Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Välkommen till SweClockers foldingteam.

Det är en sak du skall göra det är skapa en identitet så att poäng går till ditt nick och foldinglaget.

Öppna FahControl Gå in i Configure därefter fliken Identity.
Fyll i valfritt nick i name
Team number: 37451
Sedan även en passkey, har du inget så är det bara att klicka på länken. Glöm inte att spara detta, utan denna kan du ej återkoppla dig till ditt konto igen om du förlorar din mail.

Du kommer efter 10 färdiga projekt få tillgång av deras bonus vilket kan pendla mellan x4-x6 av din nuvarande PPD.
Beroende på vilken gpu man har och val av klockfrekvens men även vilken typ av projekt du får kommer din bonus förändras.

Jag har faktiskt skapat en identitet och allt sånt.

Det där med bonusen visste jag inte, men saken är den att det första "projektets" estimated time pendlar mellan 8 och 10 dagar. Ska det ta så lång tid?
Då tar ju 10 projekt 100 dagar, effektiv tid....

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Hej

Kör du folding på din CPU också? För GPU folding på Nvidia kort behövs en kärna för grafikkortet.
Vilken version har dina grafikdrivrutiner? Det verkar vara bättre att ha en tidigare version för 770. Kika på näst sista posten här: Foldingforum
Det är också så att du måste folda 10 WU's (Work units) innan du får bonus men det bör inte vara orsaken till din väldigt låga PPD.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

[QUOTE=47:an;14608117
Det är intressant och se om detta kan bli något det har lågt värde mot vad vanliga BTC just nu högsta bud 0.0028101 på poloniex.com/exchange/btc_cure

Här har vi en annan sida med fördelning som jag såg i bitcointalk forumet http://stats.curecoinfolding.com/daily.html

Skulle de lägga till alla lag så vill de till att de får tillgång av curecoins men det hade varit bra.[/QUOTE]

Du får gärna dela information om hur det fungerar med Curecoin, det skulle såklart vara lättare att "Keep folding" om man fick tillbaka kostnaden för el.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Yepp, detta håller motivationen uppe.

En förenklad förklaring utan att dra in mining:

För de som enbart vill köra folding så dras detta till nytta av cpu/gpu precis som vanligt med folding. För de som vara med och ta del ur Curecoins behöver enbart skapa ett foldingkonto på F@H sedan ett konto på www.cryptobullionpools.com , samma nick där som på F@H.
Du är nu automagiskt ansluten mot deras pool. Enkelheten att de tar PPD data från F@H gör det utan några andra krav har varit ypperligt. Du får en plånbok precis som andra kryptovalutor och finns på tråd i [ANN]CureCoin

Du har din klient och foldar precis som nu så det gör ingen skillnad med ditt bidrag till forskning. Enbart att man blir tvungen att lämna laget vilket är det som tynger mig mest.

Du har 24h avg PPD som anges på din sida och detta räknas i i poll och fördelas ut efter avklarad block. I en mall så att du ser hur mycket du beräknas få och stämmer riktigt bra vad jag har fått ut.
Estimated CUR/PPD is calculated based on the user's current percentage times 7488. This would be the approximate number of coins paid out if a payout were to occur RIGHT NOW.

Fördelning av folding ur detta mynt är 76% med 19% miners. Detta med hjälp av ASIC.

Mer fördjupad förklaring från skaparna själva
http://curecoin.us/index.php
https://bitcointalk.org/index.php?topic=603757.0
https://www.cryptobullionpools.com/index
https://twitter.com/CureCoin_Team
http://www.curecoin.net/ En bra sida som enkelt förklarar hur det fungerar + guide m.m.

De skriver nu även att Curecoins är en av de som ger mest i dagsläget. Kan bero mycket på att de ej tar avgift ännu per curecoin du genererat. De har andra kostnader inräknat som många andra kryptovalutor. Med den svårhetsgrad det är nu är det fördelaktigt att köra med detta enligt andra sidor.

Mitt intryck av detta har varit riktigt bra. De har lyckats slå ihop folding och kryptovalutor på enkelt sett att sätta din PPD i beräkning utan att ändra något i forskningen. Överlag så är det många som återfått nytt intresse samtidigt att detta ny information för andra som ej visste att F@H fanns ens.
De har arbetat med detta projekt ett bra tag och skaparna lever inte i fördolda och har själva donerat direkt till Stanford med hjälp av ren pengar.

Läser man på deras tråd på bitcointalk så är de blandat folk både äldre foldare och nytt samt de som är glada att få möjlighet att slå ihop båda delarna. Flera av har förståelse att folding är något flera brinner för och skapat prestige. De vill inte förstöra något många har jobbat hårt för utan vill ge möjligheten för alla att förgrena sig.

Min syn på saken är att forskning kommer att pågå precis som vanligt, möjligheten med curecoins kan jag fördela ut till de som behöver det. Det är bara en tidsfråga innan Stanford tar emot dessa coins. Sålänge skaparna fortsätter att stödja forskarna utan att skapa något hinder eller enbart gör en vinnstdrivande faktor ur detta så kan jag ej se ner på detta.

Detta är en Win-Win i sin bästa form och kommer nu att fortsätta att stödja och sprida kunskapen vidare till andra sålänge detta gynnar forskning.
Curecoins kommer jag inte lägga i egen ficka i första hand utan fördela till annat inom forskning eller liknande bidrag. Har idag 12 CUR.

Hoppas på att detta kommer att fungera på lång sikt.

Lite siffror som kan vara intressant att veta:

Folding: 7488 per day (average of 52 per block) (start)
Reward-halving every 4 years
Rewards processed on a daily basis, based on points earned

Mining: 13 coins per block (start)
1 block per 10 minutes
Block-halving every 4 years

As someone with ASIC mining power, you can help increase the network security of Curecoin, earn good money from your work (through the proof-of-work block reward of Curecoin), and indirectly support folding efforts through network rebalancing.

Spreadsheet och en hel del andra länkar till bra information finns på bitcointalk som angivit

Intressant, det betyder i runda slängar 35kr/dag med din hårdvara, då klarar man lätt elkostnaden om man foldar för curecoin.

Hur omvandlar man coins i vanlig valuta för?

Återigen skulle det vara väldigt spännande för valutan om alla lag fick del av curecoins, men då kanske inte det finns tillräckligt med miners.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Vilka grafikkort är det som gäller för folding? Senast foldade så var det nvidias 5xx serie som var överlägset bäst (bättre än 6xx-serien) har jag för mig? Hur är det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Verkar mycket lågt för ett R9 290, jag har ett HD 7970 och får ut nästan 110k ppd. Du skulle kunna kontrollera hur CPU användningen ser ut, kanske är så att GPU:n inte får "tillräckligt med data" från CPU:n.
Se också till att ha den senaste F@H klienten samt de senaste drivrutinerna.

110K PPD? Hur får du så mycket med ett 7970, jag får bara 50-51K PPD med mitt 7970. Berätta gärna hur du lyckas.

Permalänk
Medlem

Heh har tänkt sätta mig in i Folding när programmet har laddat färdigt, står 47 minuter kvar för en fil på 30.7 MB.. Och ja sen när jag satt in nya GPUn, vad tror ni att en 970 kan ge för värden? Och finns det något som kan gå fel när man håller på med Folding?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Heh har tänkt sätta mig in i Folding när programmet har laddat färdigt, står 47 minuter kvar för en fil på 30.7 MB.. Och ja sen när jag satt in nya GPUn, vad tror ni att en 970 kan ge för värden? Och finns det något som kan gå fel när man håller på med Folding?

