Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Jag kör med Amerikanskt konto, sen köper jag genom Smart Glass appen på en Android som jag kör en amerikansk gratis VPN på...

Funkar fint

Skrivet av Manett:

Hmm usch vad osmidigt allt blev :). Googlade på det och man kan tydligen inte byta sitt land efter man skapat PayPal kontot.

Permalänk
Medlem

hur gör ni med land i er One? När jag väljer Sverige som land, tycker den att svenska är det språk jag talar. Allt ok så långt. Jag kan inte välja att bo i Sverige och tala engelska.

Väljer jag engelska som talat språk kan jag som närmast bo i UK.

Någon som löst detta problem? Ställer främst till det med Kinect då röststyrning till den inte går att slå på om jag bor i Sverige. Även Store blir problem, då den väljer £ som valuta om jag bor UK (så klart). Hoppas att jag varit tydlig nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

hur gör ni med land i er One? När jag väljer Sverige som land, tycker den att svenska är det språk jag talar. Allt ok så långt. Jag kan inte välja att bo i Sverige och tala engelska.

Väljer jag engelska som talat språk kan jag som närmast bo i UK.

Någon som löst detta problem? Ställer främst till det med Kinect då röststyrning till den inte går att slå på om jag bor i Sverige. Även Store blir problem, då den väljer £ som valuta om jag bor UK (så klart). Hoppas att jag varit tydlig nog.

För att Microsoft designat det på detta korkade sätt (att man inte kan välja språk oberoende av regioninställning). Ska man använda kinect måste man köra på engelska. Vilket även innebär att det blir smidigast att handla via den amerikanska marknaden med giftcards. Då behöver man inte heller använda vpn och kan handla direkt via xboxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

För att Microsoft designat det på detta korkade sätt (att man inte kan välja språk oberoende av regioninställning). Ska man använda kinect måste man köra på engelska. Vilket även innebär att det blir smidigast att handla via den amerikanska marknaden med giftcards. Då behöver man inte heller använda vpn och kan handla direkt via xboxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Så Xbox One "förstår inte" svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Nej, det är därför jag rekommenderade Gyft. Behöver bara ha konsolen inställd på US för att handla då.

Finns det någon anledning varför du föredrar Gyft.com framför Amazon.com?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Så Xbox One "förstår inte" svenska?

Mjao. Åtminstone inte kinecten.

EDIT:

Det är alltså två problem om man säger så.

1. Kinect förstår inte svenska.
2. Språket kan inte ändras från regioninställningens "default"

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mjao. Åtminstone inte kinecten.

EDIT:

Det är alltså två problem om man säger så.

1. Kinect förstår inte svenska.
2. Språket kan inte ändras från regioninställningens "default"

Men.. måste man inte ändra regionen för att kunna köpa spel på amerikanska marknaden? Om inte, vad är det för nackdel att inte kunna ändra region? Är EU Import inställd på något annat än den nordiska versionen? (frågar då jag är en PS4 ägare som funderar på att utöka med en Xbox One).

Skrivet av Oggmeiler:

Myskänsla. Ger mig vibbar åt Dust: An Elysian Tail hållet
När du spelade in, sade du bara "Xbox, record that" och så spelade den in 1 minut (i ditt fall konstigt nog 58 sekunder).

Permalänk

Är jag ensam med detta fruktansvärda ljud från min PSU?! > https://www.youtube.com/watch?v=1_6KjsudQv8 låter mer en vad självaste konsolen gör och blir skogstokig det är fan imej inte okej ;/.

Uppmanar er att lyssna på era PSU:er och återkomma här!.

Mvh.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Myskänsla. Ger mig vibbar åt Dust: An Elysian Tail hållet

Japp, underbart spel.

Citat:

När du spelade in, sade du bara "Xbox, record that" och så spelade den in 1 minut (i ditt fall konstigt nog 58 sekunder).

Näh, gjorde det manuellt med Spel-dvr. "Xbox, record that" spelar bara in i 30 sekunder om jag inte har fel.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Men.. måste man inte ändra regionen för att kunna köpa spel på amerikanska marknaden? Om inte, vad är det för nackdel att inte kunna ändra region? Är EU Import inställd på något annat än den nordiska versionen? (frågar då jag är en PS4 ägare som funderar på att utöka med en Xbox One).

Myskänsla. Ger mig vibbar åt Dust: An Elysian Tail hållet
När du spelade in, sade du bara "Xbox, record that" och så spelade den in 1 minut (i ditt fall konstigt nog 58 sekunder).

