Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tog mig någon minut och rewickade min subtank mini men är inte alls nöjd.. Tycker jag lyckades dugligt med att wicka den men det verkligen smakar bomull :/ Jag la på en den juicer innan jag stängde igen och lät den sedan stå ett tag efter detta.

Är det att jag använt för mycket bomull när jag wickade den eller kan det bero på något annat?

Hur smakar bomull?
Du kan ha haft för mycket bomull, kan du ta bild på den? Glöder din coil från insidan o ut? Annars kan du få hotspots

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Hur smakar bomull?
Du kan ha haft för mycket bomull, kan du ta bild på den? Glöder din coil från insidan o ut? Annars kan du få hotspots

Ta en tugga så får du avgöra själv Omformulering då smakar som det bomull luktar då

Sitter fortfarande med den så får se om jag kanske måste vänja in mig eller inte. Vet att jag inte var så förtjust i smaken första gången jag testade så vi får se hur det går

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Ta en tugga så får du avgöra själv Omformulering då smakar som det bomull luktar då

Sitter fortfarande med den så får se om jag kanske måste vänja in mig eller inte. Vet att jag inte var så förtjust i smaken första gången jag testade så vi får se hur det går

Jag skulle aldrig vänja mig vid ett dåligt build, men det kanske bara är jag.
Nu äger jag ingen Subtank men jag vet att Subtanken är lik Kayfun i wick stil,
Jag gör såhär:

Permalänk
Medlem

hmm.. skulle behöva plocka hem en pincett från jobbet märker jag.. Har inget att pressa ihop coilen med ordentligt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

hmm.. skulle behöva plocka hem en pincett från jobbet märker jag.. Har inget att pressa ihop coilen med ordentligt.

Gör så, då blir det mycket bättre ska du se!
Ska du köpa en riktigt bra pincett vid nästa Fasttech köp rekomenderar jag den här:
https://www.fasttech.com/products/0/10007588/1655800-heat-res...
Då kan du pressa coilen samtidigt som du trycker på knappen. (Gör absout inte detta om du inte har en keramisk tång)
Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Gör så, då blir det mycket bättre ska du se!
Ska du köpa en riktigt bra pincett vid nästa Fasttech köp rekomenderar jag den här:
https://www.fasttech.com/products/0/10007588/1655800-heat-res...
Då kan du pressa coilen samtidigt som du trycker på knappen. (Gör absout inte detta om du inte har en keramisk tång)
Lycka till

Har nog ett par 100st ESD pincetter på jobbet så det är nog lugnt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har nog ett par 100st ESD pincetter på jobbet så det är nog lugnt

Ah men då så

Permalänk
Proffsmoddare

FredagsVapemail!!!

The Aqua V2!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

En liten fråga:

Röker du elektroniskt för att sluta röka analogt eller röker du elektroniskt bara "för att" ?

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Har Sony börjat sälja VTC-batterier igen? Typ i januari/februari kunde jag inte hitta dem någonstans alls, men nu börjar några få in det. Fake eller?

Ex:
http://esmokes.se/sony-vtc4-18650-imr-2100mah-30a
http://www.e-bloss.se/98/vtc4-18650-2100-mah-batteri/

Vill verkligen ha ett VTC-batteri!

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

En liten fråga:

Röker du elektroniskt för att sluta röka analogt eller röker du elektroniskt bara "för att" ?

Som du säger så har nog dom flesta börjat använda elektroniskt för att sluta med analoga och detta gäller även mig. Visst det fungerade men vad jag personligen inte var beredd på var att jag skulle bli så beroende av e-ciggen. Den är minst lika beroendeframkallande som vanliga cigaretter om inte mera.

Till skillnad från cigaretter så är dom väldigt lättrökta i och med olika smaker etc. Den vanliga cigarettröken är ju mycket tyngre än ångan från en e-cigg. Mängden nikotin kan man ju få ungefär samma som med cigaretter eller starkare om man vill.

Det är lätt hänt att man springer iväg med användandet av elektroniska cigaretter genom att använda den stup i ett. Man glömmer bort ibland för att den är som jag tidigare sa - lättrökt. Man får använda sunt förnuft helt enkelt...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Som du säger så har nog dom flesta börjat använda elektroniskt för att sluta med analoga och detta gäller även mig. Visst det fungerade men vad jag personligen inte var beredd på var att jag skulle bli så beroende av e-ciggen. Den är minst lika beroendeframkallande som vanliga cigaretter om inte mera.

