Corsair återkallar vattenkylaren H110i GT

Permalänk
Medlem

Sådant här imponerar i dagar då tillverkare hellre förnekar in i det sista. Lär inte vara gratis att återkalla och testa om men de steg precis ett snäpp i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sakerna går inte sönder om dom får vatten på sig.

Läckte vatten över 4x 680 datorn va igång, dom funkar fortfarande.

Rätt liten chans det går sönder.

Två spillda vattendroppar från ett vattenglas tog sig igenom takfläkten och landade på mitt 6870.
Det räckte för att döda hela kortet.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Två spillda vattendroppar från ett vattenglas tog sig igenom takfläkten och landade på mitt 6870.
Det räckte för att döda hela kortet.

Gissar på att detta inte var avjonat vatten, utan vanligt vatten fullt med mineraler och så... klart det leder vatten.
Men INGA kylsystem använder sånt vatten.

Så ja.. dricksvatten och duschen är inte bra... vatten från riktig kylare, behöver inte vara så illa.

Permalänk
Medlem

*kollar på min Noctua NH-D14* Du skulle aldrig svika mig

Kommer min kompis bli glad när han läser detta. Fick sin H110i GT i fredags.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sgt. Stinger:

Två spillda vattendroppar från ett vattenglas tog sig igenom takfläkten och landade på mitt 6870.
Det räckte för att döda hela kortet.

Ja men jag kör inte sånt vatten i min dator precis.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Testpilot
Skrivet av infigo:

Därför luftkylare fortfarande är min favorit och prisskillnaden

Problemet med luft är utrymme, där tex. en H60v2 skulle gå in utan problem kan bli otroligt svårt för tex. en Noctua D14 (tänker på mATX/mITX system framförallt). Eller om man har High Profile RAM-minnen så kan det bli tufft med, fick tex. inte på min Hyper Evo 212 när jag körde Vengeance minnen, fick byta till LP-versionen i extra burken.
Själv föredrar jag vatten då jag tycker monteringen är mycket enklare framförallt, sedan ser det bra snyggt ut med lysande corsair logo och lite slangar i datorn

Angående artikeln så måste jag ännu en gång ge Corsair tummen upp! Inte många företag som skulle erkänna ett sådant fel och återkalla produkter på detta vis, deras kundsupport är den bästa jag haft med att göra också!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NuZ:

Off Topic
Har du gjort dig av med Titan korten? Ser i din signatur att du bytt kort.

Edit: Förtydligande

Skrivet av Dragone:

De va nog innan han bytte*

Nej jag har kvar hela datorn, har bara köpt dom delarna i SIGN också

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej jag har kvar hela datorn, har bara köpt dom delarna i SIGN också

Haha ok ok

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga jag är nått fan av "vanlig" vattenkylning när man kan få likvärdigt presterade luftkylning för samma peng eller mindre som är tillförlitligare men om man går custom vattenkylning så är det en sak då dom kan prestera riktigt bra annars är dom flesta mer ögon godis än funktion

back on topic ..Så är det jävligt dåligt att en sådan produkt ska få nå marknaden om den är så defekt att den läcker och jag antar att corsair inte går in och betalar skadad hårdvara orsakad av deras defekta produkt utan det är användaren som blir drabbad sen kan man undra när en del av batchen läcker i kartongen hur lång tid dom andra från samma batch håller

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Varför inte köra med glykol eller ännu bättre, sprit. Då finns det iaf ingen risk att det fryser vi transport. Sprit leder dessutom värme bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Kan inte säga jag är nått fan av "vanlig" vattenkylning när man kan få likvärdigt presterade luftkylning för samma peng eller mindre som är tillförlitligare men om man går custom vattenkylning så är det en sak då dom kan prestera riktigt bra annars är dom flesta mer ögon godis än funktion

Var kan du få likvärdigt presterande luftkylning till cpun? Och billigare?...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har man hemförsäkring så ser jag inga problem. Då kan det få se ut som en diskmaskin i min dator, for all I care.

