svart skärm vid start av windows!

Permalänk
Medlem

svart skärm vid start av windows!

så köpte ett nytt grafikkort som jag var tvungen och skicka tillbaka pga fel i det, sedan körde jag på moderkortsgrafiken så länge tills jag fick tillbaka mitt gamla grafikkort av min polare. nu får jag inte igång windows det kommer till den där laddning baren där det står" starting windows" men efter den laddat klar blir det bara svart. har testat med 2 st grafikkort både mitt gamla och brorsans som jag vet fungerar och samma grej händer. hur fixar jag detta?

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det kan vara en grafikdrivrutin som blivit korrupt och därmed visas inget på skärmen. Om moderkortsgrafiken funkar så gå in i windows och rensa alla gamla grafikkortsdrivrutiner.

Det kan även vara pci-express bryggan som pajat men det är inte så troligt. Jag har dock råkat ut för det. Jag fick då köra med grafikkortet i en annan pci-e sockel.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

@killawife: yes det visade sig vara att windows hade installerat nividia drivers som i sin tur blockerade grafikkortet då det är amd.
tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Gött mos

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.