Permalänk
Medlem

köpråd - budget på 16 - 18k

jag tänkte köpa en riktigt fet stationär gaming dator för runt 16 till 18 tusen. den datorn jag har lirat på nu ett tag klarar knappt av LFD2 utan lagg och jag tycker inte det håller längre. så jag behöver er hjälp till att hitta den bästa builden man kan få för dom pengarna. tänkte köpa en dator från komplett med dom pengarna men har fått höra att det mer värt att fråga efter hjälp från er på denna hemsida först. vill gärna spela dom nyaste spelen som finns ute nu på max grafik med bra fps. Tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

jag tänkte köpa en riktigt fet stationär gaming dator för runt 16 till 18 tusen. den datorn jag har lirat på nu ett tag klarar knappt av LFD2 utan lagg och jag tycker inte det håller längre. så jag behöver er hjälp till att hitta den bästa builden man kan få för dom pengarna. tänkte köpa en dator från komplett med dom pengarna men har fått höra att det mer värt att fråga efter hjälp från er på denna hemsida först. vill gärna spela dom nyaste spelen som finns ute nu på max grafik med bra fps. Tack i förväg

Hej och välkommen till forumet!

Har du möjlighet att bygga datorn själv eller att någon annan kan göra det åt dig? Det blir ett par hundra kronor man kan lägga på annat då. Ska operativsystem ingå i priset?

Permalänk
Medlem

@Hudo: ja jag har möjlighet till att bygga det själv och operativ systemet ska ingå i priset

Permalänk
Medlem

@DunderFarre:

Ska det ingå skärm i dom pengarna? Isåfall vad har du för krav? 1080P, 1440P ? Ska det vara G-Synk/Free-Synk?

Ska du ha en snabb 1440P skärm med G-Synk, typ Asus Swift så äter det upp en stor del av din budget.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

@Hudo: ja jag har möjlighet till att bygga det själv och operativ systemet ska ingå i priset

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2836283&view=l

Här är en solid dator som kommer klara alla spel som du kan tänka dig. Om du vill kan du ta en mindre SSD och lägga till ett till 970 och köra SLI, eller så sparar du pengarna du har över och köper ett till 970 senare om du känner att du behöver det. Eller om du behöver mer VRAM (970 har effektivt bara 3.5 GB) ifall att du kör >1080p så kan du ta ett 980 och dessutom få en bra bit mer prestanda (du har möjlighet att köpa ett till 980 senare och köra SLI där också). Men om du bara ska spela spel i 1080p nu, skulle jag kört på 970 och 500 GB SSD.

Permalänk
Medlem

@AxF: juste glämde lägga till det, men tangentbord mus och skärm behöver ni inte hitta det är 16 till 18 tusen endast på själva datorn

Permalänk
Medlem

@DunderFarre:

Kan försöka sätta ihop en kundvagn åt dig nu i helgen om inte någon annan gör det innan dess. Din tråd verkar blivit bortglömd men jag hinner inte nu tyvärr.

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ett förslag:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8001710/2015-05-20

Vissa saker kan ju diskuteras.

  • Chassi är upp till var och en, går att spara några hundralappar här

  • 16GB minne är i överkant för gaming just nu men kanske kommer till användning i framtiden, annars går att spara någon hundring här också

  • 2TB hårddisk kan vara att överdriva? Spara någon hundring på att gå ner till 1TB och lägg på en 250GB SSD istället

  • Finns erbjudanden på billiga GTX970 just nu, du kan köpa två för priset av ett GTX980 om du hellre vill det. Jag är inte säker på prestandafördelarna men isåfall behöver du nog lägga någon hundralapp på åtminstone ett 850W-nätagg

  • Går att hitta moderkort någon hundralapp billigare men jag är inte jättepåläst på dessa, tog ett jag personligen gillar