skillnader mellan wii u och wii spel

Permalänk
Medlem

skillnader mellan wii u och wii spel

Vad är de för skillnader? New Super Mario bros kostar 100kr mer på Wii u än Wii.

Förresten någon som vet vart man kan hitta billiga spel?

Permalänk
Medlem

Det mesta är väl grafiskt antar jag, jag har kört Wii och har idag Wii U, spelen är betydligt snyggare på Wii U. Sedan har du ju den stora kontrollen med skärm också, den tillför väldigt mycket i många spel.

För billiga spel kan du kolla eBay, jag har shoppat lite där, men jämför via Prisjakt hur det ligger i Sverige, för det lönar sig inte alltid.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem

Wii U har bättre grafik.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Vad är de för skillnader? New Super Mario bros kostar 100kr mer på Wii u än Wii.

Förresten någon som vet vart man kan hitta billiga spel?

Wii och Wii U är två olika konsoler och spelen du försöker jämföra är inte likadana, det till Wii U är en remastered full HD upplaga med rätt mycket nytt också

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Wii och Wii U är två olika konsoler och spelen du försöker jämföra är inte likadana, det till Wii U är en remastered full HD upplaga med rätt mycket nytt också

Så de är bara att glömma Wii spelen gissar att man använder Wii us pad i vissa spel och om man köper Wii spel så. Fungerar den inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Så de är bara att glömma Wii spelen gissar att man använder Wii us pad i vissa spel och om man köper Wii spel så. Fungerar den inte?

wii spelen funkar precis som på wii, dvs motion controller och sensor bar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

wii spelen funkar precis som på wii, dvs motion controller och sensor bar

Joo men Wii har ju inte Wii us kontroll man får med i kartongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Joo men Wii har ju inte Wii us kontroll man får med i kartongen

Nä, Wii säljs inte längre, bara en nerbantad skitmodell utan internet.. Wii U går inte och jämföra med Wii, det är en konsol som är snabbare än både xbox 360 och ps3 och levererar bättre grafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Nä, Wii säljs inte längre, bara en nerbantad skitmodell utan internet.. Wii U går inte och jämföra med Wii, det är en konsol som är snabbare än både xbox 360 och ps3 och levererar bättre grafik.

Hm lät väl bra de där. Förresten hur går de att använda en extern hårddisk till Wii u? Jag har en på 3tb, men blir de knepigt när jag har spel, bilder å lite annat på den? Måste den vara ren innan man kan använda den i Wii u?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Hm lät väl bra de där. Förresten hur går de att använda en extern hårddisk till Wii u? Jag har en på 3tb, men blir de knepigt när jag har spel, bilder å lite annat på den? Måste den vara ren innan man kan använda den i Wii u?

nä, tror verkligen inte Wii U är något för dig om du frågar om behöver Hårddisk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nä, tror verkligen inte Wii U är något för dig om du frågar om behöver Hårddisk

Köpte ett 8gb basic och systemet tar 5gb man kan inte spara så mycket på det har jag läst. Så var inte så spydig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Köpte ett 8gb basic och systemet tar 5gb man kan inte spara så mycket på det har jag läst. Så var inte så spydig

Du måste formatera den för Wii U iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Du måste formatera den för Wii U iaf

Hört att den formateras om automatiskt osv genom wii u. Är detta falskt? om jag te.x sätter i ett usb minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Hört att den formateras om automatiskt osv genom wii u. Är detta falskt? om jag te.x sätter i ett usb minne?

Det är så det funkar

Visa signatur