Beställde 980 och fick 970 i lådan, ÅF hävdar att jag bytt ut det.

Permalänk
Medlem

Beställde 980 och fick 970 i lådan, ÅF hävdar att jag bytt ut det.

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soderan:

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Först och främst att hävda att ÅF "käkar svamp" är bara oförskämt, det gör dom inte mer uppmanade att hjälpa dig om du är otrevlig, här skall du dock stå på dig, om det nu är så att du verkligen fått fel grafikkort, står det gtx980 på lådan eller vad står det? Om det inte gör det så ge dom den informationen med för då har det uppenbarligen blevit fel i deras plock.

Permalänk
Medlem

Hej!

Vart köpte du kortet ifrån? Svårt att ta reda på vilket kort det är om förpackningen inte är bruten.

Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd

Oj. Det låter ju väldigt underligt, hur skulle det ens vara möjligt.

Finns det något sätt att identifiera GPUer kanske, visa att det är nytt? Annars känns det ju ungefär lika omöjligt att bevisa för båda parterna :/ Be att få prata med någon högre uppsatt hos ÅF? I samråd med Gigabyte kanske.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soderan:

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Skrivet av Destromath:

Först och främst att hävda att ÅF "käkar svamp" är bara oförskämt, det gör dom inte mer uppmanade att hjälpa dig om du är otrevlig, här skall du dock stå på dig, om det nu är så att du verkligen fått fel grafikkort, står det gtx980 på lådan eller vad står det? Om det inte gör det så ge dom den informationen med för då har det uppenbarligen blevit fel i deras plock.

Håller med Destro på båda punkterna.
De har ju din beställning kvar i sitt system, så om du har fått en 970 låda och du har en beställning på ett 980 borde det ju va en no brainer.
Köpte eller hämtade du varan i butik eller fick du den hemskickad?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Står det GTX 980 på lådan?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Håller med Destro på båda punkterna.
De har ju din beställning kvar i sitt system, så om du har fått en 970 låda och du har en beställning på ett 980 borde det ju va en no brainer.
Köpte eller hämtade du varan i butik eller fick du den hemskickad?

Allt beror ju på om kartongen är en 970 kartong med eller inte, är det en 980 kartong så vettefan hur han skall ta sig ur den skiten låter ju faktist högst orimligt att det skulle ligga ett 970 i en 980 kartong om detta är en obruten förpackning, hade jag varit ÅF i det läget hade jag med varit jävligt tveksam mot kunden.

Permalänk
Medlem

så det var en obruten låda som det stog 980 på och ett 970 inuti?

bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Allt beror ju på om kartongen är en 970 kartong med eller inte, är det en 980 kartong så vettefan hur han skall ta sig ur den skiten låter ju faktist högst orimligt att det skulle ligga ett 970 i en 980 kartong om detta är en obruten förpackning, hade jag varit ÅF i det läget hade jag med varit jävligt tveksam mot kunden.

Jo precis, det ligger lite hos användaren att lyckas bevisa detta. Det är i såna här fall man önskar att man filmade uppackningen av varorna. Men även då kan det ju förekomma trickfilmning.
Väldigt svårt case.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Går säkerligen att spåra via serienummer tillbaka mot gigabyte för att se vart detta serienummer egentligen skulle tagit vägen.
Men detta är ju det värsta som kan hända seriöst, det är ditt ord mot deras och ÅF kan ju på samma sätt bli lurad som du känner att du blivit lurad. Dock borde ÅF göra allt i deras makt för att hjälpa dig eller påvisa att inte Gigabyte gjort fel.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Jo precis, det ligger lite hos användaren att lyckas bevisa detta. Det är i såna här fall man önskar att man filmade uppackningen av varorna. Men även då kan det ju förekomma trickfilmning.
Väldigt svårt case.

Det är sjukt men det är faktist något jag börjat med när det gäller att packa upp varor, speciellt nogran är jag med att filma om det gäller moderkort etc som jag beställt, just för att kunna bevisa ifall det är fabrikationsfel från början på saker och ting.

