Kan inte få min dator att funka med mitt nya nättagg..

Permalänk
Medlem

Kan inte få min dator att funka med mitt nya nättagg..

Är full noob på allt med dator men att bygga en är absolut inte svårt. nu är det så att jag har byggt hela men mitt nya nättagg: EVGA SuperNOVA 750B1 750W
inte går ihop och vill jobba. har försökt koppla om men får inga resultat. Har komponenterna
Processor i5-4690k
Moderkort: gigabyte z97 hd3
Grafikkort: Evga Gtx 970 superclocked

Permalänk
Avstängd

"Absolut inte svårt", men endå har du en icke fungerande dator ?
Nu skulle ju lite mer information hjälpa ganska mycket, t.ex. vad händer då du trycker på ? startar nått ? säkert allt kopplat rätt ? osv..

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

haha skön du e men asså den går igång med mitt nuvarande nättagg som jag har in andra datorn. men inte med detta. Därför jag tycker det är så konstigt. Det händer absolut ingenting när jag startar.

Permalänk
Medlem

Låter ju lite som att det nya nätaggregatet helt enkelt är ett måndagsexemplar

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mvpcawk:

haha skön du e men asså den går igång med mitt nuvarande nättagg som jag har in andra datorn. men inte med detta. Därför jag tycker det är så konstigt. Det händer absolut ingenting när jag startar.

Du är säker på att du slår på nätaggregatet bakom datorn (inte alla nätagg som har det så), du är även säker på att du kopplar i allt ordentligt, det finns nätagg med olika utformningar av t ex. 24 pins kontakt då du måste trycka in den "två steg".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Du är säker på att du slår på nätaggregatet bakom datorn (inte alla nätagg som har det så), du är även säker på att du kopplar i allt ordentligt, det finns nätagg med olika utformningar av t ex. 24 pins kontakt då du måste trycka in den "två steg".

Precis min tanke, utan att ifrågasätta TS kunskaper. Kan hända alla anser jag.
Fick du med en "nätaggregatsstartare"? En 24-pins kontakt med en kabel i vilket gör att du kan starta nätaggregatet utan en dator. I så fall: koppla ut nätagget ur datorn och vägguttaget. Sätt på adaptern, koppla in agget i väggen, sätt igång agget på baksidan och koppla in en fläkt eller liknande på t ex en Molexkontakt. Snurrar den så är det antagligen fel på inkopplingen till moderkortet!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015