Vad är viktigt att träna på för att bli bra? [CS:GO]

Permalänk

Vad är viktigt att träna på för att bli bra? [CS:GO]

Hej!
Har nu kört cs go i cirka 700h. Var länge i Guld nova men för någon vecka sedan köpte jag ett nytt konto och hamnade i mg2 sedan har jag gått upp i Dmg.
Har rätt bra aim och spray dock känns det som att det saknas något. Granater smokes mm är jag inte så vidare bra på att använda är det viktigt? Kom gärna med tips

Lagt till info i rubriken
Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Hej!
Har nu kört cs go i cirka 700h. Var länge i Guld nova men för någon vecka sedan köpte jag ett nytt konto och hamnade i mg2 sedan har jag gått upp i Dmg.
Har rätt bra aim och spray dock känns det som att det saknas något. Granater smokes mm är jag inte så vidare bra på att använda är det viktigt? Kom gärna med tips

Du svarar ju nästan på din egna fråga här, ja granater är viktigt. Jämför du 2 spelare som är likvärdiga fast den ena hanterar granater bättre, då är ju den som hanterar granaterna bättre den bättre spelaren. Lär du dig fler färdigheter blir du ju totalt sätt en bättre spelare.

Nu är väl kanske det här inte riktigt det svaret du söker efter eller förväntar dig men om du har möjlighet att motionera, till ex löpning kommer du även att bli bättre på cs.

Permalänk
Medlem

Ja granater är sjukt viktigt. Studera igenom dessa videor.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLlu8MDrzRHCwVpiTmiUi_o...

Permalänk
Medlem

Men jag tycker det är konstigt att du är DMG men inte insett hur viktig granaternas roll är...

Permalänk

Tack för svar får ta och träna på granater

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dave1080:

Men jag tycker det är konstigt att du är DMG men inte insett hur viktig granaternas roll är...

Använder mycket handgranater dock är jag riktigt dålig på rökgranater kommer ofta fel..... får ta och titta lite på youtube.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som andra sagt är granater väldigt viktigt. Jag tycker dock det är riktigt tråkigt att träna granater eller kolla på granatvideor. har du bra reflexer och har ett kontrollerat spray samt bra aim så hjälper ju det mycket. Men viktigt är också att ha en spelförståelse. Spelar du med 4 kompisar eller spelar du soloQ?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Man kan klara sig riktigt bra utan granater. Förutom enkla smokes använder jag dem sällan. Spelförståelse är viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

DMG är den mest spridda ranken, finns folk som knappt skulle träffa en vägg med AWP om den ramla över dem, så finns det de som totalt krossar resterande DMGs.

OT så har jag ca 400 timmar i CS GO, är LEM och har inte överdrivet bra aim, jag spelar mest på spelförståelse och att läsa motståndaren och göra det oväntade.
Se det som ett parti shack, var alltid ett/flera steg före

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Som andra sagt är granater väldigt viktigt. Jag tycker dock det är riktigt tråkigt att träna granater eller kolla på granatvideor. har du bra reflexer och har ett kontrollerat spray samt bra aim så hjälper ju det mycket. Men viktigt är också att ha en spelförståelse. Spelar du med 4 kompisar eller spelar du soloQ?

Brukar spela med 2-3 polare tycker inte om att köra själv känns som jag alltid får personer som bara skriker i micken utan att säga någon info....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett tips från mig då, jag är MGE och jag har tagit min tid att kolla på proffsturneringar/matcher t.ex ESL och DH. Man lär sig väldigt mycket av att kolla på proffsens kunskap. Det jag använder mest i CS generellt är ju såklart när fienderna steppar. Man får så sjukt mycket info om man bara lyssnar på deras steg. Jag spelar med 2-3 polare jag med och det är så enklare när man kan prata och ge callouts till varandra titt och tätt. Så jag föreslår att du skaffar ett par kompisar och kollar på smokes videos eller nades eller vad du vill inrikta dig på. Finns massa. WarOwl på YT är riktig bra även Trilluxe är bra på att visa.
Tack för mig. Hoppas jag inte var för dålig med svaren på din fråga

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat Cs go men jag har spelat CSS i över 10 år men inte fan behöver man vara duktig på nades i css men vad vet jag. Kanske det är en enorm skillnad mellan csgo och css?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Nu har jag inte testat Cs go men jag har spelat CSS i över 10 år men inte fan behöver man vara duktig på nades i css men vad vet jag. Kanske det är en enorm skillnad mellan csgo och css?

Smokes och flashes är extremt viktiga i cs go, särskilt i metan som cs go är i nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Smokes och flashes är extremt viktiga i cs go, särskilt i metan som cs go är i nu.

När man kommer upp och spelar mot bättre folk ja, men runt DMG spelar det liten roll tycker jag.

Permalänk

Är rankningen efter granater och deras placering också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Är rankningen efter granater och deras placering också?

Skickades från m.sweclockers.com

Mer så att jag tycker det finns så mycket annat som är viktigare att förbättra innan man börjar spela på en hyffsad nivå.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Mer så att jag tycker det finns så mycket annat som är viktigare att förbättra innan man börjar spela på en hyffsad nivå.

Ja de är ju klart men undrar bara om rankningen tar med granatplacering osv?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Ja de är ju klart men undrar bara om rankningen tar med granatplacering osv?

Tror jag knappast det gör.

Permalänk
Avstängd

är ju inte så svårt att förstå vad som du behöver träna på, sättet du dör på är ju svaret.

Permalänk
Medlem

Men asså köpa konto? Hamnar du inte i en skillgroup som inte passar dig då? Är det ens ok att köpa konton?

Varför skulle man vilja göra det frågar jag dig. Man rankar ju upp allt eftersom man blir bra. För att bli bra krävs bra "game-sense", veta hur dina motståndare rör sig, hur skulle du göra i din motståndarens position. Det är allt utifrån ditt "game-sense" som bra flashes, smokes, molotoves & pre-fires kommer ifrån. Kolla demon och studera hur proffsen spelar. Lär dig ändra ditt tankesätt att när du möter en motståndare försök att förutse hans rörelser utifrån hur du skulle hanterat den situationen.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Men asså köpa konto? Hamnar du inte i en skillgroup som inte passar dig då? Är det ens ok att köpa konton?

Varför skulle man vilja göra det frågar jag dig. Man rankar ju upp allt eftersom man blir bra. För att bli bra krävs bra "game-sense", veta hur dina motståndare rör sig, hur skulle du göra i din motståndarens position. Det är allt utifrån ditt "game-sense" som bra flashes, smokes, molotoves & pre-fires kommer ifrån. Kolla demon och studera hur proffsen spelar. Lär dig ändra ditt tankesätt att när du möter en motståndare försök att förutse hans rörelser utifrån hur du skulle hanterat den situationen.

Mitt python-shell gav mig svaret false när jag matade in "nytt" == "begagnat".

Dold text
bilden blev visst enorm
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Upp till DMG krävs enbart ett bra aim samt någorlunda spelförståelse, den är över DMG/LE där taktiker faktiskt börjar spela roll. Men inte först efter LEM som det verkligen visas vem som är bra och vem som blivit boostad.

TS: Det du bör träna på är vilka ställen som är vanliga att hålla, d.v.s. du "tror" det står någon vid ett visst ställe, och därmed skjuter du direkt du går fram, istället för att behöva vänta på att uppfatta en spelare där. Du bör även se till att röra dig på ett bra sätt, inte hålla onödiga vinklar där du står helt öppet, utan att faktiskt använda dig utav omgivningen. Träna på att inte få panik i vissa scenarion, t.ex. en clutch eller liknande, håll dina nerver (detta är något som är relativt lätt att träna bort i mitt tycke). Lära dig de mest basic smokes är väldigt viktigt i högre ranker, med det menar jag smokes för att hålla en site som CT samt smokes för att blockera av en site som T.
Du bör även använda högt ljud för att höra stepps lättare, och även förstå när de andra kan höra dig. Du ska alltså vara bra på kartan och förstå den.

Detta är allt som jag kommer på nu, men det jag skrev är vad JAG anser är lämpligast för att nå högre ranker och utvecklas som en spelare.
Lär du dig allt detta så kommer du vara bättre, men även att lära sig vissa delar är ett stort +.

Min rank i MM är Supreme/Global(det senaste för tillfället).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk

Kan inte annat än hålla med ovanstående kommentar, "prefires" som det heter kan hjälpa dig och laget med enkla entrys, lär dig en karta i taget. Vart står folk och "peekar"/standard positioner.

Spring inte och skjut Det vet du väl förmodligen men skrev in det bara för att det verkar vara väldigt vanligt att folk gör.

Viktigast av allt: Ha roligt, om du spelar MM och tänker bort att du MÅSTE ranka så kommer du spela bättre, fungerar åtminstone för mig och dem jag spelar med. Är själv i Supreme rank.

Flashes/smokes, kan även tillägga att eldgranater och en HE efter varandra kan skapa massiv skada. Så lär dig lite sånt också ska du se att du utvecklas bra

Deathmatch för att värma upp innan MM är också bra. personligen så surfar jag också för att värma upp muskelminne och flyt i mina rörelser plus att det är skojj

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Kanske uttryckte mig fel köpte inte ett konto som någon annan har kört på innan utan en ny licens av splet

Visa signatur

Permalänk

Tack till alla som har svarat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ha ett bra aim, bra recoil control är absolut A och O men inte det viktigaste då dessa nedanför är mycket viktigare enligt mig själv.

1.Movements(Viktigast) - Spela mycket KZ, Surf lär dig alla hopp trick på mappar ex. nuke(silo), mirage(window till CW/horhus) etc.
2.Smokes, Flashes på alla mappar.
3.Crosshair placements(Gör ungefär 50% av ditt aim om du vet hur man ska kolla/hålla en vinkel på alla mappar).
4.Spel förståelse(ekonomi, spela tid etc).

Det är smart att spela retake servrar och lär dig scanna av alla angles för att bli mycket bättre på det.

Också en viktig grej är att hitta din spel-stil (Entry, AWP, Lurker, IGL, All-around)

Lär dig alla mappar utan och innan ett bra tips är att tanka hem demos från www.hltv.org och se hur din favorit spelare spelar varje map i sin roll och försök se om du kan lära dig något från det.

Lycka till!