Permalänk
Medlem

@Destromath: Har tänkt liknande grejer, förr sa man att paket skulle öppnas på posten framför postpersonalen för att kunna bevisa skada vid transport och liknande. Men sånt görs väl inte längre, särskilt då avsaknad av personal verkar vara genomgående i alla branscher och så även Posten, när man står där vill bara flytta sig bort ur kön så man inte står i vägen.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem

Vet ännu inte vilken ÅF det handlar om men om de har en fysisk butik så tycker jag att du ska ta med allt till den butiken och börja om från början. Att stångas i den mail konversation du har igång nu kommer inte leda någonstans. Den personen kommer inte ändra sig.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Det finns väl ett serienummer på kortet och på lådan? Dom borde matcha varandra om dom blivit packade samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreckan:

@Destromath: Har tänkt liknande grejer, förr sa man att paket skulle öppnas på posten framför postpersonalen för att kunna bevisa skada vid transport och liknande. Men sånt görs väl inte längre, särskilt då avsaknad av personal verkar vara genomgående i alla branscher och så även Posten, när man står där vill bara flytta sig bort ur kön så man inte står i vägen.

Tycker vi är på väg lite off topic just nu men ger dig ett svar sen får vi återgå till vad tråden handlar om, efter att posten delegerade ut sina uppgifter till butiker som ICA etc så har det tyvärr gått väldigt mycket nerför från en kunds perspektiv, vi skall igenom kön så fort som möjligt och klagomål på pakethantering får inte göras i butik utan det måste man kontakta posten om. Känns mer och mer som våra säkerhetslinor som kunder försvinner fortare och fortare, att behöva filma en unboxing på något man köpt var förrut något som folk gjorde mest för skojs skull men nu görs det istället för att sätta ett skydd runt sig ifall något har gått fel och inte ens då är man säker på att man har tillräckligt för att komma igenom utan problem...

Permalänk
Medlem

Står tydligt på själva lådan om det är GTX770 eller 780, så hur ser den ut?
och var den bruten eller obruten?

Att det skulle kunna vara helt enkelt en felleverans är inte omöjligt, har jag själv råkat ut för, vilket löste sig på en gång.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Minns att jag hade ett nästan identiskt "ärende" när jag jobbade i en mindre datoraffär i Malmö för en herrans massa år sedan.

Kunden hade köpt ett nytt Voodoo2-kort. Ett Diamond om jag inte minns fel.
Nån timme senare återkommer kunden och säger att det inte låg nåt voodoo-kort i kartongen utan bara "skräp". Minns inte exakt vad som låg i lådan, men har minnen av nåt gammalt ISA-kort och nån sladd.

Iaf...vi som affär hade ju inte mycket att komma med. Antingen ljuder kunden, men det är ju inget vi kan bevisa, eller så har vi fått skräp från vår leverantör, och då ska kunden givetvis ha ett äkta kort i utbyte.

När situationen uppstod för oss så tyckte vi det var en så komplett osannolik historia att oddsen för att kunden skulle ljuga var minimal. Han fick ett nytt kort.

Så situationen här är ju liknande... Antingen ljuger Soderan och försöker med en rejäl rövare

Eller så har han fått ett 970-kort i lådan och då är det väl rätt sannolikt att nån hos affären han köpte kortet bytte kortet innan det gick ut till kund.
Jag är övertygad om att dom flesta större återförsäljare har inplastningsmaskiner så att ingreppet inte har märkts alls.

Ta reda på serienumret på 970-kortet, det borde gå att spåra om man kontaktar generalagenten. Då vet man iaf till vilken återförsäljare det gamla kortet gått.

Edit: Noterade precis att Soderan har skrivit ett inlägg här i forumet och hans konto reggades för typ en halvtimme sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soderan:

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Se förslagen tidigare i tråden. Jag tror bilder på kort å låda, jämföra serienummer och liknande är vad som behöver göras här.

Jag hoppas innerligt att du talar sanning och hoppas att allt i så fall löser sig! Skriv gärna din process, ska bli spännande att följa hur det går!

Vi kan ju räkna bort att det skulle vara komplett iaf, de har ju fri retur utan anledning i 45 dagar så..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Eftersom rabatten var på 3% antar jag att det är komplett det handlar om. Mig veterligen har komplett massor med dagars öppet köp (även om du använt grejerna) så mitt förslag är att du helt enkelt skickar tillbaka kortet och använder din ångerrätt. Om jag inte missminner mig är det sedan upp till butiken att bevisa att du gjort fel (bytt ut kortet) och inte tvärtom.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soderan:

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Skrivet av MarkSix:

Det finns väl ett serienummer på kortet och på lådan? Dom borde matcha varandra om dom blivit packade samtidigt.

Precis som MarkSix påpekar. Kolla så att serienumret på lådan och kortet stämmer överens, står det gtx 980 på lådan och det är ett gtx970 kort i lådan så är det en no-brainer att bevisa.

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GLaDER:

Eftersom rabatten var på 3% antar jag att det är komplett det handlar om. Mig veterligen har komplett massor med dagars öppet köp (även om du använt grejerna) så mitt förslag är att du helt enkelt skickar tillbaka kortet och använder din ångerrätt. Om jag inte missminner mig är det sedan upp till butiken att bevisa att du gjort fel (bytt ut kortet) och inte tvärtom.

Är du seriös?????? Vad tror du de säger när han skickar tillbaka ett 970-kort i en 980-låda? (Vilket är det som hänt tolkar jag det som)

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det var en liknande historia uppe för ett tag sedan men då hade klisterlapparna bytts mellan 970 och 980 sen skickats tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllox:

Precis som MarkSix påpekar. Kolla så att serienumret på lådan och kortet stämmer överens, står det gtx 980 på lådan och det är ett gtx970 kort i lådan så är det en no-brainer att bevisa.

Vad skall det bevisa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Eftersom rabatten var på 3% antar jag att det är komplett det handlar om. Mig veterligen har komplett massor med dagars öppet köp (även om du använt grejerna) så mitt förslag är att du helt enkelt skickar tillbaka kortet och använder din ångerrätt. Om jag inte missminner mig är det sedan upp till butiken att bevisa att du gjort fel (bytt ut kortet) och inte tvärtom.

Skickar man in en annan produkt än den företaget har (eller tror sig ha) skickat ut kommer de självklart neka returen, oavsett ångerrätt.

Om det nu är som trådstartaren hävdar så är det bara att stå på sig och föra en lugn och sansad dialog med återförsäljaren, förslagsvis över telefon och inte via mail.

Permalänk
Medlem

Någonstans sitter en annan person med en glad överraskning á la 980

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Eftersom rabatten var på 3% antar jag att det är komplett det handlar om. Mig veterligen har komplett massor med dagars öppet köp (även om du använt grejerna) så mitt förslag är att du helt enkelt skickar tillbaka kortet och använder din ångerrätt. Om jag inte missminner mig är det sedan upp till butiken att bevisa att du gjort fel (bytt ut kortet) och inte tvärtom.

Klart som fan att ÅF inte accepterar returer med annat innehåll än vad som står på kartongen.

Permalänk
Medlem

@matte70:

Om det är samma serienummer på kartongen som på kortet så är det ju enkelt att härleda felet.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är du seriös?????? Vad tror du de säger när han skickar tillbaka ett 970-kort i en 980-låda? (Vilket är det som hänt tolkar jag det som)

Skrivet av AndraBullar:

Skickar man in en annan produkt än den företaget har (eller tror sig ha) skickat ut kommer de självklart neka returen, oavsett ångerrätt.

Om det nu är som trådstartaren hävdar så är det bara att stå på sig och föra en lugn och sansad dialog med återförsäljaren, förslagsvis över telefon och inte via mail.

Skrivet av matte70:

Klart som fan att ÅF inte accepterar returer med annat innehåll än vad som står på kartongen.

Nej, jag står fast vid att om TS är oskyldig så finns det inget fel med att helt enkelt bara returnera. Men visst, det är väl smidigare att gå genom ARN.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Som några redan skrivit, vad stod det på kartongen?

En teori är ju att en anställd på företaget i fråga har gjort ett internköp, den anställde var sugen på ett 980 men ville inte lägga ut pengar -> Gjorde ett snabbt byte mellan två kartonger -> du får fel vara.

Som sagt, en teori men inte helt omöjlig

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GLaDER:

Nej, jag står fast vid att om TS är oskyldig så finns det inget fel med att helt enkelt bara returnera. Men visst, det är väl smidigare att gå genom ARN.

Men.. Hur tänker du nu? Du vet att det är skillnad på ångerrätt och reklamation? Att använda sig av ångerrätten om man får en defekt produkt till exempel innebär ju att du får betala för den fast du fick den trasig. Då du skulle reklamerat istället. Måste väl vara samma sak här?

Sen pratade väl ingen om ARN heller? Att reklamera är samma sak som att ta det med ARN.

Visa signatur

Mr. Scriptman