Permalänk
Avstängd

Säkerhetskopiering

Hej

Jag ska skicka in min laptop för reparation och vill göra en säkerhetskopia eller backup bara ifall de återställer den. Finns det något program som gör 1:1 kopia av systemet? Laptop är en ux32ln.

Finns det något enkelt program som ni rekommenderar? Jag kör för tillfället Windows 8.1

Mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Vila i frid

Windows Backup till extern USB-disk? Se till att skapa en System Restore CD samt göra en System Image backup. Väljer du sen C: som källa för backupen får du dubbla backuper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hej

Jag ska skicka in min laptop för reparation och vill göra en säkerhetskopia eller backup bara ifall de återställer den. Finns det något program som gör 1:1 kopia av systemet? Laptop är en ux32ln.

Finns det något enkelt program som ni rekommenderar? Jag kör för tillfället Windows 8.1

Mvh

Jag har aldrig gjort någon kloning av mina datorer, men Clonezilla ser ut att vara ett bra alternativ. Du kan annars se vad som finns som gratisalternativ till Norton Ghost.

För övrigt, det engelska ordet "backup" betyder "säkerhetskopiering" på svenska.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Windows Backup till extern USB-disk? Se till att skapa en System Restore CD samt göra en System Image backup. Väljer du sen C: som källa för backupen får du dubbla backuper.

Menar du Windows egna backup? Jag följde denna guide och gjorde en backup https://youtu.be/BPIgrzHKgXo

Men är det 1:1 kopia av systemet? Jag la även Asus egna recovery på en usb minne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag gjorde en system image backup inbyggd i win 8.1

http://winsupersite.com/windows-8/windows-81-tip-use-system-i...

Såg riktig smidigt ut så jag rekommenderar den. Gjorde backup på min c: partition och recovery partition

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."