Folk som kör "exklusivt" Apple produkter men köper router av annat märke. Hur tänker dom?
Jag jobbade som First Line support för ett nätverksföretag och ganska ofta fick man samtal av folk som hade exklusivt Apple produkter.
Man ägde en Macbook, iPad och iPhone .
Fanns också några "extrema" tillfällen där man tex hade grävt ner fiber till huset, beställt minst 100/100 bredband, köpt Macbooks till alla i familjen, köpt en iMac som jobb dator, och en Apple TV till vardagsrummet allt i samma veva.
Men sedan så köper dom en router av vårat märke?
Självklart fick man inte fråga dom varför dom hade brutit mönstret och inte fortsatt med Apple produkter rakt igenom men nu när man tänker efter så hade man ju kunnat säga något i stil med "Vad kul att du köpte XYZ5000, Vad fick dig att välja den routern?", men men... nu är det försent att fråga.
Är väldigt nyfiken på varför folk väljer att göra sådär. Jag tror inte att det är för att dom tyckte just att våran router är bättre. Dels då dom flesta som ringer in för hjälp inte är väldigt tekniska av sig och behöver hjälp med att koppla in den och dels för att dom oftast satt med våra billigaste budget modeller som inte är lika bra som apples routrar.
Jag tror heller inte det har varit någon säljare inblandad då det oftast var routrar för ca 300-500kr det handlade om och vilken säljare snackar på någon det billigaste dom har? Sedan om dom hade snackat med en säljare så hade dom förmodligen nämnt att dom enbart har apple produkter och då hade säljaren nog hänvisat dom till en Apple router.
Jag har svårt att se att dom tycker Apples routrar är fördyra om dom kan köpa telefoner för ca 7k och laptops för 15k. Eller är det så enkelt att folk inte känner till att Apple gör routrar också?
UNIX + SFF = <3