2x molex till 6-pin PCI-e-adapter

Permalänk

2x molex till 6-pin PCI-e-adapter

Tjabba!

Nu när CD Project Red har lyckats hypa upp mig inför Witcher 3 tänkte jag införskaffa ett nytt grafikkort för att slippa lira med grafikinställningarna på low. Med tanke på nyheten som publicerades här på Sweclockers om att Nvidia (antagligen) kommer bundla spelet tillsammans med vissa kort från deras 9XX-serie blir det nog ett 970 GTX.

Av det jag har sett strömförsörjs dessa kort med 1x 6-pin, samt 1x 8-pin PCI-e-kontakter (i alla fall MSIs). Kruxet i det hela är att mitt modulära nätaggregat (Corsair HX620) har några år på nacken, och att jag bara har en 8-pin-kontakt på det. Det har funnits en extra modulär 6+2-pin-kontakt men den måste ha försvunnit under något flytt för jag kan inte hitta den någonstans. Däremot har jag hittat en modulär kabel med 4st molex-kontakter. Är det OK att köra på en 2x molex till 1x 6-pins-PCI-e-adapter?

TLDR: Jag har lyckats slarva bort mina modulära kablar till mitt Corsair HX620. Jag kommer därför antagligen behöva köpa en 2x molex till 6-pin PCI-e-adapter inför ett planerat utbyte av grafikkort. Skulle detta innebära några problem, eller är det bara att tuta och köra?

Tack!

Permalänk
Medlem

De ska fungera fint. Men kolla närmare på kortet du ska beställa. Flera tillverkare skickar nämligen med en sådan i lådan.
Å du skulle nog budgetera in en ny nätagg i framtiden. Den du har börjar va väldigt gammal, och risken att den tvärdör å tar med sig datorn är onödigt hög när agget passerar 6-7 år i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Skrivet av prozzac:

De ska fungera fint. Men kolla närmare på kortet du ska beställa. Flera tillverkare skickar nämligen med en sådan i lådan.
Å du skulle nog budgetera in en ny nätagg i framtiden. Den du har börjar va väldigt gammal, och risken att den tvärdör å tar med sig datorn är onödigt hög när agget passerar 6-7 år i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att höra! Ska definitivt kolla upp vad som ingår vid köpen.

Jo, det börjar bli dags för ett nytt agg, men förhoppningsvis håller det OK till sommaren i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Hittebarnet:

Skönt att höra! Ska definitivt kolla upp vad som ingår vid köpen.

Jo, det börjar bli dags för ett nytt agg, men förhoppningsvis håller det OK till sommaren i alla fall.

Asus 970 använder bara 1st 8pin pci-e