Att köpa CS:GO skins via Swish

Permalänk

Att köpa CS:GO skins via Swish

Hej!

Just nu är det väldigt poppis att köpa t ex skins eller accs från andra spelare och betala med Swish.
Varje gång jag kollar min Facebook så är det någon i CS gruppen som vill köpa/sälja till andra spelare och betala/ta emot via Swish.
Det jag undrar är mest om det är lätt hänt att bli scammad? Hur fungerar detta egentligen? Någon måste ju ge sitt först (eller?)...

T ex:

Om vi säger att jag ska köpa ett skin från en person som jag har fått kontakt med via den officiella Facebook gruppen.
Jag skriver med honom på Facebook under tiden som vi tradar. Han har lagt in sitt skin som en gift till mig och precis när jag har betalt så avbryter han vårat trade... Han har pengarna och jag ingenting.

Är det vanligt att detta händer?

Stämmer detta? Är det någon som har varit med och köpt/sålt till andra spelare på detta sättet?

Tack för förhand!

Permalänk

Klart att folk blivit scammade förut. Läste en artikel på aftonbladet eller liknande för ett tag sedan där någon hade anmält skiten osvosv. Det handlar ju om mycket pengar och såklart finns det folk som vill försöka ta cash av dig.

Men ett tips är att kolla deras steamprofile och kolla hur många +rep denne person har. Kan fortfarande bli scammade men ju mer +rep desto säkrare är det ju.

Mvh Kariz

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Middleman, alltid!

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Självklart blir folk lurade då och då, men gör man sin läxa är det nog ganska lugnt. Alltså kolla rep på personens steam-konto, kolla så facebooken är riktig etc. Den som betalar via Swish går rimligen först (eftersom du då har någon slags grund för polisanmälan, det har ju knappast personen som lämnar skin först), du får ju då dessutom reda på om namnet stämmer med Facebooken innan du betalar.

Permalänk
Medlem

Blev själv scammad av en med flera tusen marknadstransaktioner på en affär runt 140€. Han var även ägare av någon slovakisk gamingsida på facebook med ~13k likes (han var själv slovak). Bad honom föra över 1€ på paypal för att se om han var riktig, han förde över från ett verifierad konto och jag gav honom kniven och så blockade han mig. Risken finns alltid

Permalänk
Skrivet av ocatfemniofem:

Hej!

Just nu är det väldigt poppis att köpa t ex skins eller accs från andra spelare och betala med Swish.
Varje gång jag kollar min Facebook så är det någon i CS gruppen som vill köpa/sälja till andra spelare och betala/ta emot via Swish.
Det jag undrar är mest om det är lätt hänt att bli scammad? Hur fungerar detta egentligen? Någon måste ju ge sitt först (eller?)...

T ex:

Om vi säger att jag ska köpa ett skin från en person som jag har fått kontakt med via den officiella Facebook gruppen.
Jag skriver med honom på Facebook under tiden som vi tradar. Han har lagt in sitt skin som en gift till mig och precis när jag har betalt så avbryter han vårat trade... Han har pengarna och jag ingenting.

Är det vanligt att detta händer?

Stämmer detta? Är det någon som har varit med och köpt/sålt till andra spelare på detta sättet?

Tack för förhand!

Finns en sida som heter opskins tror jag. Summit1g som är en ganska stor cs streamer sa att han köpt knivar därifrån. Vad jag har förstått är opskins en middleman för att motverka scammers.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty3225:

Finns en sida som heter opskins tror jag. Summit1g som är en ganska stor cs streamer sa att han köpt knivar därifrån. Vad jag har förstått är opskins en middleman för att motverka scammers.

Ganska obvious att OPSkins inte är en middlemanhemsida om man bara kollar upp det lite snabbt, är legit dock.

OP, använd alltid middleman från "CS:GO Trade Sverige"s admins så ska det gå bra, akta så du inte stöter på någon som låtsas vara någon av dem dock.

Permalänk

Köp av någon som är känd.
Du kan adda mig om du vill ha råd och hjälp.

http://steamcommunity.com/id/landzer666

Skriv vad du nickar.

Robert