Jodå. Men man kan inte ändra språket till svenska om man har regionen inställd på t.ex. US. Och inte till engelska om man har regionen inställd på svenska.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Om man köper en konsol via Blocket där spel och Guld "ingår", kan väl jag inte använda dem eftersom spel plus guld är hämtade via deras personliga Gamertag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Om man köper en konsol via Blocket där spel och Guld "ingår", kan väl jag inte använda dem eftersom spel plus guld är hämtade via deras personliga Gamertag?

Jag skulle inte räkna in digitala saker i priset, mer som en bonus. Vad jag vet så slutar spelen fungera när användaren tar bort
"home xbox" från konsolen och du använder ett annat konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Jag skulle inte räkna in digitala saker i priset, mer som en bonus. Vad jag vet så slutar spelen fungera när användaren tar bort
"home xbox" från konsolen och du använder ett annat konto.

Sååå.. är det som på PS4 att man måste ha kvar originalköparens konto för att man ska kunna ta del av dennes digitalt köpta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Sååå.. är det som på PS4 att man måste ha kvar originalköparens konto för att man ska kunna ta del av dennes digitalt köpta spel?

Kan man inte bara ändra profilen och uppgifterna på kontot och göra det till "sitt" konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Kan man inte bara ändra profilen och uppgifterna på kontot och göra det till "sitt" konto?

Det vill jag ju inte göra eftersom jag redan har en Xbox gamertag.

Permalänk

Någon som vet storleken på fläkten i strömadaptern, tänkte nämligen byta ut den?.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Någon som vet storleken på fläkten i strömadaptern, tänkte nämligen byta ut den?.

Får man fråga varför du behöver byta den?

En annan fråga: Hur fungerar TV-funktionen nu, ett bra antal månader efter releasen i Sverige? Är det någon av er som använder den? Gissar på att det krävs att man måste ha en digitalbox (kör bara via de som sänds "gratis" via vår förening, marksänd TV kanske det kallas?).

Funderingar, åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Förbokade Xbox One med Knect (Fifa, Forza bundle) för ungefär 3 veckor sedan på SIBA (billigt!) och sen beställde jag även en PDP Kinect Monterare på brittiska ebay. Jag hade PDP till förra kinecten till Xbox 360 och den är väl det bästa man kan köpa om man vill ha sin Kinect monterad.
Om någon annan är intresserad i att montera sin Kinect och är osäker på vart man kan köpa en sådan så köpte jag min här: http://www.ebay.co.uk/itm/PDP-Kinect-Sensor-Bar-Licensed-Bran...

Vad kostade DPD fästet att plocka hem från UK med frakt och allt? Kollade på Amazon men med rakt hamnade jag på ca. 280:-, lite väl dyrt tyckte jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Vad kostade DPD fästet att plocka hem från UK med frakt och allt? Kollade på Amazon men med rakt hamnade jag på ca. 280:-, lite väl dyrt tyckte jag.

Den där som är länkar skickad från China, så tull, moms etc tillkommer på priset.

Här är en fast från Storbritannien direkt:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-TV-Mount-Kinect-Sensor-Kit-Bar-...
ca 170 kr beroende på växlingskursen (inkl frakt)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den där som är länkar skickad från China, så tull, moms etc tillkommer på priset.

Här är en fast från Storbritannien direkt:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-TV-Mount-Kinect-Sensor-Kit-Bar-...
ca 170 kr beroende på växlingskursen (inkl frakt)

Stort tack för tipset!
Är det alltid att föredra UK Ebay framför Amazon? Är inte Amazon UK något att ha i förhållande till Ebay? Frågar då jag har en svensk kompis som nere i Australien beställde massvis av prylar och teknik via Amazon och talade varmt om dem. De kanske inte behöver tulla?

Oavsett - tack för tipset!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Stort tack för tipset!
Är det alltid att föredra UK Ebay framför Amazon? Är inte Amazon UK något att ha i förhållande till Ebay? Frågar då jag har en svensk kompis som nere i Australien beställde massvis av prylar och teknik via Amazon och talade varmt om dem. De kanske inte behöver tulla?

Oavsett - tack för tipset!

