Permalänk

HTC One M9!

Då var det snart dags för HTC att lansera sitt nya flaggskepp M9, även kallad "Hima"! Tyckte därför att en tråd vore på sin plats, speciellt eftersom detta är den enda telefon jag personligen är riktigt intresserad av.

Vad vi vet än så länge är mestadels rykten, men telefonen kommer enligt HTC att visas upp den 1 mars på MWC 2015 i Barcelona.

Och så blev det alltså, presentation kan ses här:

Specsen sen innan stämde till största delen bra, och kommer här:

HTC One M9:

System: Android 5.0(.2) Lollipop, HTC Sense 7.0

Display: 5" full hd, 1920x1080

SoC: Snapdragon 810

Ram: 3GB

Lagring: 32GB alternativt 64GB + microSD (upp till 128GB)

Batteri: 2,840 mAH (ej utbytbart)

Kamera: 20MP bakåtvänd, 4MP (Ultrapixel) framåtvänd

Färger: Gunmetal Gray, Silver
Dessa färger verkar vara vad som är aktuellt för oss i Sverige än så länge, telefonen kommer annars även i guld och rosa utomlands.

Mest intressant för mig personligen är väl att HTC har övergett sin Ultrapixel-kamera (bak) samt att upplösningen stannar på 1920x1080. Detta borgar förhoppningsvis för en hyffsad batteritid. Jag har idag en HTC M7 som jag har varit väldigt nöjd med bortsett från just kameran som inte imponerat alls. Min har dessutom (som så många andra) purple tint vilket gör att bilderna blir lila. Så en uppdatering där är välkommen!

Då bilderna stämde får dessa ligga kvar sålänge:

Inte kan väl jag vara den ende som väntar på denna telefon? Jag är grymt imponerad av känslan även i min gamla M7, och lyckas HTC fortsätta på samma spår men med bättre kamera osv, så vågar jag påstå att vi har en vinnare!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Entusiast

Jag är riktigt taggad, får se om den är värdig att ersätta min M8

Jag hoppas den ser ut så här. https://twitter.com/HTCFamily_RU/status/569634297981878272
Förövrigt så tyckte jag att den nya färgkombon med silver och guld var farligt snygg!

TS du har ingen lust att dratta upp den andra renderingen i OP om det är möjligt?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Nått annat rykte jag läste så kan htc:s nya mobil se ut såhär http://www.concept-phones.com/wp-content/uploads/2014/09/HTC-...

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mnystedt86:

Nått annat rykte jag läste så kan htc:s nya mobil se ut såhär http://www.concept-phones.com/wp-content/uploads/2014/09/HTC-...

Det är väl inget rykte, utan en inofficiell rendering? Hasan är ju rätt känd för sina renderingar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fyfan, äntligen går HTC med på MP tåget Hoppas dock de inte kommer en HTC plus och annan trams som iphones.. Deras grej med vanliga och sen mini var ju tillräckligt..

Super att också behåller sina grymma högtalare

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det är väl inget rykte, utan en inofficiell rendering? Hasan är ju rätt känd för sina renderingar.

absolut är det garanterat en rendering bild som nån har skapat, Hörde från en arbetskamrat som han hade läst nånstanns på internet, om att htc:s nya mobil skulle se ut nå liknande så =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Entusiast

Vad tycker ni då?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag ska antingen köpa denna eller en Samsung Galaxy S6 när de släpps och jag är kluven.

Samsung har minskat på sin bloatware, har högre upplösning 14nm processor, optisk bildstabilisator och QI-laddning, så på pappret känns det betydligt starkare.

Å andra sidan verkar större delen av internet vara mer exalterade över M9:an och det nya Sense, varför är det så?
Sist jag köpte ett HTC-flaggskepp (HTC Sensation) så var det den sämsta skiten jag använt, så jag känner mig lite "mjäh" till HTC sen dess.

Men jag vet inte, blir detta bra skit tror ni?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Var lite besviken över M9.
Enda fördelen jag ser över S6 är frontmatade högtalare vilket jag gillar då jag ligger o kollar på serier i sängen på kvällarna.

Får se fulla reviews men svårt att motivera M9 över S6 just nu på andra saker som kamera, QI etc.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt snygg och riktigt bra, ljudet är viktigt för mig. Intressant lur.

Permalänk
Medlem

Blir denna. Bara att drömma att HTC tar till sig konceptet så att nästa blir som den. eller främst att det tar bort den störande svarta mellanrummet under skärmen....

Permalänk

Uppdaterat första inlägget med länk till presentation av telefonen ifall någon missat, samt tagit bort/lagt till saker som inte var korrekta.

Överlag måste jag säga att jag är nöjd! Designen finns där och vad gäller hårdvara är jag positivt överraskad, framför allt gällande kameran och skärmens upplösning. Visst hade det väl varit "kul" med fingeravtrycksläsare osv, men det är ingen dealbreaker för mig personligen då jag mer anser det vara en kul om än smidig detalj.

Jag har innan min M7a haft ett par Samsung-lurar, vilka jag var föga imponerad av. Detsamma gäller nya S6, som säkert är en trevlig telefon men inte alls väcker något ha-begär hos mig personligen. Några extra funktioner gör liksom varken från eller till då.
Att sen Sense är bra mycket trevligare än Touchwiz gör kanske även sitt till, och jag tror inte att vi kommer att bli besvikna på nya 7an heller. Det ska hur som helst bli väldigt kul att lägga vantarna på denna telefon, även om jag inte är så pass märkesfixerad att jag inte kommer att känna på Samsungen också. Men det ska mycket till för att peta ner HTC och sin One från min egna lilla lista!

Känslan i enheten är för mig mycket värd, och säga vad man vill om allt annat men är det något HTC kan sen M7 är det att få till en design som inte bara är vacker utan också känns helt fantastisk att hålla i!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Har själv en M7:a och är väldigt nöjd med den, inte minst hur stöttålig den är!
Frågan är huruvida en uppgradering är värd, priset kändes skrämmande högt måste jag säga.
Hoppas främst på mer batteritid och bättre mikrofon, men priset blir avgörande.
HTC fångade mitt hjärta med designen och byggkvalitén som ingen annan telefontillverkare är i närheten av, imo.

Permalänk
Medlem

Men jag menar, som den kommande HTC, som med ett tryck så har du olika hemskärmar, ute, jobbet, hemma, OSV Du kan själv välja.
Ruskigt häftigt att en dag ställa in detta och sedan på gymmet så klickar m,an på gym och då vips (med HTCs grymma ljud utöver detta) så har du musik-appar, tränings, kalori och allt vad du vill lägga där. Just grejen med olika lägen för olika miljöer är enligt mig klockren, för den kan snabbt, och då blir det mycket lättare/bättre än om man inte hade dessa för-inställningarna. Må hända att Samsung S6 slår den på några punkter, men som en robust men väldigt tekniktrimmad
lur så lockar den mer, som det känns nu.
När beräknas den vara ute i handeln?

Permalänk

31 mars verkar vara det datum som gäller!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Please take my money!

Permalänk
Medlem

HTC One M9 Unboxing!:

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Grymt snygg telefon.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat denna skönhet i en fysisk butik nånstans? S6an ska ju släpps ju i april men finns redan i vissa telekom-butiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth Z77 | Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz 2x8GB | i7 3770K | Asus Geforce Gtx 680 DirectCU II | CM Hyper Evo 212 | Corsair Carbide 500r | Antec HCG 620W Modular | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Faktiskt besviken på M9an. Har en M7 just nu. Ska skaffa en Note 4 istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan