The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Är level 9 och questen är 10 så borde gå bra. Vilka buffs finns det som är bra? Den enda jag har nu är Specter oil. Annars får jag väl levla upp ett par levelar till

Buff för armor och vapen gick väl att hämta i samma stad man fick questet?
Hur många slag fick du in som var 10%? Det var 2-3 slag för mig.
Bara pumpa Yrden och undvika hennes slag.
Körde Yrden, 2-3 slag, vänta, repeat.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Vart köpte ni erat spel? Tänkte köpa det vid löning

Mest intresserad av priset

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Behöver tips på hur man dödar en Nightwraith, mer specifikt är det den i "Jenny o the woods" questen.

Har läst texten i bestiary men tycker inte igni gör någon skada alls? Kan bara ta två slag från henne sen är jag död så försöker mest använda mig av quen och yrden. Blir ju inte bättre av att hon spawnar 3 kopior av sig själv som healar allt det jag skadat på henne. Hinner skada henne typ 10% sen får hon tillbaka det igen. Spelar på svåraste.

Som föregående talare har sagt, slå henne inte utan yrden på backen! Kopiorna är bara att rulla fram till och slå ett slag (ingen yrden behövs för dom), alternativt använda igni om de klumpar ihop sig. Huvudsaken är att döda dom snabbt. Resten av fighten är relativt simpel. Jag fann även moon dust bomb (eller vad den heter) vara väldigt effektiv, med den slängd i facet på henne behövs inte yrden (om du nu har stamina problem). Och självklart använd spectre oil.

Skrivet av mattias___90:

Köpte mitt på www.g2play.net. 278kr förhandsbokat, fick det några timmar efter release Köper nästan alla spel där förövrigt.
EDIT: Det kostar endast 250kr för en GoG-key där ser jag nu.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias___90:

Köpte mitt på steam av lathet och att jag ville ha det på steam. Så betalade just under 500kr

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Är du mycket lägre level än questet?
Låter som att du tar mycket skada och gör lite
Jag körde bara Yrden och igni för att döda hennes kopior så fort som möjligt. Fick ner henne till 50% innan första splitten.

Skaffa alla möjliga buffar innan du kör om du inte gjort det.

Skrivet av BergEr:

Buff för armor och vapen gick väl att hämta i samma stad man fick questet?
Hur många slag fick du in som var 10%? Det var 2-3 slag för mig.
Bara pumpa Yrden och undvika hennes slag.
Körde Yrden, 2-3 slag, vänta, repeat.

Skrivet av E.Erlandsson:

Som föregående talare har sagt, slå henne inte utan yrden på backen! Kopiorna är bara att rulla fram till och slå ett slag (ingen yrden behövs för dom), alternativt använda igni om de klumpar ihop sig. Huvudsaken är att döda dom snabbt. Resten av fighten är relativt simpel. Jag fann även moon dust bomb (eller vad den heter) vara väldigt effektiv, med den slängd i facet på henne behövs inte yrden (om du nu har stamina problem). Och självklart använd spectre oil.

Tack för tipsen, dödat henne nu!

Hämtade armour och sword buff i staden intill. Det viktigaste är att ha tålamod och hålla yrden och quen uppe. Sen att döda kopiorna snabbt så klart.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hehe okej

Öppen fråga till alla, är det någon som vet vad som är bäst för ren damage, dvs inte extra effekter som bleed eller liknande.
Damage up eller crit chans / crit damage?

Säg t.ex att jag skulle crafta mig ett Griffin Steel Sword - Enhanced som i mitt fall gör att jag får 18 mer damage men förlorar 14% crit chans, på rak arm skulle jag personligen gissa att såpass mycket crit chans är att föredra, men vet inte hur det står sig i detta spel eller hur allt räknas ut.
Om någon satt sig in i detta så återkom gärna med svar, annars får jag googla på det senare ikväll

Skrivet av BergEr:

Man får väl gå efter vad DPS mätaren i spelet visar.
Har själv 20% cc på vapen, 10% på handskar och 10% från passive.
Kör Cat school passive sen som ger 100% crit dmg, 75% från en annan skill.

Nu kan jag inte kolla vad lägre nivåer av Samum ger men på Superior står det 100% crit chance, 8s duration.
Stämmer det kan man ju i stort skippa CC på gear och bara se till att ha sina bomber fulla

Fick bli att jag craftade och testade, vet inte riktigt hur spelet räknar men +18 damage, -14% crit på vapnet ökade min dps med 52.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Nästan en vecka efter lanseringen och GOG Galaxy visar på smått galna 52 timmar spelat. Nu vet jag inte hur mycket av denna tid som är idlat men räknar med några timmar iallafall. Känns trots spelade timmar som att jag inte hunnit alltför långt i storyn. En stor del av Velen är fortfarande outforskad och jag är knappt 100xp ifrån att nå level 15. Känns som detta spel kommer hålla ovanligt länge faktiskt. Ser dessutom fram emot DLCt, får bli ett köp närmare lanseringen tror jag.

Som någon annan så är även jag inne på att spelet hamnar långt upp på min personliga topplista över fantasy RPGs. Helt klart i toppen med Baldurs Gate 1+2, Planescape: Torment och Dragon Age: Origins.

För övrigt kör jag 2560x1440, de flesta grafikinställningarna på high, texturer ultra samt bland annat skuggor på medium. Hairworks aktiverat med hår överallt, MSAA 2x och tesseleringen låst på 8x i CCC. De flesta post-effects aktiverade också men blandannat motion blur och vignette ska vara inaktiverat. Inga krascher under dessa timmar och den enda direkta bugg jag själv noterat är att djur kan spawna i varandra, tre-hövdad häst någon?

10/10 så här långt.

EDIT: Glömde att nämna FPS, ligger med 1.03 runt strax över 40FPS till 60FPS och snittar runt 50 FPS med ovan nämnda inställningar. Har inte hunnit titta så mycket på 1.04 men det kan mycket väl bli någon ytterliggare optimering antar jag. Största prestandavinsten får jag om jag inaktiverar Hairworks, de andra inställningarna påverkar inte min FPS så mycket.

Permalänk

Spelade ett parti Gwent och vann rätt så rejält

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

The Witcher 3: Wild Hunt - Patch 1.04 changelog:

• Rebinding any key is now available after switching Unlock Bindings option in Options \ Key bindings submenu.

• Corrects an issue in the dialog system that might rarely cause dialog looping in scenes.

• Fixes an issue with incorrect behavior of Wild Hunt warriors after they were under the influence of Axii sign.

• Corrects a bug causing spontaneous combustion of gas clouds.

• 1280 x 720 resolution is now properly displaying as valid resolution option.

• Fixes boat stuttering in cutscenes.

• Texture rendering quality for high / ultra presets improved.

• Further improvements in NVIDIA Hairworks performance.

• A few additional Gwent cards are now available in the Prologue area.

• Fixes an issue where users with usernames using non-latin characters were unable to import saves from Witcher 2.

• Overall stability and performance improvements.

• Fixes related to alt + tabbing and minimizing game window.

• Game icon updated.

• Enlarges the size of the loot pop-up window in the UI.

• Fixes an issue where, in certain circumstances, the comparison window could be displayed outside of game borders in the UI.

• Upgrading set items no longer destroys sockets.

• Small UI tweaks for Gwent.

• Corrects some missing translations in localized versions.

Har ett problem med nya patchen.. Allt ser grynigt ut, svårt å förklara men sharpness verkar helt övergjord.. Känns som någon dragit ett photoshop-filter över den lena å mjuka grafiken jag hade på ultra innan. Vad kan vara problemet?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Har ett problem med nya patchen.. Allt ser grynigt ut, svårt å förklara men sharpness verkar helt övergjord.. Känns som någon dragit ett photoshop-filter över den lena å mjuka grafiken jag hade på ultra innan. Vad kan vara problemet?

Har du stängt av sharpening under post-processing?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

@Sweets589

Satte den på low nu, ser bra ut igen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Köpte mitt på steam av lathet och att jag ville ha det på steam. Så betalade just under 500kr

Det gjorde jag med, mest för att jag redan hade konto på steam.
Orkar fan inte med att varenda *@#$ ska ha sin egen store, uplay, origin, blizzards, och nu gog?! Åt helvete med ytterligare ett konto

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Outlaw84:

Orkar fan inte med att varenda *@#$ ska ha sin egen store, uplay, origin, blizzards, och nu gog?! Åt helvete med ytterligare ett konto

Kan inte annat än att hålla med, men GOG är legit då pengarna går direkt ner i CD Projects ficka. Man vill ju stödja dem till max när de släpper detta lochness av spel! Dessutom börjar Steam-listan bli jobbig att scrolla genom..

