Vilken torrentklient kör du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag gillar Deluge, men man kan inte byta filnamn/mappnamn så bra.
Kollade nu och jag har 1.3.5, så kanske beror på det...

Det jag gillar med Deluge är att man kan köra "classic mode" och då ha servern (seedbox) på ett ställe - och klienter på andra ställen, men alla pratar mot ett och samma centrala lagringsmeduium

Nej bara flytta färdig fil till annan mapp.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag testade qBittorrent för första gången i går, då jag gillar tanken med öppen källkod. Tyvärr störde jag mig på att programmet räknade med torrenter som inte laddas hem, utan som är i en kö, så när jag sorterade efter vilka torrenter som håller på att bli klara snabbast, så hamnade alla de i kö överst och de som faktiskt laddas hem allra längst ner. Smått irriterande.

µTorrent har bara blivit sämre och Deluges RSS-tillägg (YaRSS2) är inte så värst bra, så jag kör med BitTorrent.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kör utorrent men har problem med krascher. Någon som har en möjlig lösning?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Bytte till Vuze/Azureus after att utorrent började bråka som tusan för något år sedan.

Är väl inte den bästa torrentklienten, men den gör vad den ska de få gånger jag nyttjar den.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tänkte sätta upp en privat seedbox och behöver tips på lite torrentklienter ni kör och kan rekommendera!

Jag har idag uTorrent och gillar det, men inte reklamen innuti.
Provat en del Deluge också, och gillar det bättre - men får korrupta filer av någon anledning med denna klient då och då ?

Har även en Diskstation från Synology, och den har som bekant "Download Station" - men det inte alls flexibelt.

Vill gärna ha något som man kan;

* Tanka ner enstaka filer / mappar från en torrentfil.
* Döpa om källfiler och/eller mapp-namn

Du borde kolla in "Docker". Sen undrar jag vad du inte kan göra med Download Station?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

så när du installerade utorrent så ville den inte installera massa bloat och senare så när allt var installerat så hade du även ingen reklam i utorrent?

du har inte reklam för du har ändrat i deras avancerade inställningar, jag vet hur man gör det, lek inte allan ballan gubben, det här är inte ett matforum.

Är ju en av orsakerna till att man kör 2.2.1.
Ingen reklam, stadigt, effektiv. Ingen bloat vad jag kan minnas.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

http://www.howtogeek.com/218764/warning-don%E2%80%99t-downloa...

edit: jag använder deluge, har egentligen inga större klagomål, förutom att jag tycker programmet ser lite fult ut.

Vad är fult med deluge?

Skrivet av andreas_dock:

Jag gillar Deluge, men man kan inte byta filnamn/mappnamn så bra.
Kollade nu och jag har 1.3.5, så kanske beror på det...

Det jag gillar med Deluge är att man kan köra "classic mode" och då ha servern (seedbox) på ett ställe - och klienter på andra ställen, men alla pratar mot ett och samma centrala lagringsmeduium

1.3.11 är senaste hos mig.

Personligen kör jag QTransmission

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Uppdaterar tråden lite med info;

Jag har patchat Deluge nu och den senaste versionen verkar fungera bättre vad gäller korrupta filer.
Gjort re-hash på alla äldre torrents jag hade aktiva och några fick ladda ner saknad data.

Men att man kunde flytta filer/mappar inifrån programmet, utan att behöva lägga till/ändra torrentfilen är ett stort plus. Om man som jag, laddar ner till temporära kataloger ibland för att sedan sortera upp - så är det en stor fördel.

Dessutom stödjer Deluge server-del, så jag kan (nämnde det tidigare) använda det off-site från andra datorer men ändå sköta downloads/uploads från min vanliga maskin.

Så jag tuffar på med Deluge 1.3.11

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Orici:

Du borde kolla in "Docker". Sen undrar jag vad du inte kan göra med Download Station?

Man kan inte döpa om mappar/filer på ett smidigt sätt, samt sättet att lägga till filer är ganska osmidigt då man måste ladda upp sakerna till Synologys web-gui hela tiden. Visst det finns work-arounds för det, men det är inte lika smidigt som ett lokalt program.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Man kan inte döpa om mappar/filer på ett smidigt sätt, samt sättet att lägga till filer är ganska osmidigt då man måste ladda upp sakerna till Synologys web-gui hela tiden. Visst det finns work-arounds för det, men det är inte lika smidigt som ett lokalt program.

Kanske RSS kan hjälpa till lite?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Uppdaterar tråden lite med info;

Jag har patchat Deluge nu och den senaste versionen verkar fungera bättre vad gäller korrupta filer.
Gjort re-hash på alla äldre torrents jag hade aktiva och några fick ladda ner saknad data.

Men att man kunde flytta filer/mappar inifrån programmet, utan att behöva lägga till/ändra torrentfilen är ett stort plus. Om man som jag, laddar ner till temporära kataloger ibland för att sedan sortera upp - så är det en stor fördel.

Dessutom stödjer Deluge server-del, så jag kan (nämnde det tidigare) använda det off-site från andra datorer men ändå sköta downloads/uploads från min vanliga maskin.

