Permalänk
Medlem

Detr var iof några veckor sen, men ifall om någon har missat denna lilla "blooper"...

http://www.pcgamer.com/fallout-4-cinematic-trailer-listed-on-...

Skrivet av :

A 3D artist contracted to Guillermo del Toro's production company Mirada Studios has listed a cinematic trailer for Fallout 4 on his LinkedIn profile, reports Videogamer. Grab that pile of salt; it's pinching time.

The artist has previously worked on cinematic trailers for Far Cry 4 and Forza, lending some weight to the CV's believability. The latest LinkedIn update states he was working on a Fallout 4 trailer between December and March. It's further fuel for the rumour that Fallout 4 will be unveiled at E3.

Fallout 4 has been long-rumoured to be in development, but hasn't yet been announced. This year, however, Bethesda has their own E3 conference—potentially the perfect place for the announcement of their next sprawling RPG.

Permalänk
Medlem

Planterat. Helt säkert.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser så sjuuuuuuukt mycket fram emot det här spelet! Lirade New Vegas galet mycket på min Xbox, men skiten kraschade så ofta så jag lade ner det.

Funderar att köpa New Vegas Ultimate Edition på Green Man Gaming för 150 spänn och spela igenom det igen lagom tills nya Fallout.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Jag ser så sjuuuuuuukt mycket fram emot det här spelet! Lirade New Vegas galet mycket på min Xbox, men skiten kraschade så ofta så jag lade ner det.

Funderar att köpa New Vegas Ultimate Edition på Green Man Gaming för 150 spänn och spela igenom det igen lagom tills nya Fallout.

Fallout NV är ett guld-lir helt klart! Jag tappat räkningarna på hur många gånger jag kört om spelet.
Kör alltid moddat till max, specifikt bättre grafikmoddar och äldre vapen ifrån 1:an och 2an. Men man blir bortskämd nu efter The Witcher 3, kartan i NV är liten, inte så mycket roamande man kan göra jämförelsevist.

De jag vill se i Fallout 4 skulle va en mycket stor karta, helt öppen och inge osynliga väggar, ha med alla äldre vapen, iaf de unika fina ifrån 1:an och 2an. En story som man kan lösa på civilt vis, speech dvs utan att behöva använda vapen! (Som i Fallout 2 tex). Återkommande äldre fiender skulle med va roligt, ge os nostalgi och ta med events som (Spoiler! När man åkter tillbaka i tiden och sabbar vattenkortet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Skrivet av Xaio:

Fallout NV är ett guld-lir helt klart! Jag tappat räkningarna på hur många gånger jag kört om spelet.
Kör alltid moddat till max, specifikt bättre grafikmoddar och äldre vapen ifrån 1:an och 2an. Men man blir bortskämd nu efter The Witcher 3, kartan i NV är liten, inte så mycket roamande man kan göra jämförelsevist.

De jag vill se i Fallout 4 skulle va en mycket stor karta, helt öppen och inge osynliga väggar, ha med alla äldre vapen, iaf de unika fina ifrån 1:an och 2an. En story som man kan lösa på civilt vis, speech dvs utan att behöva använda vapen! (Som i Fallout 2 tex). Återkommande äldre fiender skulle med va roligt, ge os nostalgi och ta med events som (Spoiler! När man åkter tillbaka i tiden och sabbar vattenkortet)

Värt att tänka på är att fallout 4 troligen är ett bethesda spel och inte från obsidian entertainment som är gänget bakom New vegas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aluser:

Värt att tänka på är att fallout 4 troligen är ett bethesda spel och inte från obsidian entertainment som är gänget bakom New vegas.

Nu har jag inte spelat 3:an, men är det så stor skillnad på NV och F3? Tänker på känslan, dialoger etc.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rich:

Nu har jag inte spelat 3:an, men är det så stor skillnad på NV och F3? Tänker på känslan, dialoger etc.

