Något program förhindrar Windowd från att starta

Permalänk
Avstängd

Något program förhindrar Windowd från att starta

Jag skulle hjälpa min mamma med en sak på hennes dator, och installerade ett program som sades skulle hjälpa, men när datorn startades om efter installationen så kommer jag inte in i Windows igen. Startskärmen kommer upp, sen en blank skärm med ett streck som blinkar några gånger, och sen startar datorn om automatiskt.

Jag försökte göra en systemåterställning via Windows 7 installtionsskivan, men den säger att inga återställningspunkter finns.

Vad kan jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa starta i felsäkert läge.

Sen vad hette programmet du installera, och vad var det för problem från början.

Program som ska avhjälpa eller optimera osv där går det nog 9st fake och/eller addware program av 10

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

Vi behöver först och främst veta vilket program du installerat som orsakade problemen, så komplettera uppgifterna.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag kommer inte ihåg vad programmet hette :/

Jag vet inte hur man kommer in i Safe Mode på denna dator, det är en Lenovo från 2014. F8 funkar inte, och när jag kommer in i nån meny för att välja mellan bootval finns bara DVD, HDD eller LAN som val.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emmet45:

Jag kommer inte ihåg vad programmet hette :/

Jag vet inte hur man kommer in i Safe Mode på denna dator, det är en Lenovo från 2014. F8 funkar inte, och när jag kommer in i nån meny för att välja mellan bootval finns bara DVD, HDD eller LAN som val.

Du måste väl veta vad syftet med programinstallationen var i alla fall?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du måste väl veta vad syftet med programinstallationen var i alla fall?

Syftet var att hjälpa sin mamma.