Nya Outlook - Problem

Permalänk
Medlem

Nya Outlook - Problem

Hej

Har från och till fått problem med Nya Outlook, vet inte om det bara är jag som upplever att det blivit bra mycket sämre.

Har varit en massa mindre saker som man har reagerat på, men främst är att mejl inte verkar lagras lokalt längre.

Ett annat och väl så irriterande fel är att åtkomsten till mejl hindras även när man är ansluten till internet.

Fick för ett tag sedan ett tips i en annan tråd om en brevhanterare, tyvärr så uppfyllde den inte riktigt vad jag vill ha.

Nu är jag nästan konstant mött med det nedan:

Kommer det inte upp direkt, så kommer det när man är på väg att öppna ett mejl.

Hur är era upplevelser?

Eller ni har bytt till något annat alternativ?

Kanske någon annan lösning som fungerar?

Har nog varit lite för mycket skit med Nya Outlook för att jag skall orka rota vidare

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Hej

Har från och till fått problem med Nya Outlook, vet inte om det bara är jag som upplever att det blivit bra mycket sämre.

Har varit en massa mindre saker som man har reagerat på, men främst är att mejl inte verkar lagras lokalt längre.

Ett annat och väl så irriterande fel är att åtkomsten till mejl hindras även när man är ansluten till internet.

Fick för ett tag sedan ett tips i en annan tråd om en brevhanterare, tyvärr så uppfyllde den inte riktigt vad jag vill ha.

Nu är jag nästan konstant mött med det nedan:
<Uppladdad bildlänk>
Kommer det inte upp direkt, så kommer det när man är på väg att öppna ett mejl.

Hur är era upplevelser?

Eller ni har bytt till något annat alternativ?

Kanske någon annan lösning som fungerar?

Har nog varit lite för mycket skit med Nya Outlook för att jag skall orka rota vidare

Har använt Windows Mail i många år som fungerat väldigt bra.Nu när det ersatts av Outlook så fungerar det väldigt dåligt och precis som du fått access denied och åtkomst nekad.Så jag har gett upp outlook och använder webmail istället som alltid fungerar.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 | Be Quiet Pure Rock | MSI Z170 Krait Gaming 3X | Kingston HyperX 16Gb 2133 Cl 13 | MSI Geforce GTX 1070 8Gb Gaming X | Samsung 870 Evo 1TB | Corsair RM 750I 750W | Corsair Carbide 330R Blackout | Asus DVD RW DRW-24F1St | Creative Soundblaster RX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M806:

Har använt Windows Mail i många år som fungerat väldigt bra.Nu när det ersatts av Outlook så fungerar det väldigt dåligt och precis som du fått access denied och åtkomst nekad.Så jag har gett upp outlook och använder webmail istället som alltid fungerar.

Då är det inte bara jag som upplever att det blivit dåligt, ingen större tröst i sig, men en bekräftelse... Tack!

Helt klart att webmail är ett alternativ om man inte som jag, föredrar att ha mejl tillgängligt offline.
Finns tillfällen (om än inte så ofta) som man inte har tillgång till internet, men fortfarande vill hat tillgång till dom mejl man tagit emot.

Vill ju inte behöva att ladda ner allt innehåll manuellt, då det skapar andra krångliga situationer.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
--

Permalänk
Medlem

Hela Nya Outlook är ett problem. Kolla om du kan växla till Classic, annars är det nog att leta efter ett annat alternativ. Jag har inte forskat så mycket i det, men har sneglat lite på Thunderbird.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Hela Nya Outlook är ett problem. Kolla om du kan växla till Classic, annars är det nog att leta efter ett annat alternativ. Jag har inte forskat så mycket i det, men har sneglat lite på Thunderbird.

Växling till Classic fungerade fram tills för en månad sedan, efter en uppdatering så var den möjligheten borta, tyvärr.
Tidigare så var just möjligheten att växla till Classic min räddning.

Thunderbird var den brevhanteraren som jag testade, tyvärr så blev erfarenheten med Thunderbird "nästan" lika dålig som med Nya Outlook, men av andra orsaker.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

På jobbet har vi alltid varit tvingade att köra Outlook och det funkade ju bra då. Hur den senaste uppdateringen ställt till det har jag inte någon kläm på då jag har gått i pension. Privat har vi alla i familjen (5 pers) alltid kört Thunderbird och tycker att den är helt problemfri. Default inställningarna kanske inte passar alla men möjligheten till anpassning tycker jag är fullt duglig. Som alltid är det en fråga om tycke och smak.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegruppchef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlingsmaskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Hej. När jag öppnar kalendern i outlook så ploppar en stor ruta med "dagens händelser" upp.
Alltså rutan som poppar upp har inget namn, men innehåller dagens händelser.
Det vill inte jag, jag vill ploppa upp mina egna rutor. Kan man stänga av denna "finess" ?
Har letat i inställningar men hittar inget.