Till skillnad från cigaretter så är dom väldigt lättrökta i och med olika smaker etc. Den vanliga cigarettröken är ju mycket tyngre än ångan från en e-cigg. Mängden nikotin kan man ju få ungefär samma som med cigaretter eller starkare om man vill.

Det är lätt hänt att man springer iväg med användandet av elektroniska cigaretter genom att använda den stup i ett. Man glömmer bort ibland för att den är som jag tidigare sa - lättrökt. Man får använda sunt förnuft helt enkelt...

Håller med, det är betydligt att plötsligt märka att man suttit och vejpat i en timme än det skulle vara att röka en vanlig cigarett. Jag är dock nere på light (12mg) nivå för tillfället. Ska ner snart och se om jag klarar 6.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Har Sony börjat sälja VTC-batterier igen? Typ i januari/februari kunde jag inte hitta dem någonstans alls, men nu börjar några få in det. Fake eller?

Ex:
http://esmokes.se/sony-vtc4-18650-imr-2100mah-30a
http://www.e-bloss.se/98/vtc4-18650-2100-mah-batteri/

Vill verkligen ha ett VTC-batteri!

VTC4 har funnits ganska länge på marknaden, det är VTC5 som är nästan omöjliga att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

VTC4 har funnits ganska länge på marknaden, det är VTC5 som är nästan omöjliga att få tag på.

Har varit väldigt lite VTC4 ute också på senaste tiden. Vet att jag själv köpte sista från en svensk sida samt en dansk sida.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

VTC4 har funnits ganska länge på marknaden, det är VTC5 som är nästan omöjliga att få tag på.

Skrivet av Zippeer:

Har varit väldigt lite VTC4 ute också på senaste tiden. Vet att jag själv köpte sista från en svensk sida samt en dansk sida.

Jag hittade en reddit-tråd där det stod att detta var P.g.a Fukushima kraftverket, efter katastrofen fick Sony stoppa produktionen av batterier men har nu öppnat fabriker i phillipinerna och är tillbaka på 100% produktion igen.

www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/2dc44l/sony_is...

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Enligt undersökningar så ska Halo och Mt. Baker vapor vara helt fria från dessa (och andra) skadliga ämnena. Men tråkigt att företag har gjort detta (inte bara suicide bunny).

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

https://www.youtube.com/watch?v=O4wLf0IGac4

Enligt undersökningar så ska Halo och Mt. Baker vapor vara helt fria från dessa (och andra) skadliga ämnena. Men tråkigt att företag har gjort detta (inte bara suicide bunny).

Videon är runt 7 månader gammal så förhoppningsvis har dem skärpt till sig. Och jag håller med han om att alla egentligen borde göra dessa tester innan dem börjar sälja nya smaker.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Videon är runt 7 månader gammal så förhoppningsvis har dem skärpt till sig. Och jag håller med han om att alla egentligen borde göra dessa tester innan dem börjar sälja nya smaker.

Såg en liknande som släpptes i februari efter att två andra forskare hade testat e-juice med liknande resultat. Så det känns lite sådär och definitivt inte bra med tanke på anti-lobbyismen som pågår för tillfället.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Har Sony börjat sälja VTC-batterier igen? Typ i januari/februari kunde jag inte hitta dem någonstans alls, men nu börjar några få in det. Fake eller?

Ex:
http://esmokes.se/sony-vtc4-18650-imr-2100mah-30a
http://www.e-bloss.se/98/vtc4-18650-2100-mah-batteri/

Vill verkligen ha ett VTC-batteri!

"Black Box Esmokes
den 4 mars kl. 11:17 ·
När vi trodde att sortimentet inte kunde bli bättre, vad dimper då ner i brevlådan? Jo 100st äkta VTC4 flat tops från Sony!
Vi har inte haft VTC på säkert ett halvår då de slutade tillverkas av Sony nån månad innan dess. Ett tag efter produktionen upphört kunde vi fortfarande köpa VTC via Efest som gick i god för äktheten, men sen tog de slut.
Efter det har vi blivit erbjudna VTC från höger och vänster men ingen har kunnat verifiera dess genuinitet så vi har passat varje erbjudande. Men sen innan Chinese New Year hörde Efest av sig och undrade om vi var intresserade av ett gäng batterier då de köpt de sista 20.000 Sony haft kvar? Absolut sa vi, dock fick vi bara köpa 100st så det är först till kvarn på dessa rariteter"

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Finns det någon europeisk butik som säljer Samsung INR18650-25R för ett något mer förmånligt pris än vad svenska butiker tar?
Tänkte beställa från fasttech först i samband med en massa annat men det slog mig att jag läste något om att de inte längre kom fram, vilket leder till att fasttech ofta får makulera ordern.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Videon är runt 7 månader gammal så förhoppningsvis har dem skärpt till sig. Och jag håller med han om att alla egentligen borde göra dessa tester innan dem börjar sälja nya smaker.

Detta är en av anledningarna till att jag bara köper kvalitéts juce (Nästan alltid, skulle väl inte säga att Yaeliq är kvalité på det sättet, men för priset är de väldigt bra!)
Kvalitets juice brukar man veta vad man får. Står det innehållsförteckning på flaskan känns det mer seriöst IMO.
Edit: Dock håller Mtbakervapor hög kvalité så vet inte längre.. Blir nästan mörkrädd.

Permalänk
Skrivet av lain:

Finns det någon europeisk butik som säljer Samsung INR18650-25R för ett något mer förmånligt pris än vad svenska butiker tar?
Tänkte beställa från fasttech först i samband med en massa annat men det slog mig att jag läste något om att de inte längre kom fram, vilket leder till att fasttech ofta får makulera ordern.

109kr styck är väl inte så farligt?
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/samsung-...
Annars är här en riktigt bra deal på Fasttech
https://www.fasttech.com/products/0/10002357/2204402-authenti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Jag försöker hålla kostnaden nere då jag redan lagt en hel del på helt nya grejer. Höll på med e-cigg för något år sedan men enbart med clearos + ego-batterier.
Fick smaka på en polares RBA och beslutade mig för att börja igen, men den här gången att gå direkt till byggandet.. Så det har blivit rätt dyrt som det är
Men jag läste på fasttech att det inte skall vara något större problem längre så jag gör en chansning.
Någon här som beställt batterier från fasttech på sistone? Hur har det gått?

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Skrivet av lain:

Jag försöker hålla kostnaden nere då jag redan lagt en hel del på helt nya grejer. Höll på med e-cigg för något år sedan men enbart med clearos + ego-batterier.
Fick smaka på en polares RBA och beslutade mig för att börja igen, men den här gången att gå direkt till byggandet.. Så det har blivit rätt dyrt som det är
Men jag läste på fasttech att det inte skall vara något större problem längre så jag gör en chansning.
Någon här som beställt batterier från fasttech på sistone? Hur har det gått?

Mitt tips om du ska beställa annat från Fasttech är att du gör en order på det du tänkt, o sen skickas den, sen beställer du batterier i ett separat paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Mitt tips om du ska beställa annat från Fasttech är att du gör en order på det du tänkt, o sen skickas den, sen beställer du batterier i ett separat paket.

Övervägde det men det kanske blir ifrån eciggs ändå. Hittade lite forumtrådar om att just batterier har tagit månader för många.
Kan väl skippa Lemo Drop:en som jag hade tänkt skaffa så länge, så öppnar jag upp budgeten för två batterier från eciggs.
Blir väl en hel del trial and error med att börja med en goblin men men!

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Skrivet av lain:

Övervägde det men det kanske blir ifrån eciggs ändå. Hittade lite forumtrådar om att just batterier har tagit månader för många.
Kan väl skippa Lemo Drop:en som jag hade tänkt skaffa så länge, så öppnar jag upp budgeten för två batterier från eciggs.
Blir väl en hel del trial and error med att börja med en goblin men men!

Ja, det är anledningen till att jag inte beställer batterier från Fasttech även fast det är en riktigt bra deal, batterier håller ju rätt länge, så jag investerade lite extra i batterier. Har just nu 2st VTC5 o 2st VTC4 o 2st Efest 35A (Som nog snarare är 20-25A)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Detta är en av anledningarna till att jag bara köper kvalitéts juce (Nästan alltid, skulle väl inte säga att Yaeliq är kvalité på det sättet, men för priset är de väldigt bra!)
Kvalitets juice brukar man veta vad man får. Står det innehållsförteckning på flaskan känns det mer seriöst IMO.
Edit: Dock håller Mtbakervapor hög kvalité så vet inte längre.. Blir nästan mörkrädd.

Har MtBaker också åkt dit för det? Hörde att de var relativt rena i den här skandalen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare

Batterier köper man här

http://eu.nkon.nl/

Sjukt bra priser och sjukt bra utbud!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15305849']Batterier köper man här

http://eu.nkon.nl/

Sjukt bra priser och sjukt bra utbud!!!

Hur är frakten där?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Hur är frakten där?

4st 25R inkl frkt = under 200:- frakten 4 euro om man väljer billigaste alternativet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR