CD Projekt Red talar ut om grafikförsämring i The Witcher 3

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red talar ut om grafikförsämring i The Witcher 3

I en stor intervju talar CD Projekt Red ut om grafikförsämringarna i senaste The Witcher 3, där slutresultatet skiljde stort från den speltrailer som släpptes 2013.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Man blir ju lite småchockad över vilken respons det är från utvecklarna.
De verkar ju vara snabba på att ta emot och svara på kritik, jämfört med många andra spelstudios.

De tom erkänner sina fel! *host* ubisoft *host*

Permalänk
Medlem

Bra att de är ärliga och faktiskt svarar på kritiken

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Spelet är fortfarande riktigt snyggt. Snyggaste RPG jag spelat imo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Sjukt vilken skillnad på draw distance och skuggeffekterna från trailern till det färdiga spelet. Till det sämre förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Man blir ju lite småchockad över vilken respons det är från utvecklarna.
De verkar ju vara snabba på att ta emot och svara på kritik, jämfört med många andra spelstudios.

De tom erkänner sina fel! *host* ubisoft *host*

Oh Ubisoft, *Tittar mot Assassins Creed Unity som legat orört i ett halvår*

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig och sen en utverklar som käns mer öppen om vad som hänt och varför och så ,så man kan få en betre inbilik a varför dom gjort vissa saker

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Jag kör på medium i 2560x1440@60fps och förstår inte vad folk pratar om egentligen, spelet är ju riktigt snyggt! Snyggaste RPG spelet som någonsin gjorts om du frågar mig.

Visst - draw distance är lite lägre än vad som visades i en trailer från 2013... men va fan... är folk 3 år gamla eller vad är problemet?

Det är ett fantastiskt RPG Spel! Helt otroligt bra egentligen.

Permalänk
Medlem

Låter rimligt.
Detta uttalande kan man ju tycka borde få de flesta att begrava stridsyxan mot dem.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

"...We don't agree there is a downgrade but it's our opinion, and gamers' feeling can be different. If they made their purchasing decision based on the 2013 materials, I'm deeply sorry for that, and we are discussing how we can make it up to them because that's not fair..."

"...we are not trying to hide anything." You can't hide what people can so easily compare and see..."

"...that's where we are today and that's why we have to explain. I hope it shows our intentions, because we are not hiding anything. Considering our values, hiding is the last thing we ever want to do." "And for those who are still not 100 per cent decided, I definitely encourage them to wait and see what we will be releasing in patches, updates and whatnot."

Öppna ärliga utvecklare. Tror knappt mina ögon. Kommer säkert att bli ännu bättre till PC framöver (till skillnad från konsolversionerna som är låsta till sin hårdvara).

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju trevligt att dom är ärliga först efter spelet är släppt och hela världen redan vet att spelet är nedgraderat

Men vad gör inte ruttna företag för att sälja förbokningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Jag kör på medium i 2560x1440@60fps och förstår inte vad folk pratar om egentligen, spelet är ju riktigt snyggt! Snyggaste RPG spelet som någonsin gjorts om du frågar mig.

Visst - draw distance är lite lägre än vad som visades i en trailer från 2013... men va fan... är folk 3 år gamla eller vad är problemet?

Det är ett fantastiskt RPG Spel! Helt otroligt bra egentligen.

Kunde inte hålla med dig mer!

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag kör på medium i 2560x1440@60fps

Vilken hårdvara? Någon speciell onödig grafikinställning som dödar FPSen som du stängt av? Sitter med en 2560x1600 skärm jag och något utdaterad hårdvara, så som i7 2600K och GTX680 2GB. Sitter och tummar på om det är överhuvudtaget spelbart innan jag tänder eld på 60 euros.

Permalänk
Medlem

Lovade dom verkligen att slutversionen skulle se ut som gamla trailers? Om inte så är det väl ingen befogad kritik.

Kolla vad vi håller på med är inte samma som kolla vad vi släpper.

Permalänk
Medlem

Vafan skulle funka hur perfekt som helst och bara släppt det till PC. Samma sak med alla andra av dagens spel utvecklare som enligt de föredrar - Konsol>PC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Lovade dom verkligen att slutversionen skulle se ut som gamla trailers? Om inte så är det väl ingen befogad kritik.

Kolla vad vi håller på med är inte samma som kolla vad vi släpper.

Allt annat material de visade upp efter det sades ju vara konsol versioner.
Tråkigt med downgrades, klart man blir besviken. Kände det på mig så blev ingen preorder.

Spelet är säkert helt okej men är besviken då grafiken inte är något att hänga i granen. Får köpa det på rea för en 150 kr sen istället, synd där. Sen är prestandarden bedrövlig för vad som visas på skärmen.

Bästa är att man inte snackar om det förrns efter alla kan jämföra själv(efter release).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag kör på medium i 2560x1440@60fps och förstår inte vad folk pratar om egentligen, spelet är ju riktigt snyggt! Snyggaste RPG spelet som någonsin gjorts om du frågar mig.

Visst - draw distance är lite lägre än vad som visades i en trailer från 2013... men va fan... är folk 3 år gamla eller vad är problemet?

Det är ett fantastiskt RPG Spel! Helt otroligt bra egentligen.

Jag kör på Ultra i samma upplösning som du (utom gräs på High) och tycker det är vansinnigt snyggt. Antar att demot de gjorde hade krävt en 30k dator för att få det att flyta överhuvudtaget. Det är inte bara grafiken som är snygg utan atmosfären, knarret från träden då vinden drar och sliter i dem, de täta skogarna, de fuktiga grottorna eller soluppgången som bländar din sikt. Plus att NPCernas ansikten är löjligt detaljerade.

Jag gick in med inställningen att inte ha några förväntningar och bortse från all nergradering och fick därmed en mäktig upplevelse. Visst, några buggar här och var finns samt att vattnet kanske inte är så snyggt men det är småsaker i jämförelse med det stora hela.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Lovade dom verkligen att slutversionen skulle se ut som gamla trailers? Om inte så är det väl ingen befogad kritik.

Kolla vad vi håller på med är inte samma som kolla vad vi släpper.

Det som visades 2013 på E3 var väl annonserat som en *gameplay* trailer, inte en film trailer. Därav besvikelsen...

Permalänk
Medlem

Angående förbokningar så har väll gog 30 dagars öppet köp? (Sweclockers med flera rapporterade om det tidigare i år)
Om man inte förbokade det väldigt tidigt så borde man ha tid att dra Wild Hunt på en testkörning innan tiden går ut, och lämna tillbaka det om man är besviken med grafiken.

Permalänk

ser otroligt bra ut, kör en blandning av högt och mycket högt. hår fysik på. det finns inte mycken att klaga på grafiskt det känns som ett välpolerat spel och grafiken/estetiska är väl polerad och ser bra ut även 2 år från nu. så jag har inga klagomål.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Oh Ubisoft, *Tittar mot Assassins Creed Unity som legat orört i ett halvår*

Hade tänkt att köpa spelet när Ubi fixar PC versionen, verkar som det aldrig kommer ske

Men jag gillade Rogue, mycket från 4an dock. Men det funkade bra iaf

ONT:
Tycker det är bra att de talar ut såhär, jag får mer förtroende för företag som talar ut istället för att tiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vernt:

Angående förbokningar så har väll gog 30 dagars öppet köp? (Sweclockers med flera rapporterade om det tidigare i år)
Om man inte förbokade det väldigt tidigt så borde man ha tid att dra Wild Hunt på en testkörning innan tiden går ut, och lämna tillbaka det om man är besviken med grafiken.

Det är dock inte bara från GOG som man kunde förboka spelet från.
I värsta fall så gjorde man det på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag kommer införskaffa witcher 2 & 3 genom gog.com. Annonses och rabbatter på origin och steam? Pfft. Är det drm låsning på de versionerna? Jag vill att gog galaxy och gog ska lyckas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

De tidigare spelen har ju fått en "Enhanced edition", finns väl samma chans att så blir fallet även med TW3 om spelet går bra. Det var ju även ett rykte om att TW3 skulle få stöd för DX12 i framtiden, i intervjun talar han ju även om hur vissa saker bara hade fungerat med DX12

Permalänk
Avstängd

380 kr för fysiskt kopia, 600 på steam. Hur hänger det ihop?

(Betalar givetvis för ett bra spel, men dryga dubbla priset på steam är för fan ocker)

§ 7 raderat.
Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, detta är det snyggaste openworld spelet till dags datum, alla kategorier. Ett vrålmoddat skyrim kommer inte upp i den detaljnivå som finns i tw3, man måste nästan spela det en stund för att förstå skalan på världen och alla saker den innehåller.

Man lär vara en aning skadad om man avbokar/returnerar spelet pga "nedgraderad grafik", bortsett från detta är spelet dessutom väldigt välgjort och förbannat underhållande.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Till de personer som tycker att CDPR är "ärliga" med det här uttalandet, är korkade.
Dom kämpade ständigt att hålla grafikförsämringen hemligt, och neka aktivt att det inte hade hänt.

Men Spelet är långt ifrån fult, det är fortfarande snyggt, men inte jawdropping som det var 2013, när inte ens konsollerna var med i bilden och sabbade deras vision.

Men sen gick dom också ut med att i framtiden så kommer dom vara Konsollutvecklare ^^

Visa signatur

i7-6700k | 16GB DDR4 | MSI GTX 980
|CHEESE FOR EVERYONE|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Allvarligt talat, detta är det snyggaste openworld spelet till dags datum, alla kategorier. Ett vrålmoddat skyrim kommer inte upp i den detaljnivå som finns i tw3, man måste nästan spela det en stund för att förstå skalan på världen och alla saker den innehåller.

Man lär vara en aning skadad om man avbokar/returnerar spelet pga "nedgraderad grafik", bortsett från detta är spelet dessutom väldigt välgjort och förbannat underhållande.

Sluta prata ren dynga, ett vrålmoddat Skyrim är snyggare och har dessutom gräs som inte ser ut som någon klippt ut det från en tidning.

Varför kan du inte bara vara nöjd med att det ser bra ut istället för att sätta en stämpeln på det som det snyggaste spelet bara för det är nytt?

Svar till § 7 raderat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Lovade dom verkligen att slutversionen skulle se ut som gamla trailers? Om inte så är det väl ingen befogad kritik.

Kolla vad vi håller på med är inte samma som kolla vad vi släpper.

Bra, Då lovar dom att aldrig mer skriva " ACTUAL INGAME FOOTAGE/GAMEPLAY" På sina kommande trailers, någonsin. Tack vet jag Witcher 2 Med ENB mods som fullständigt utklassar det nya spelet imo.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sluta prata ren dynga, ett vrålmoddat Skyrim är snyggare och har dessutom gräs som inte ser ut som någon klippt ut det från en tidning.

Varför kan du inte bara vara nöjd med att det ser bra ut istället för att sätta en stämpeln på det som det snyggaste spelet bara för det är nytt?

Jasså, du kanske kör en sämre witcher 3 version än alla andra då? skärpning...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::