Permalänk

CSGO ranking

Har nyligen börjat lira CSGO och jag blev precis klar med mina ranked placement matcher (äntligen, jävla 24h-bannen efter 2 vinster gör mig tokig).

Jag blev placerad i Silver 4, men jag tycker att rankingsystemet verkar superförvirrande. Jag försökte googla på det snabbt och såg att det finns ju ett 20-tal olika ranker. Är Silver 4 askasst? Hur jobbigt är det att ranka upp? Går det att se hur nära man är en promotion eller demotion?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad du jämför med?

Ja det tar tid att ranka upp, men det beror ju på vilken rank motståndet du har möter.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Silver är inte kasst om du är ny i spelet och fortfarande lär dig det.
Guldnova som kommer efter silver, är nog där de flesta hamnar i sin första rank.
AK1/2/MGE är där de flesta är, det är typ "mitten" utav alla ranker och är för medel-"skillade" spelare.
DMG/Legendary Eagle är beroende på hur bra du kan sikta, och hur väl du vet crosshair-placement o.s.v.
LEM/SUPREME är där du är om du kan spelet bra, du spelar med bra förståelse och kan panga hs!
Global = fuskare/dem som spelar 3-5st tillsammans, kör med taktiker(100% seriöst) och leker inte när de spelar!

Det är inte jätte jobbigt att gå högre upp i rank-systemet, men desto högre du går, ju svårare blir det givetvis, men du kommer även lära dig så mycket mer. Panga på och förhoppningsvis så blir du den nya get_right stjärnan =)!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

Har nyligen börjat lira CSGO och jag blev precis klar med mina ranked placement matcher (äntligen, jävla 24h-bannen efter 2 vinster gör mig tokig).

Jag blev placerad i Silver 4, men jag tycker att rankingsystemet verkar superförvirrande. Jag försökte googla på det snabbt och såg att det finns ju ett 20-tal olika ranker. Är Silver 4 askasst? Hur jobbigt är det att ranka upp? Går det att se hur nära man är en promotion eller demotion?

Tack!

Här har du rankerna i en rad så lite lättare att se vilken ordning dom är i, nej man kan inte se hur långt det är kvar att ranka upp eller ner.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Man kan inte se när man rankar upp och Valve har inte gått ut med exakt vad som avgör ranken men det spelarna har luskat ut:

CSGO använder ett modifierat ELO-system där summan av allas ranker i de båda lagen avgör hur mycket en vinst är värd, där vinst är en runda. Om man möter folk som är bättre kommer det naturligtvis göra att ranken går upp mer om du vinner samt inte går ner lika mycket om du förlorar.
MVP gör att du får en större del av kakan när du vinner en runda. Om du efter matchen kommit över gränsen till ranken ovanför rankar du upp, annars sparas bara poängen och du är lite närmre till nästa match.

Du kan aldrig ranka upp om du förlorar en match, däremot kan du ranka upp oavsett hur dåligt du spelar om du spelar lika eller vinner mtachen, detta då man kan ligga mycket nära gränsen för rankup innan matchen började.

Om man vill ranka upp fort rekommenderar jag att man spelar med kompisar som helst är något bättre så vinsten ger dig lite mer. Helst ska du dock få runt 20 kills eller mer för att systemet skall anse att du presterar för din nivå.

Har man tur kan man gå upp en rank/h och har man otur kan det ta en veckas spelande innan man rankar upp allt beror på hur bra det går och hur många matcher man vinner.

Om du vill förbättra dig rekommenderar jag dig att kolla på youtube, finns många bra giuder om hur man skall träna sikte, nades, crosshair placement och hur man ska tänka när man spelar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Silver 4 är rent ut sagt askasst, men är du inte en tidigare cs-spelare utan är ny till spelet så är det väl typ där någonstans som de flesta hamnar. För mig som hade lirat public i 1.6 och Source så blev min första rank MG1/MG2... minns inte vilken av dem.

Bara att panga vidare och bli bättre så går man upp i rank utan att märka själv att man blir bättre.