Så länga man inte har behov av datorn under försäkringsbolagets handläggningstid som kan vara allt ifrån dagar till månader (runt 1-3månader är väl mer standard än ovanligt) sen efter att dom godkänt nyköp/rep så ska man handla nytt heller vänta i 1-2månader på en reparation PLUS att man behöver stå för självrisken själv.
Är det övre ok så visst!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

back on topic ..Så är det jävligt dåligt att en sådan produkt ska få nå marknaden om den är så defekt att den läcker och jag antar att corsair inte går in och betalar skadad hårdvara orsakad av deras defekta produkt utan det är användaren som blir drabbad sen kan man undra när en del av batchen läcker i kartongen hur lång tid dom andra från samma batch håller

Varför är det dåligt? Var ju inte egentligen produkten som var defekt utan när den blev utsatt för kyla i transporten så händer något. En otrolig enkel miss som nu Corsair istället väljer att fixa och då återkalla ALLA. istället för att bara byta ut defekta.
Annars kan ju corsair säga att du inte ska transportera dom för kallt, och sen skylla på fraktbolagen?

Och som det stod i artikeln, så var dom defekta redan under leverans, så ska inte påverka några som redan är monterade.
Så corsair ska inte behöva gå in o betala hårvara som har blivit skadad i detta fall

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Snusfri

Corsair visar åter igen att de kan detta med kundbemötande.
Kommer även i fortsättningen att bli delar från dom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vattenkylning känns som en gimmick som kan bli väldigt dyr om något går fel. Jag håller mig till luftkylning jag. Bara man kör med Noctuas fläktar så hörs det knappt något ändå om man inte stresstestar "bara för att".

Jag är nog mer nervös över att korsa vägen vid ett övergångsställe, än över min vattenkylning som går 24/7 i takt med riggen där hemma. Mer eller mindre så har vattenkylning hållit handen om mina system i snart 10år.
Visst har det skett något "ops" sedan man började använda det, men inget som har gjort en bortskrämd från att fortsätta bruka det.

Iaf fint och slippa allt extra damm som luftkylt innebär.

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Var kan du få likvärdigt presterande luftkylning till cpun? Och billigare?...

Noctua NH-D15 t ex

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sakerna går inte sönder om dom får vatten på sig.

Läckte vatten över 4x 680 datorn va igång, dom funkar fortfarande.

Rätt liten chans det går sönder.

Lyckades förstöra ett nätverkskort, när kylblocket på mitt grafikkort började läcka. Det var avjoniserat vatten i systemet. Datorn var avslagen då det hände, men jag upptäckte inte läckaget förrän datorn startades igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Då hade du en jävla tur i så fall. Kortsluta ett grafikkort med vatten är ingenting jag skulle rekommendera och det slutar i de flesta fall med ett defekt kort. Spelar ingen roll hur sterilt vatten du har, så länge det finns ledande partiklar (damm eller annat) på kortet så kommer vattnet att leda ström sen och kortsluta hela fadderuttan.

Personligen ser jag bara nytta med vattenkylning på grafikkort idag. Processorerna är ju inte direkt flaskhalsen när man spelar längre, så de klarar sig rätt bra med en fet luftkylare och OC med den.

Grafikkorten däremot har ju nästan alltid undermålig kylning och fungerar helt sanslöst mycket bättre under vatten med tanke på temperaturer och ljudnivå (förutsatt att man har en rad som klarar av det utan problem då).

Jag har några gånger när jag för en 8-9 år sedan körde vattenkylning också spillt vatten över moderkort m.m som varit spänningssatta utan problem. Visst det vara destillerat vatten som läckte ut så det gör att chansen att det är kontaminerat ganska mycket lägre. Det skall dock sägas att bara för att vatten är ledande har det inte direkt några jätte bra sådana egenskaper. Så bara för att man spiller vatten över elektronik behöver det inte betyda att det automatiskt blir kortslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Var kan du få likvärdigt presterande luftkylning till cpun? Och billigare?...

Som redan påpekats. D-15 presterar likvärdigt och i vissa test bättre.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Josef:

Lyckades förstöra ett nätverkskort, när kylblocket på mitt grafikkort började läcka. Det var avjoniserat vatten i systemet. Datorn var avslagen då det hände, men jag upptäckte inte läckaget förrän datorn startades igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Otur då, jag har spillt vatten över nog 2 moderkort 7-8 GPUr

@Flamso du vet

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Otur då, jag har spillt vatten över nog 2 moderkort 7-8 GPUr

@Flamso du vet

Hur lyckas du med det?
Ja, det var mycket som gick fel den gången. Ett Kyro 2 med peltierelement och hemmagjord vattenkylning. Peltierelement på separat nätdel. Glömde slå av peltierelement när dator (och vattenpump) stoppades. Puff, så brann peltierelement upp, och spräckte plexiglaslocket på vattenblocket.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgt. Stinger:

Två spillda vattendroppar från ett vattenglas tog sig igenom takfläkten och landade på mitt 6870.
Det räckte för att döda hela kortet.

Om jag skulle använda vanligt vatten i min dator skulle det vara självmord.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Josef:

Hur lyckas du med det?
Ja, det var mycket som gick fel den gången. Ett Kyro 2 med peltierelement och hemmagjord vattenkylning. Peltierelement på separat nätdel. Glömde slå av peltierelement när dator (och vattenpump) stoppades. Puff, så brann peltierelement upp, och spräckte plexiglaslocket på vattenblocket.

Då jag byggt väldigt, många vattenkylda datorer så kan allt hända, alla gör fel så är det bara.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Lessismore:

Varför inte köra med glykol eller ännu bättre, sprit. Då finns det iaf ingen risk att det fryser vi transport. Sprit leder dessutom värme bättre.

För mycket glykol skadar slangarna i modern vattenkylning, det fungerar bra i bilar där smuts och annat inte spelar lika mycket roll men i ett sterilt system som till datorer är det inte nyttigt. Det hade dessutom inte hjälpt mycket i situationen hos Corsair, då även om glykolet inte fryser, når samma låga temperatur och fortfarnade skadar packningarna/tätskiktet.

Hade det funnits en så simpel lösning som glykolblandning så hade det varit löst för många år sedan.

Skrivet av Josef:

Lyckades förstöra ett nätverkskort, när kylblocket på mitt grafikkort började läcka. Det var avjoniserat vatten i systemet. Datorn var avslagen då det hände, men jag upptäckte inte läckaget förrän datorn startades igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar avråda folk från att köra avjoniserat/batterivatten då det bara är avjoniserat när det är stillastående, pumpar du runt det i ett system blir det i praktiken "vanligt" ledande vatten igen, det innehåller fortfarande bakterier.

Destillerat vatten har däremot svårare för att bli ledande, även om det går.

Oavsett, det finns många färdigblandade vätskor idag som inte leder ström alls, om man är orolig över det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lessismore:

Varför inte köra med glykol eller ännu bättre, sprit. Då finns det iaf ingen risk att det fryser vi transport. Sprit leder dessutom värme bättre.

Sprit leder värme bättre?
Är ni säker på detta?

När jag var i kontakt med alkoholbaserade kyllösningar i jobbet, så visade det sig att alkoholen hade sämre värmledningsförmåga. Dessutom markant mycket sämre värmeabsorberingsförmåga. Jämfört med vatten alltså.
Som rent kylmedium var alkoholen dålig. Den absorberade inte värmen från värmekällan snabbt nog eller tillräckligt utan att överhetta.
Vad alkoholen däremot var mycket bättre på var avdunstning och daggbildning, vilket gjorde att den passade utmärkt i kyl-lösningar där man nyttjade avdunstning och daggbildning som kylning.

Vatten har en mycket god värmeabsorberingsförmåga- Vatten lagrar en förvånansvärt stor mängd energi per kubikenhet.
Av ovan nämnda anledning har vatten inte lika bra avdunstningsegenskaper som alkohol, eftersom det kräver mer energi för en given mängd att avdunsta.