Det beror helt på vilka workunits du får, en dålig dag får jag cirka 70 000 poäng, men den teoretiska maxpoängen ligger runt ~280 000 poäng per dag.
Det finns väl inget som egentligen kan gå fel, man brukar väl säga att det sliter mer på komponenterna, men vi pratar kanske om att grafikkortet håller 7 år istället för 10, men då har man förmodligen redan uppgraderat

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Det beror helt på vilka workunits du får, en dålig dag får jag cirka 70 000 poäng, men den teoretiska maxpoängen ligger runt ~280 000 poäng per dag.
Det finns väl inget som egentligen kan gå fel, man brukar väl säga att det sliter mer på komponenterna, men vi pratar kanske om att grafikkortet håller 7 år istället för 10, men då har man förmodligen redan uppgraderat

Okej hur är det då med elen? För är inte Folding lite liknande som Mining, eller har jag missförstått?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Okej hur är det då med elen? För är inte Folding lite liknande som Mining, eller har jag missförstått?

Jo på sätt och vis är det ju som mining då du maxbelastar komponenter.

Citat:

Med folding på både grafikkort (1500 MHz) och cpu (standardklock) drar datorn 285-290 watt. Vid folding på enbart grafikkort, men med lite andra program som skype, spotify och google chrome igång drar datorn ~255 watt, alternativt ~240 watt med grafikkortet i standardklock.

Det där är vad jag skrev i en annan tråd och med datorn i signaturen.

Jag själv foldar bara på grafikkortet då jag själv anser att den extra värmen cpun alstrar inte är värd de extra poäng jag skulle få. Jag har också märkt att förbrukningen också beror på vilken workunit man har, så med den WU jag har nu så drar hela datorn (mätt vid väggen) 230W med grafikkortet klockat till 1500 MHz.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Jo på sätt och vis är det ju som mining då du maxbelastar komponenter.

Så hur mycket kan det förväntas att det stiger? bor med mamma och pappa. Ibland känns det dumt med uttrycket "pappa betalar".

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Så hur mycket kan det förväntas att det stiger? bor med mamma och pappa. Ibland känns det dumt med uttrycket "pappa betalar".

Min dator drar ~75 watt när jag använder datorn utan att jag spelar eller foldar, och som sagt drar den ungefär 230-250watt när jag foldar. När jag spelar kan jag tänka mig att den drar runt 200 watt. Snabbt räknat betalar jag 100-150 kr i månaden extra för folding, men det beror ju helt på vad ni betalar per kw/h och hur mycket du använder datorn i övrigt, samt om du låter den stå på dygnet runt eller inte. Sen har det under viternmånaderna för mig räckt med att ha datorn på med folding för att jag ska kunna värma upp mitt sovrum. Så beroende på hur man värmer upp huset kan man "spara" in pengar även där.

För mig blir det dels lite av en mindre hobby + att det också på sätt och vis är välgörenhet vilket jag tycker motiverar kostnaden.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Kanske någon kan hjälpa mig med FAH på mitt 7970 Matrix kort? Den spottar ur sig alldeles för låga siffor, och har gjort det ända sedan jag fick kortet.

Från början hade jag ett referens 7970 kort som gav dryga 100 000 PPD, men det vart något fel på kortet så jag fick ett 7970 Matrix när jag RMA:de kortet. Matrix kortet spottar dock bara ur sig cirka 35 000 PPD och aldrig mer än så vilket känns helkonstigt.

MSI Afterburner visar att koret går i 96-99% load, temperatur på 73 grader och fläkten snurrandes i 39% när jag foldar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

De du kan göra är:

* Att se till att använda passkey som är kopplat till ditt konto och senaste version av klienten.

* Att använda senaste drivrutinerna, samt hålla stabil frekvens och att cpu ej fullt belastad.

Uppfyller du detta och låter varje projekt arbeta oavbrutet så bör du få ut full ppd. Om du pausar ofta så kommer du se att ppd räknas ner och beror på att bonusen blir lägre.

Resten är upp till klienten att hantera hur den ska hantera projekten. Låt den utföara några projekt för att se om du blir tilldelad något annat projekt.

Det skickas nu ut väldigt blandat med projekt nya som gamla. Dessa ger väldigt olika i PPD. Ta en titt vilket projekt du får och och ange det här vad du ligger på just nu. Du kan även se i höger fält om det står (0x15, 0x16, 0x17, eller 0x18).

Med vanligt 7970 så bör de ligga på runt 120k-130k PPD i snitt om inte en aning lägre och högre vid vissa speciella projekt.

7970 Matrix var precis över ett år sedan jag fick, har varit detsamma hela tiden. Absolut senaste Catalyst har inte gjort någon skilldnad alls. CPUn idlar för det mesta just nu dessutom, ingen skillnad mot när jag foldade med den med (kylaren inne på RMA).

Har foldat mer eller mindre sedan jag fick kortet, men uppehåll under åsk-säsongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Hur får man grafikort att användas om man vill köra light (Folding power) ?

Medium reglaget drar för mkt kraft och låter för mkt, att det inte finns alternativ gfx kortet kan ju ändå klocka ner sig rätt bra!

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk

Tack testade det men det händer inget då utan står waiting for idle"

Ja klokade ner till 60 % power enligt afterburner. Verkar funkar bra. Men måste ju då ändra profile varenda gång i AB man ska folda.

Man kanske ska köpa ett GTX 750, det kan väl inte låta mkt i load, eller dra så mkt för den delen.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

Laddade precis ned nyste klienten för folding. Kör för group 37451 men händer inget. Är det något viktigt jag missat?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Hm, har ett GTX 970 och har nu satt i ett GTX 460 också.
Folding startar på bägge, och gpu:erna jobbar nästan fullt. Men PPD har gått ner till typ 400.

Fungerar detta inte på flera kort?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Det ska inte vara några problem. Vad står på klienten nu fortfarande låga värden?

Har själv inte provat detta men det skall gå att kombinera både Nvidia och AMD vad jag läst.

GTX970 1416ppd
GTX460 422ppd

Så det går lååångsamt.
Men bägge korten rullar nära full load.

EDIT:
Bägge korten drar på fullt, även om jag bara kör på det ena kortet.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

slita på sin dator å slösa en massa ström....hell no!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 47:an:

Vill du utveckla dina åsikter eller är du nöjd med detta?. Får gärna skapa en tråd och vädra dina åsikter. Skulle vara en intressant läsning vad du och ni andra tycker om folding. Det är helt ok att tycka som man vill och tar gärna till mig mer av den information ni har om detta ämnet.

Vi är alla olika och ser på det olika sätt. Man kan även tycka att spel är slöseri med tid, ström och pengar. Hur man än vrider på det så får man själv ta beslut om detta är bra eller dåligt.

Det finns fördelar och nackdelar med detta men har valt att stödja detta.

Nej jag är rätt nöjd så, fick med allt där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Låter som att det har blivit fel i index. Kolla om det stämmer i (System Info), GPU0 och GPU1. Har själv varit med om att klienten har växlat ihop olika kort och fått fel plats i system info.
Om detta förekommer så kan korten få fel projekt som den inte har stöd för. Detta kan förekomma om man lägger till flera olika kort och det går att växla index manuellt om du går in på Configure> slots> gpu (edit)>GPU Core Indices. Läs vad det står där och prova att växla gpu0 och gpu1.
Kolla även i log ibland med (Warning & Errors) ibockat. Där kan du se om det kan bero på andra saker i framtiden.

Detta löste mina problem när klienten angav mitt gtx750ti med gtx780, det kan vara så att dessa har förväxlat i din dator med.

GPU 0 står som 460
GPU 1 som 970

Har ändrat, men låg ppd fortsätter.

EDIT:
460 kom loss och kör nu 17k ppd
Men 970 står på 10k ppd

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]