Eller ännu bättre, svensk butik:
http://www.24.se/ljud-bild-foto/tv-spelstillbehor/xbox-one-ti...
168 kr inkl frakt (129 kr + 39kr frakt), och beställer du idag så borde du ha den hemma tills på tisdag redan

Och angående Amazon vs Ebay, så beror det på vad man ska köpa. Mycket finns på Ebay till mycket bra priset, bara man kollar vart sakerna skickas ifrån (Etc inom EU) så är det lungt, för då tillkommer det ingen tull/moms etc.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eller ännu bättre, svensk butik:
http://www.24.se/ljud-bild-foto/tv-spelstillbehor/xbox-one-ti...
168 kr inkl frakt (129 kr + 39kr frakt), och beställer du idag så borde du ha den hemma tills på tisdag redan

Och angående Amazon vs Ebay, så beror det på vad man ska köpa. Mycket finns på Ebay till mycket bra priset, bara man kollar vart sakerna skickas ifrån (Etc inom EU) så är det lungt, för då tillkommer det ingen tull/moms etc.

Såg ut att vara ruggigt likt originalet, så blir att beställa från 24.se. Tack än en gång för tipset PowerNet

Edit: När jag väl bestämt mig om jag ska köpa en Xbox One som komplement till PS4:an eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Får man fråga varför du behöver byta den?

En annan fråga: Hur fungerar TV-funktionen nu, ett bra antal månader efter releasen i Sverige? Är det någon av er som använder den? Gissar på att det krävs att man måste ha en digitalbox (kör bara via de som sänds "gratis" via vår förening, marksänd TV kanske det kallas?).

Funderingar, åsikter?

Jag körde med en gammal Boxer digitalbox för att kunna få in signalen och det funkar rätt så ok. Det har potential helt klart. Men rätt som det är så tappar xbox kontakten med digitalboxen och det är helt hopplöst att få kontakt igen. Det är inte digitalboxen det är fel på för den funkar galant om jag kör den direkt i tv'n.
Den där dongeln de släptte vet jag inte hur den är. Den kanske är ett alternativ. Om den funkar i svenska nätet vill säga.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Jag skulle inte räkna in digitala saker i priset, mer som en bonus. Vad jag vet så slutar spelen fungera när användaren tar bort
"home xbox" från konsolen och du använder ett annat konto.

THIS! Tyvärr många vara helt oförstående inför det faktumet...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Är det leggit? Inga nackdelar?
Blir ju svinbilligt med ca. 26:-/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eller ännu bättre, svensk butik:
http://www.24.se/ljud-bild-foto/tv-spelstillbehor/xbox-one-ti...
168 kr inkl frakt (129 kr + 39kr frakt), och beställer du idag så borde du ha den hemma tills på tisdag redan

Och angående Amazon vs Ebay, så beror det på vad man ska köpa. Mycket finns på Ebay till mycket bra priset, bara man kollar vart sakerna skickas ifrån (Etc inom EU) så är det lungt, för då tillkommer det ingen tull/moms etc.

Och 13kr rabatt med denna koden.
cuponation10

Slog till på en jag med nu. Tack för tipset.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Får man fråga varför du behöver byta den?

En annan fråga: Hur fungerar TV-funktionen nu, ett bra antal månader efter releasen i Sverige? Är det någon av er som använder den? Gissar på att det krävs att man måste ha en digitalbox (kör bara via de som sänds "gratis" via vår förening, marksänd TV kanske det kallas?).

Funderingar, åsikter?

Den låter fruktansvärt irriterande som ett " virrande ljud" konstant, plus att den låter högre än konsolen sig själv.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Virrcopski:

Någon som vet storleken på fläkten i strömadaptern, tänkte nämligen byta ut den?.

Skrivet av Virrcopski:

Den låter fruktansvärt irriterande som ett " virrande ljud" konstant, plus att den låter högre än konsolen sig själv.

Reklamera den till Microsoft direkt, eller till butiken så får du byta ut nätaggregatet. (Om du har garanti kvar såklart) annars kan det gå på reklamationsrätten

Skrivet av NoNamesWayne:

Och 13kr rabatt med denna koden.
cuponation10
Slog till på en jag med nu. Tack för tipset.

Varsågod!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det leggit? Inga nackdelar?
Blir ju svinbilligt med ca. 26:-/månad.

Vet inte hur legit det är men jag har köpt ett par guld där samt även MSpoints innan det skrotades och allt utan problem......

Deras support är väl inte den kunnigaste men annars inga problem, har inte haft nåt fel dock frågade jag om det fungerar med Xbox valuta i € här i Sverige vilket dom inte kunde svara på

Visa signatur