Nu är jag ingen expert på termodynamik och vätskors egenskaper i värmeenergi, så detta får ni gärna korrigera om jag har fel.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

I med Evans waterless cooling och call it the day - precis som i gamla motorer

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Segas:

Av de tre Corsair-kylare jag har använt har alla lidit av något fel. Hur dessa skitkylare fortfarande får produceras och säljas förstår jag verkligen inte. Dåliga fläktar, högljudda pumpar och nu även dålig kylning...för runt en tusenlapp.

Bra där, Corsair.

Låter som du har haft otur, är det något problem du fortfarande har så hör av dig till mig så löser vi det.

Skrivet av makn:

Fasiken..så jag bör returnera min H110iGT ?

Nej hade det varit något problem så hade du märkt det när du packade upp den.

För alla er andra som undrar, om det nu skulle hända att en kylare börjar läcka i eran dator och lyckas skada några komponenter, som enligt våran statistik är ytterst sällan, så ersätter vi det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Låter som du har haft otur, är det något problem du fortfarande har så hör av dig till mig så löser vi det.
[SPOILER]

Nej hade det varit något problem så hade du märkt det när du packade upp den.

För alla er andra som undrar, om det nu skulle hända att en kylare börjar läcka i eran dator och lyckas skada några komponenter, som enligt våran statistik är ytterst sällan, så ersätter vi det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

[/SPOILER]

Jag har problem med min 900D den ena dörren som är magnets går inte att stänga och inet vill att jag skulle plocka ut allt som jag har i dator för att göra en undersökning hur man fixar problemet och då skulle det ta 6 dagar för inet att kolla det och jag vill ju spela inte vänta en vecka för att får svar från dom.

Går det att får reservdelar till 900D?

Jag tycker om Corsair det är ett bra företag har massa saker från er är en nöjd kund.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Var kan du få likvärdigt presterande luftkylning till cpun? Och billigare?...

Du letar på en noctua NH-D15 815kr på inet eller varför inte en NH-D14 679kr på oc eller varför inte en TR silverarrow 769kr på pixmania dom 3 presterar ganska likvärdigt och kan säkert bli kall utan att rassla ihop med men är inget för htpc men det är inte h110 heller

Skrivet av Christoffer1989:

Varför är det dåligt? Var ju inte egentligen produkten som var defekt utan när den blev utsatt för kyla i transporten så händer något. En otrolig enkel miss som nu Corsair istället väljer att fixa och då återkalla ALLA. istället för att bara byta ut defekta.
Annars kan ju corsair säga att du inte ska transportera dom för kallt, och sen skylla på fraktbolagen?

Och som det stod i artikeln, så var dom defekta redan under leverans, så ska inte påverka några som redan är monterade.
Så corsair ska inte behöva gå in o betala hårvara som har blivit skadad i detta fall

Det är bra att dom tar tillbaks alla men om kina modeller för 399kr klarar av att fraktas utan att bli defekt av kyla så borde även dom 3x dyrare corsair klara det och låter mer som en dålig bortförklaring och ett problem som inte borde få hända och när dom återkallar alla så är det antagligen något konstruktions fel för dom snålat på någon komponent som är väldigt känslig vid kyla

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Corsair Johan:

Låter som du har haft otur, är det något problem du fortfarande har så hör av dig till mig så löser vi det.

Nej hade det varit något problem så hade du märkt det när du packade upp den.

För alla er andra som undrar, om det nu skulle hända att en kylare börjar läcka i eran dator och lyckas skada några komponenter, som enligt våran statistik är ytterst sällan, så ersätter vi det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hur försvarar man de dåliga gängorna som används för att montera pumpen i chassit, till att börja med. De högljudda fläktarna och de dånande pumparna? Jag skulle vilja ge en känga åt dem som sitter i kvalitétsledet för dessa produkterna.

Jag var i kontakt med Corsair senast förra sommaren med mitt dåvarande köp av en H100i gällande gängor som inte längre gick att använda de tillhörande skruvarna till.

Svaret jag fick var allt annat än trevligt...

Skickades från m.sweclockers.com