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Är level 9 och questen är 10 så borde gå bra. Vilka buffs finns det som är bra? Den enda jag har nu är Specter oil. Annars får jag väl levla upp ett par levelar till

Jag dödade henne igår nör jag var lvl 7, så det ska inte vara någon fara. Backa undan från hennes kopior så försvinner de, alternativt så skjuter du dem med crossbow (de dör från en träff av vad som helst). Hon healas ju av dem när de är nära dig och drainar dig, så håller du dig ifrån dem är det lätt

Låter man inte kopiorna heala henne är hon död inom 2-3 minuter

EDIT: Du är visst redan klar med henne

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Outlaw84:

GOG har samtidigt funnits med länge, de öppnade hösten 2008. Sedan är de den enda (stora) DRM-butiken dessutom, det är inte bara ytterliggare en DRM-butik likt de andra du nämner.

Dock håller jag med dig om att trenden med att man ska ha en klient med en inloggning och lösenord för att ofta bara spela något enstaka spel är trist. GTA V på PC kräver Rockstars Social Club-konto medans konsollutgåvorna bara fungerar och RSSC istället är valfritt att använda. I Witcher 3s fall så tillkommer ju inget extra DRM-lager så där gör det ju inget med ett Steam-köp exempelvis. Som med GTA V blir det istället ytterliggare ett lager DRM i och med Steam och en extra launcher med tillhörande konto att klicka sig igenom/komma ihåg.

Permalänk

Är lvl 8 nu, och har bara 7 stycken Oil recepies, där 2 stycken är enhanced versions av några jag inte har, och 6 stycken potions, och min fråga är nu; Hur får jag fler? Är det bara att gå runt och questa och hitta dem av slump?

Finns det något konsekvent sätt att hitta dem på? Skulle gärna ha tag i Cursed Oil, Hybrid Oil och Draconid Oil.

EDIT: Ytterligare en fråga; Vet inte om jag är efterbliven, men varför verkar de Signs som är rekommenderade för fiender väldigt sällan så speciellt vettiga för dem egentligen? Ta t.ex Grave Hag, står att man ska använda Quen och Yrden för henne, men Yrden gör, så vitt jag kan se, bara henne någon procent långsammare, märker ingen direkt skillnad egentligen, medan Igni kan få henne, precis som många andra motståndare, stunlockad när de börjar brinna, som i mina ögon är mycket mer användbart än att hon ibland är en liten liten aning långsammare?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dock håller jag med dig om att trenden med att man ska ha en klient med en inloggning och lösenord för att ofta bara spela något enstaka spel är trist. GTA V på PC kräver Rockstars Social Club-konto medans konsollutgåvorna bara fungerar och RSSC istället är valfritt att använda. I Witcher 3s fall så tillkommer ju inget extra DRM-lager så där gör det ju inget med ett Steam-köp exempelvis. Som med GTA V blir det istället ytterliggare ett lager DRM i och med Steam och en extra launcher med tillhörande konto att klicka sig igenom/komma ihåg.

Fyfan, det låter ju fullständigt vidrigt :S Tur att jag inte vill spela GTA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är lvl 8 nu, och har bara 7 stycken Oil recepies, där 2 stycken är enhanced versions av några jag inte har, och 6 stycken potions, och min fråga är nu; Hur får jag fler? Är det bara att gå runt och questa och hitta dem av slump?

Finns det något konsekvent sätt att hitta dem på? Skulle gärna ha tag i Cursed Oil, Hybrid Oil och Draconid Oil.

Kolla alla merchants/herbalists och loota allt.
Några sidor bak i tråden finns det en länk till en herb snubbe i Novigrad som säljer kring 10 recept

Vet inge bättre sätt, är själv lvl24 och saknar några grundrecept som jag hittat enhanced/superior av :/

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Loota och leta hos alla småhandlare som finns överallt på kartan. Jag är level 11 och har väl 15-20 olika just nu om jag minns rätt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Grafikförbättringar i nya patch 1.04.
Jämförelse på Dualshockers. Är det bara jag, men syns det någon skillnad alls?

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Kolla alla merchants/herbalists och loota allt.
Några sidor bak i tråden finns det en länk till en herb snubbe i Novigrad som säljer kring 10 recept

Vet inge bättre sätt, är själv lvl24 och saknar några grundrecept som jag hittat enhanced/superior av :/

Skrivet av MultiMan:

Loota och leta hos alla småhandlare som finns överallt på kartan. Jag är level 11 och har väl 15-20 olika just nu om jag minns rätt.

Jo, kollar hos Merchants så ofta jag ser någon, men hittills har de bara haft recept till alchemy ingredients jag ändå inte behöver. Köper dem ju ändå, men har varken sätt Oils eller Potions hos dem än :/

En annan fråga; Varför verkar Yrden alltid så värdelös mot fiender förutom Specters? Är ju rekommenderad mot t.ex Grave Hag och Water Hag, men står ju bara att det ger dem slowdown, fast märker ingen större skillnad i deras snabbhet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Finns det något trick för att lära sig vad signsen heter/är? Tycker namnen är helt värdeslösa och måste hela tiden dubbelkolla vad som är vad när det är namnet som står

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Finns det något trick för att lära sig vad signsen heter/är? Tycker namnen är helt värdeslösa och måste hela tiden dubbelkolla vad som är vad när det är namnet som står

3. Knockback
4. Slow
5. Eld
6. Sköld
7. Mindcontroll.
Växlar ej skills med scrollen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

3. Knockback
4. Slow
5. Eld
6. Sköld
7. Mindcontroll.
Växlar ej skills med scrollen

Mitt problem är mest när man slår upp något i monsterboken och sen ska matcha ihop det med rätt skill i praktiken
Eller för den delen i skill-trädet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

@Lasergurka: Om jag minns rätt så har jag fått de flesta oljorna via kistor eller quests på ett eller annat sätt. T ex är Hanged mans venom väldigt bra och något jag inte minns jag köpt. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur eller var jag hittade de olika oljorna. Du har nog rätt i att de mesta man kan köpa är ingrediensrecept.

Yrden funkar på rätt mycket, men jag upplever också att den är mest effektiv på wraiths. I beastiaryn så visas ju också vilka signs som är bäst för vilket monster. Finns inte Yrden listat där så är det mindre effektivt eller har ingen effekt alls.

@Outlaw84: Att lära sig vad en handfull tecken egentligen innebär utantill är ingen överkurs om man spelar RPG, utan snarast standard. Skriv en egen lista så fastnar det lättare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Lasergurka: Om jag minns rätt så har jag fått de flesta oljorna via kistor eller quests på ett eller annat sätt. T ex är Hanged mans venom väldigt bra och något jag inte minns jag köpt. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur eller var jag hittade de olika oljorna. Du har nog rätt i att de mesta man kan köpa är ingrediensrecept.

Yrden funkar på rätt mycket, men jag upplever också att den är mest effektiv på wraiths. I beastiaryn så visas ju också vilka signs som är bäst för vilket monster. Finns inte Yrden listat där så är det mindre effektivt eller har ingen effekt alls.

@Outlaw84: Att lära sig vad en handfull tecken egentligen innebär utantill är ingen överkurs om man spelar RPG, utan snarast standard. Skriv en egen lista så fastnar det lättare.

Det är kanske inte bättre än att man får lära sig
Tycker det är kul timeat att senaste Game of thrones avsnittet just hade med att någon oljade in sitt vapen med gift

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Mitt problem är mest när man slår upp något i monsterboken och sen ska matcha ihop det med rätt skill i praktiken
Eller för den delen i skill-trädet.

Bara lära sig.
Tog någon minut för mig, kanske tar längre för andra.
Kan både deras namn och tecken utantill sen första kvällen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jo, det köper jag, men nu pratar jag ju om en fiende (Grave Hag) där ett av de två signsen som SKA vara effektiva är just Yrden, men att vilket annat sign som helst, t.ex Igni, i mina ögon verkar många gånger mer effektivt än Yrden som bara gör den en liten liten aning långsammare (så liten att jag inte märker någon skillnad), medan Igni, som inte ska vara effektivt ändå kan stunlocka den när den sätts på eld. Alla mina signs är då i grundutförande bortsett från Axii.

Quen, som ger sköld, står också som extra effektiv, men jag tycker det är lika användbart på alla fiender som slår hårt, oavsett om det står att Quen ska funka bra mot dem eller inte. Quen är faktiskt inte så jättebra mot Grave Hags då varje attack inte skadar så väldigt mycket, och flera av deras attacker inte gör någon skada alls men ändå slår sönder skölden om man har den på.

Ett tredje exempel; Hos Harpies är bara Aard rekommenderat, men Axii funkar precis lika bra, och funkar mycket bättre när Harpies är högre upp, och ger i princip en instant kill på Harpies.

Kort sagt har jag svårt att se motivationen till deras rekommendationer av Signs, och att de förutom på Wraiths, verkar speciellt grundade i hur det fungerar i spelet, och att Yrden verkar helt värdelöst förutom på Wraiths, men kanske blir användbar när man har högre sign intensity

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Lasergurka: When in doubt, Igni

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Lasergurka: When in doubt, Igni

Jo, känns lite så, har inte mött en enda fiende där Igni är helt värdelös, Yrden däremot verkar värdelös mot allt förutom Wraiths, där den gör att man kan skada dem.

Visa signatur