Så jag tuffar på med Deluge 1.3.11

Du har detta med både Deluge och Transmission

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Orici:

Kanske RSS kan hjälpa till lite?

Ja det hade nog varit något, verkligen!
... Men jag måste läsa på hur det fungerar med sajterna jag använder, då jag skulle vilja ha det för att ladda ner det senaste avsnittet utav en tv-serie etc.

Nu kör jag den manuella vägen och kollar men jämna mellanrum när jag har tid och kommer ihåg..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Commander:

Förstår vad du menar att man kan flytta efter nedladdning, och jag har - liksom många andra - en "download" mapp.
Men när jag städar upp och flyttar in sakerna i sina riktiga bibliotek efter en tid, så finns det en funktion för det i Deludge.

En annan bra funktion är att man kan ta bort torrentfiler, att välja om man skall ta bort bara själva .torrent-filen eller .torrent + data.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

rTorrent/ruTorrent.
Lycka till att hitta någon typ av seriös seedbox service som inte kör med det. Oftast får man fråga extra för alternativ som deluge eller utorrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

rTorrent/ruTorrent.

Mycket bra

För de som inte vet - rTorrent är ett stabilt torrent-program utan eget grafiskt gränssnitt och ruTorrent är ett webbgränssnitt som ansluter till rTorrent.

Själv växlade jag till Transmission efter att ha använt rTorrent/ruTorrent ett tag eftersom det är snabbare att komma igång med (när man installerar själv) och att deras inbyggda webbgränssnitt även är anpassat för mobilen.

Permalänk
Medlem

uTorrent 2.2.1

Innan den blev skit.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

uTorrent senaste åren, men gick ner till v2.2.1 då 3.x gjort konstiga saker för mig sista veckorna.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av skosnore:

Använt utorrent i många år tills jag läste att de installerar oänskade programet epic scale som gräver bitcoins.. Har också tröttnat på reklamen. Har läst att man kan få bort reklamen genom Ctrl + P > Advanced > Sök i Filter "upsell" och "sponsore" och kryssa för false.

Nu använder jag deluge, men inte alls nöjd.

Nu fick man bort mycket av reklam, dock fortfarande kvar advertisment nere till vänster men mycket bättre än innan, tack för lösningen.

Hittade länk hur man tar bort all reklam, nu är den ren igen yeahhhh

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

qTorrent...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Popcorn Time, för att kunna streama de lagliga filmerna som finns där direkt till min chromecast.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag använder inte torrent program själv men jag har hört att uTorrent 2.2.1 build 25110 ska vara bra.

Permalänk
Medlem

På servrarna kör jag rtorrent med rutorrent gui.
På min WS, så kör jag uTorrent 2.2.1 build 25110.
Sedan på min laptop kör jag uTorrent 1.8.3 Build 29330.

Gillar 2.2.1 bättre än 1.8.3, men rtorrent är det jag använder mest.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

qBittorrent och Transmission.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja det hade nog varit något, verkligen!
... Men jag måste läsa på hur det fungerar med sajterna jag använder, då jag skulle vilja ha det för att ladda ner det senaste avsnittet utav en tv-serie etc.

Nu kör jag den manuella vägen och kollar men jämna mellanrum när jag har tid och kommer ihåg..

RSS finns i Download station.

t.ex:

Name: X Matches: X.*720 Does not match: WEB|WEB-DL|iNTERNAL|INTERNAL|SPANISH|SPANiSH|CtrlHD|Scene Parse with regex: Checked

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Diskutera gärna men låt inte diskussionen övergå till personangrepp och andra otrevligheter

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Nu fick man bort mycket av reklam, dock fortfarande kvar advertisment nere till vänster men mycket bättre än innan, tack för lösningen.

Hittade länk hur man tar bort all reklam, nu är den ren igen yeahhhh

Ni har reklam i Deluge eller missförstår jag er?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

qBittorrent, inge reklam. Jag tankar inte ner så mycket men den duger bra till det lilla jag laddar ner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skulle gärna kört uTorrent 2.2.1 för evigt, men programmet har rejäla problem att skriva snabbt mod Caviar red/green diskar, även i stripe. Kommer jag upp i 15MB/s+ nedladdningshastighet så börjar programmet gnälla "disk overload", och det blir en massa trubbel.

Så jag kör uTorrent 3.4.2 build 33870 istället Stängt av reklamen och det lirar smidigt. Smidigare än 2.2.1 till och med, med lite prestandaoptimeringar just när det kommer till diskskrivningar och hur snabbt den kan hantera när jag väljer att radera 100+ torrents med tillhörande innehåll. 2.2.1 kunde i princip hänga sig då.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT men kan verkligen rekommendera SickRage och CouchPotato som komplement till downloadstation på synology nasen.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Jag kör µtorrent 3.2.3 på servern och styr det i webbläsaren på min "speldator" med det här webapi saken. http://forum.utorrent.com/topic/49588-µtorrent-webui/

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti