Rockstar activation code already in use

Permalänk
Medlem

Rockstar activation code already in use

Alltså snälla, får panik här, kan någon hjälpa mig? Ingen verkar vilja svara mig i den "oficiella" GTA V tråden heller..

Köpte spelet via steam, och brått som jag hade gick jag in på socialclub, gjorde ett konto och aktiverade nyckeln där. Det länkades då ihop med mitt steam konto. Men nu när jag startar GTA via steam så måste jag på något sätt länka ihop nyckeln med kontot igen, och då står det bara "rockstar activation code already in use".

Testat både som adminstratör och allt möjligt, snälla hjälp?? 600 spänn och kan inte ens starta spelet...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du har inte mer än ett konto som jag hade så att Social Club väljer ett konto du inte aktiverade spelet med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Alltså snälla, får panik här, kan någon hjälpa mig? Ingen verkar vilja svara mig i den "oficiella" GTA V tråden heller..

Köpte spelet via steam, och brått som jag hade gick jag in på socialclub, gjorde ett konto och aktiverade nyckeln där. Det länkades då ihop med mitt steam konto. Men nu när jag startar GTA via steam så måste jag på något sätt länka ihop nyckeln med kontot igen, och då står det bara "rockstar activation code already in use".

Testat både som adminstratör och allt möjligt, snälla hjälp?? 600 spänn och kan inte ens starta spelet...

Dold text

Om problemet inte löst sig kan du bara kontakta Rockstar eller Steam för hjälp.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

När jag startade spelet första gången genom Steam så inträffade nått liknande. Jag aktiverade koden i RSSC men fick sedan upp samma aktiveringsruta igen, varpå jag gick samma meddelande som dig. Stängde ner RSSC och Steam, startade sedan spelet från Steam igen och kunde då logga in på RSSC där spelet var aktiverat, varpå jag kunde spela.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Du har inte mer än ett konto som jag hade så att Social Club väljer ett konto du inte aktiverade spelet med?

Nepp

Skrivet av Xaid:

Om problemet inte löst sig kan du bara kontakta Rockstar eller Steam för hjälp.

Fast de tar ju flera dagar på sig att svara, om ens det, vill liksom klunna spela denna veckan då jag betalt 600 spänn för spelet.

Skrivet av Jonny Myran:

När jag startade spelet första gången genom Steam så inträffade nått liknande. Jag aktiverade koden i RSSC men fick sedan upp samma aktiveringsruta igen, varpå jag gick samma meddelande som dig. Stängde ner RSSC och Steam, startade sedan spelet från Steam igen och kunde då logga in på RSSC där spelet var aktiverat, varpå jag kunde spela.

Testat att starta om säkert 30 gånger

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har samma problem, spelar ingen roll om jag launchar i steam eller från desktop genvägen. Har en ticket som lades igår utan svar. Ska testa avinstallera hela steam och se om det kanske hjälper..

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med. Har testat att starta om launcher, datorn. Har också skrivit en ticket till rockstar där de svara att ''de skulle ta hand om de snart'' men de går väl nog rätt segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greveby:

Gjorde en video om de. Är de såhär de ser ut för er ocksÅ?

Tips, ta bort videon. Ta en skärm bild och censurera nyckeln. Du vill inte kasta ut den på detta sättet så att någon får för sig att försöka sno den genom att öppna ett support uppdrag med Rockstar supporten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Greveby:

*snip* Gjorde en video om de. Är de såhär de ser ut för er ocksÅ?

Ser ut som att du har ett space i slutet, spelar det någon roll?

Skrivet av Arazand:

Tips, ta bort videon. Ta en skärm bild och censurera nyckeln. Du vill inte kasta ut den på detta sättet så att någon får för sig att försöka sno den genom att öppna ett support uppdrag med Rockstar supporten.

+1

Videolänk borttagen ur citat.
Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

illa som sagt att lägga ut nyckeln så där... nu kommer du garanterat få problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greveby:

*snip* Gjorde en video om de. Är de såhär de ser ut för er ocksÅ?

Om Rocktar vet att du gjort den videon publik lär du förmodligen inte få ditt spel...

Videolänk borttagen ur citat.
Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

När du launchar spelet från steam, kolla om det finns en liten knapp längst ner i högra hörnet som heter OK, fungerade för mig när jag klickade den. /derp

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

HAHA nej antagligen inte. Hade den dock bara här och i en ticket som bara rockstar kan se. Tänkte inte 100% där asså, tack för att ni sa de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har dock redan skrivit in den i mitt socialclub konto vilket gör att den är fast i mitt konto. Så de blir nog inte större problem

Permalänk
Medlem

För att förtydliga mitt inlägg ovan, När du startar spelet via steam och loggar in på Social Club så ber den dig länka typ din facebook. När du gjort det klickar du på miniknappen längst ner till höger så startar spelet.

Startade jag spelet via gta V mappen(skrivbordet) så fick jag samma ruta som dig som krävde cd-key.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

jag kollade om de fanns där men jag skaffa de inte via steam. Så jag får vänta tills rockstar fixar de.

Bra dåliga nyheter dock: rockstar håller på att försöka fixa de men dom har ingen aning vad de är som gör så att de står ''already in use''

Permalänk
Medlem

Några uppdateringar? Sitter nämligen på samma problem. Efter 1 månad svarade rockstar att jag skulle kontakta återförsäljaren...

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Medlem

https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205416257

Ni gjorde helt enkelt ett gigantiskt misstag att inte länka via steam när ni startade spelet för första gången utan att rusha ett konto.

Eran steam är länkad https://socialclub.rockstargames.com/settings/linkedaccounts korrekt?
I övrigt har ni Steam Overlay påslaget med?

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...-
Kan vara en eventuell fix. Ignorera workarounden dock.

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX:
Det har dykt upp nya uppgifter med, kan vara så att du redan har ett konto bundet om du äger Max Payne 3?