Ja, New Vegas hade betydligt mer själ. Bethesda gör generellt sett döda och karaktärslösa spel i min mening.
Skyrim är bland det värsta jag spelat, förstår inte hur det kunde bli så stort, allt är en enda röra av fetch-quests, kass handling, dålig stridsmekanik och en fullkomligt död, men förvisso öppen, värld. Gapskrattade mig igenom den första belägringsstriden där de skickade in fem fiender åt gången samtidigt som en procentmätare tickade ner för varje våg man dödade. Det var så pinsamt uppenbart att detta var på grund av deras tämligen värdelösa spelmotor, någon som minns det "episka" slaget om Hoover Dam?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

@Rich:
Nej, första gången jag spelade igenom vanilla New Vegas precis då det släpptes var det lite ???. Samma texturer som dem använde i Fallout 3 till och med, samma voice actors. Kändes lite billigt faktiskt. Fallout 3 lider av att "huvudstaden" är en stor labyrint med laddväggar och upp och ner genom metro-stationer. Men i allmänt ger båda spelen samma känsla tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Mm, och det märks väl, man va rätt besviken på Fallout 3, visst hade sina bra stunder det vill jag faktiskt inte neka till men tror man förväntade sig mer än vad man fick istället för mer begränsningar. (Har kvar det inplastat i min hylla med spel...)

Glömmer aldrig bra stunder i spel, och anledning till alla överdrivet många omkörningar i Fallout 2 (och NV) va just valmöjligheten, de saker man inte kunde köra på en omgång! (komiska stunderna på random events, och att man ibland bara sprang runt för att farma pengar)

Låt oss få utforska världen, gör den levande, fast öde och övergivet, vi vill ha vackra miljöer som fångar oss in i den värld som man kommer tillbringa sina, troligtvis väldigt många timmar i. Jag tycker random events i The witcher 3 inte är så upprepande och enformiga.
Har ideer, som varför inte göra att man kan ha olika yrken, om man nu kör en karavan, så börjar man som vakt eller ryttare. Man får klättra upp i sitt yrke och får mer pengar och inflytande. Lite likt Elders scrolls olika yrken.
Kanske kan få något speciellt om man blir mäster i yrket, vad beror på vad det handlar om. Varför inte servitör>Ägare av en bar. Bomb disarmer, elektriker (man måste kunna elektronik IRL fast baserna bara, olika kretskort man ska löda) Detta bestäms inte när man gör karaktären utan lite mer authentic-jobb, men gör dem intressanta! Ge oss en perk om man blir mästare (max 1 eller 2 yrken?)

Kan säga att Wasteland 2 fångade verkligen post-apocalyptik-stämmingen! Vill inte säga att det ska följa deras fotspår, men det visade klart och tydligt att Top view Turn based SRPG fungerar utmärkt och ser riktigt snyggt ut på samma gång! (ja jo det kommer inte hända då Fallout 4 kommer köra Bethesdas motor)

Bara de inte glömmer den fina Svarta hurmorn som driver på spelet!

Permalänk
Medlem

Det enda jag riktigt saknade i Fallout 3 och NV, var lite mera levande kompanjoner, där har Bethesda lite att lära sig av t.ex Bioware.

Annars är jag nöjd så länge jag får vidsträckt öken, spännande ruiner att utforska och fortsatt möjlighet att strunta i handlingen och bara leva ett annat liv i en annan värld.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte att NV var bra mycket sämre än Fallout 3. Det var ju bara mer av samma sak och allt var brunt. Riktigt tråkiga miljöer i mitt tycke. Här fortfarande inte spelat igenom det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag önskar att de behåller "Hardcore" mode i Fallout 4. Att man måste äta/dricka/sova, all healing är inte instant och att ammo väger. Det var det bästa med FO NV jämfört med FO3. Annars gillar jag det lite mer "gritty" i FO3, att det är mer dystert och mörkt.

Bara av att skriva lite om det får mig sjukt sugen på FO igen

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

O.B.S! Små spoiler från FO3 och FO NV, som kan avslöja lite om man inte spelat igenom dem!

I mitt tycke så är FO NV bäst när det kommer till DLC. Missförstå mig inte, storyn är skitbra, men jag kände att DLCna var mer slipade än original storyn. När det kommer till FO3 har jag bara spelat ut storyn, men i jämförelse så känns original storyn mer personlig än vad NV är. Där kämpar man istället för människans överlevande och framgång istället för vilka två ska få dammen. Ja, det handlar också om vem som sköt en i huvudet, men efter allt det är fixat så tycker jag storyn kör igång på riktigt. Den första delen känns jämt som ett del moment innan allt sätter igång på riktigt, och man faktiskt får välja sida.
Därför tycker jag att om man kör NV så kör DLCna eftersom det är där spelet skiner.

Permalänk
Medlem

Jag var en av de som var fruktansvärt besviken på Fallout 3, var och är ett stort fan av de föregående spelen (speciellt då det första). Jag tyckte det var riktigt tråkigt att Bethesda kopierade in Fallout i deras "Elder Scrolls mall" (även om det finns skillnader så klart). Hade väldigt mycket sett att de hade uppdaterat det gamla gameplayet, men behållt kärnan av det. Top down perspektivet och de turbaserade striderna.

Med det sagt så var New Vegas så bra jag någonsin hade hoppats att ett Fallout i den mallen kunnat bli. Tillbaka är en spelvärld som känns genomtänkt (till skillnad från Fallout 3s som kändes som ett stort nöjesfält), intressanta karaktärer, flera lösningar till quests osv. För att inte tala om faktionerna och hur main questet är upplagt. Det är bara så jävla mycket bättre och intressantare än Fallout 3.

Det suraste pillret var för mig att motorn var typ exakt samma och den är... jävligt clunky. Men ja, New Vegas var en jäkla bedrift och det är utan tvekan ett av de bästa rollspelen jag spelat. Och samtidigt som jag inte gillar motorn i sig så tror jag det var rätt bra att de enbart kunde fokusera på att skapa spelvärlden och allt, och inte behövde "slösa" tid och resurser på att utveckla en motor.

Jag hyser inte mycket hopp för Fallout 4 personligen om Bethesda är i utvecklarstolen igen (vilket de med all säkerhet är). Förhoppningsvis så får Obsidian i så fall en möjlighet längre fram att göra ett spel i still med New Vegas.

Lite synd också att de fick klippa bort en del grejer. Lyckligtvis finns det mods som löser det nu. Som att Freeside var ett enda stort område (och inte uppdelat i mindre) och hade massa mer NPCs som gick runt och gav känslan av en riktig stadsdel. Samma med the Strip, det skulle också vara ett stor område och inte uppdelat i flera. Älskar att moddarna kunde fixa det även om det känns som att spelmotorn håller på att explodera under trycket.

Permalänk
Medlem

http://fallout.bethsoft.com

i'll just leave this here.....

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Ok. Intressant. Får se vad det där är imorgon då

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

YES! Nu skall det bara släppas i år så kanske spelåret 2015 kan räddas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

herregud, snälla säg att det är annoucement av Fallout4 och inte en troll av Betesheda.. som tidigare sagt, det kanske kan rädda spelåret 2015 om det släpps i år!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

herregud, snälla säg att det är annoucement av Fallout4 och inte en troll av Betesheda.. som tidigare sagt, det kanske kan rädda spelåret 2015 om det släpps i år!

Jag vågar verkligen inte hoppas på något.

I have been hurt before, my heart cant take it anymore!

https://twitter.com/bethblog

De gav ut den länken officiellt så känns lite mer legit denna gången, men inställer mig ändå på ingenting haha.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Sätter kallingarna på att det släpps i år om det visas på E3.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag vågar verkligen inte hoppas på något.

I have been hurt before, my heart cant take it anymore!

https://twitter.com/bethblog

De gav ut den länken officiellt så känns lite mer legit denna gången, men inställer mig ändå på ingenting haha.

vi kan bara hoppas! bara 15 timmar kvar nu

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

under 5 timmar kvar nu

jag ska erkänna om detta är fallout online och inte en riktig fallout 4 kommer jag bli lite besviken faktiskt

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Inaktiv

@INCSlayer: Bara lite?! Tror jag fått flip då. Ett co-op läge hade man dock kunnat acceptera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

under 5 timmar kvar nu

jag ska erkänna om detta är fallout online och inte en riktig fallout 4 kommer jag bli lite besviken faktiskt

Usch ja, vi får hoppas att så inte är fallet.

Drömscenario:
Dubbelt så stor karta som FO3. Minst.
MÅNGA flera quests och sidemissions.
Bättre ansikts/kroppsmodeller, så att alla NPC's inte ser ut som skyltdockor.
Belöna utforskning mera.
Mer variation i omgivningar och interiörer.

Sen hoppas man att det kvickt kommer ut en mod med en massa realistiska vapen. FOOK var en favorit.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

under 5 timmar kvar nu

LITE besviken? Jag skulle fan flippa totalt på Bethesda. Fallout 3 och NV är bland de bästa spel jag kört, ger de mig något i stil med ESO istället ...

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Yees fan vad nice med fallout 4!
3an är ett av mina favorit spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

under 5 timmar kvar nu

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Citat:

§1.6
Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord