Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Har lite tajt med space, ser ventilationen tillräcklig ut?
http://i59.tinypic.com/15ebz3k.jpg

Sen, är det någon som vet någon bra smidig adapter för att få usb på framsidan? Typ en superkort förlängningskabel med minimal kontakt till XBO'n och en liten dosa man fäster uppe på konsollen... eller framför? Stenkorkat av M$ att inte ha USB fram. Inte alla förlitar sig på trådlösa kontroller.

Mitt One gillade inte att ha så lite utrymme. Fick ställa den uppe på tvbänken istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande bänk och det är inga problem.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teh Daniel:

Har lite tajt med space, ser ventilationen tillräcklig ut?
http://i59.tinypic.com/15ebz3k.jpg

Sen, är det någon som vet någon bra smidig adapter för att få usb på framsidan? Typ en superkort förlängningskabel med minimal kontakt till XBO'n och en liten dosa man fäster uppe på konsollen... eller framför? Stenkorkat av M$ att inte ha USB fram. Inte alla förlitar sig på trådlösa kontroller.

Inga problem för min, det är öppet på baksidan va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zisekoz:

Mitt One gillade inte att ha så lite utrymme. Fick ställa den uppe på tvbänken istället.

Ajdå. Hur märkte du av att den ogillade det? Högre fläktnivå?

Skrivet av anon81912:

Inga problem för min, det är öppet på baksidan va?

Ja, det är det.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Ajdå. Hur märkte du av att den ogillade det? Högre fläktnivå?

Ja, det är det.

Min varva upp så inåt helvete för att den blev för varm.

Visa signatur

Permalänk

Hejsan alla XBOX one älskare, Tittade lite idag på xbox one frame rate tests på youtube på div dev spel. Dying light , Thief, evolve , alien isolation ,alla spelen dippade fpsen någon gång ner till 25fps vid olika lite mer krävande tillfällen , medans på ps4 var fpsen stadigt på 30fps. Och Kollade på sedan på Wolfenstein new order, som utan problem höll 60fps. Vems "fel" är detta, är utvecklarna så lata att dom inte orkar optimera spelen till vårt kära xbox.

Och ni som har dessa spel, känner man av dessa fps drops eller är det bara siffror? Borde jag kanske skaffa en ps4 istället? Jag kräver inte ultra grafik, men åtminstone stabil fps.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Hur är det nu med kinecten. Visst ska xboxloggan lysa och man ska väl se infraröden?
Tror min har dött. Xboxet känner av att det är inkopplat men får ingen bild, ställa in den fungerar inte heller då micen inte heller registrerar. Lyser gör den inte heller. Någon som varit med om samma sak? Eller är det att bara skicka in?

Går det att nolla kinecten på något vis?

Fick iordning på det med en riktig omstart i inställningarna. Blev orolig där ett tag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Klumpig som man är, så tappade jag PSU:n i golvet igår vid ommöblering hemma. Nu låter fläkten som ett jävla flygplan.
Kontaktade MS-support. Kunde skicka in min och få en utbytes för 30 Euro. Men det hade betytt att jag behövt skicka iväg min PSU, som ändå fungerar. Innan jag fick den nya. Så efter en stunds diskuterande med supporten fick jag lov att köpa en ny PSU, för 54 Euro. Kollade runt innan efter original-PSU. Men fann bara på PSXCare. Och de ville ha 990kr för en sådan. Tyckte det kändes lite väl dyrt. Så runda slängar 500kr från MS kändes bättre.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Billiga tillbehör till Xbox one och 360

Fick erbjudande på tillbehör till Xbox one från Teknikproffset.se

Riktigt bra priser: http://www.teknikproffset.se/xboxfynd

Jag köpte handkontrollen som innehöll play n charge kit som var billigast enl prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra_b:

Fick erbjudande på tillbehör till Xbox one från Teknikproffset.se

Riktigt bra priser: http://www.teknikproffset.se/xboxfynd

Jag köpte handkontrollen som innehöll play n charge kit som var billigast enl prisjakt

Hur många brutna förpackningar har de egentligen?
Edit: Tack för bra tips oavsett

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt CoD: Advanced Warfare från Electroworld ännu? Min står fortfarande som "under behandling"?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Någon som fått sitt CoD: Advanced Warfare från Electroworld ännu? Min står fortfarande som "under behandling"?

Jag fick mejl om att alla exemplar tyvärr hade gått åt, fast min order gick igenom ??? De har även reserverat 99:- från mitt konto. Vet inte vad man ska tro.
Jag fick även ett elektroniskt kvitto.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

jag har fått mina grejer från electroworld i alla fall, (cod aw + lite mer grejer)

Permalänk
Medlem

Kollade min orderstatus på electro world och nu står det: "skickad"

Visa signatur

Permalänk

Fick mitt ex i onsdags...

Permalänk
Medlem

fick mitt ex i torsdags förra veckan

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Någon här som tänker köpa Project Cars?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Någon här som tänker köpa Project Cars?

Jepp mest troligt. Hoppade över FH2, så jag börjar bli lite sugen på bilspel igen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jepp mest troligt. Hoppade över FH2, så jag börjar bli lite sugen på bilspel igen

Nice. Jag har precis köpt ett playseat och ratt/pedaler/växelspak från thrustmaster. (har inte fått 3pedalstället och växelspaken från komplett än dock.) så jag är rejält sugen nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Nice. Jag har precis köpt ett playseat och ratt/pedaler/växelspak från thrustmaster. (har inte fått 3pedalstället och växelspaken från komplett än dock.) så jag är rejält sugen nu.

Fränt! Du får bjuda på en bild tycker jag

8/5 släpps det förresten
https://twitter.com/BandaiNamcoUK/status/588481938513473536

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fränt! Du får bjuda på en bild tycker jag

8/5 släpps det förresten
https://twitter.com/BandaiNamcoUK/status/588481938513473536

Så fort jag fått hem alla grejer så. Testade köra forza5 igår. Det va rejält svårt och ovant.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Så fort jag fått hem alla grejer så. Testade köra forza5 igår. Det va rejält svårt och ovant.

Har också Thrustmaster ratten med 3-pedal kittet och växelspaken. Grymt kul att köra Forza 5, men det tar lite tid att lära sig. Var nära att ge upp och stoppa ratten långt in i en garderob efter första kvällen : )
Längtar mycket efter Project CARS nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Ja Forza 5 kan vara lite oförlåtande, speciellt med alla hjälpmedel av

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Har också Thrustmaster ratten med 3-pedal kittet och växelspaken. Grymt kul att köra Forza 5, men det tar lite tid att lära sig. Var nära att ge upp och stoppa ratten långt in i en garderob efter första kvällen : )
Längtar mycket efter Project CARS nu!

Då tycker jag att vi får sätta ihop nån form av Sweclockers-serie i Project Cars. Har några nära vänner som kommer köpa det också. Men alla har ju inte alltid tid att lira.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja Forza 5 kan vara lite oförlåtande, speciellt med alla hjälpmedel av

Forza5 är sjukt oförlåtande. Är snudd på omöjligt att häva ställ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar på Playseats seat slider och Gear shift holder (nånting nånting) från komplett. Preliminär leveransdatum 15/4. Det va i onsdags det. Sjukt seg väntan...

Visa signatur

Permalänk

Har de något spikat datum för Project Cars nu? Det har ju flyttats fram lite då och då

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doktor_Krall:

Har de något spikat datum för Project Cars nu? Det har ju flyttats fram lite då och då

Enligt info som finns så är det 7 Maj som gäller, således strax över 2 veckor bort:
http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-goes-gold

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Nu äntligen är mina två sista artiklar på väg. Thrustmaster TH8A och Playseats Gearshift Holder Pro. Komsi komsi Project Cars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på TX men vill komplettera med F1-ratten (och antagligen pedalerna också). Men det blir ju så dyyyrt. Just nu står mitt Alcantara Playset och bara väntar på att få en ratt igen (har en g27 men ingen uppställd dator eller ps3). Vill ju även ha en seatslider och växelspakshållare

Håller mig nog till skatteåterbäringen och F12015 kommer! Kanske har Thrustmaster börjat sälja mer modular paket då. Man kan alltid hoppas! Deras TX verkar riktigt bra annars, även om den verkar dras med lite kvalitetsproblem..

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W