembling the form. First I have to put two of the metal pieces together, let that set, then put the metal between the two layers of acrylic, this makes the perfect height for the inside shape.
It should cure for 48h after that before I use it, since there will be a lot of stress when I clamp the leather, but this means I should be able to get the leather forming over the weekend"

Riktigt taggad!

Och självklart kommer bilder upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Postade en bild på mitt HHKB några sidor bak. Tänkte det var dags för lite fler nu. Här är två IBM Model M Space Saving Keyboards och ett RealForce 87UB Silent.

Jag var lite orolig att jag inte skulle gilla ergo-viktningen på RF Silent, men det bekommer mig inte. Riktigt trevligt tangentbord, men HHKB är tveklöst bättre. IBM SSK är en klassiker som jag nästan bara har gott att säga om. Det enda negativa är att IBM Model F är bättre, oj så trevligt det hade varit med ett Model F SSK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Postade en bild på mitt HHKB några sidor bak. Tänkte det var dags för lite fler nu. Här är två IBM Model M Space Saving Keyboards och ett RealForce 87UB Silent.

http://i.imgur.com/2lVkiUO.jpg

Jag var lite orolig att jag inte skulle gilla ergo-viktningen på RF Silent, men det bekommer mig inte. Riktigt trevligt tangentbord, men HHKB är tveklöst bättre. IBM SSK är en klassiker som jag nästan bara har gott att säga om. Det enda negativa är att IBM Model F är bättre, oj så trevligt det hade varit med ett Model F SSK.

Men, men.... Du har två och jag inget! :'(

Seriöst skulle jag vilja få tag i en kishsaver. Modell F 60%!!!
Men tyvärr är det nog kört... Elecplus(skrothandlare som hänger på DT) hade ju hittat en stor batch(har för mig 30tal) hos en bank. Men de vägrade att de skulle säljas vidare p.g.a rädsla för datasäkerheten, så de destruerades istället. Sjukt galet jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Men, men.... Du har två och jag inget! :'(

Seriöst skulle jag vilja få tag i en kishsaver. Modell F 60%!!!
Men tyvärr är det nog kört... Elecplus(skrothandlare som hänger på DT) hade ju hittat en stor batch(har för mig 30tal) hos en bank. Men de vägrade att de skulle säljas vidare p.g.a rädsla för datasäkerheten, så de destruerades istället. Sjukt galet jobbigt.

Jo, ett kishsaver hade inte varit fel, men som du säger känns det som om tåget gått för dem...

Gällande elecplus är det ena av mina SSK är ett NIB från just Cindy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Jo, ett kishsaver hade inte varit fel, men som du säger känns det som om tåget gått för dem...

Gällande elecplus är det ena av mina SSK är ett NIB från just Cindy

Jaha. det visste jag inte. Ett NIB till och med! Jag har varit sugen på vissa grejer från cindy, men har inte kunnat motivera frakten. Mest varit några cheery tangentbord och M(har verkligen varit sent på bollen och utan cash för andra modeller). Får se om jag kan hitta något annat i framtiden.
Ja sjukt det med kishsaverna. Hoppas de som ville krossa dem inser vilket värde de har och inser vilken förlust det var.