Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Avstängd

Ja men faktum kvarstår att folk tror att detta blir en motsvarighet eller konkurrent till EvEs upplägg.

Folk har redan skapat coorporations/guilds med hundratals spelare i dem och jag tror att dessa spelare kommer att få ett bryskt uppvaknande när spelet väl släpps, de kommer att kunna köra "episka" 25 vs 25 space battles mot andra coorporations/guilder i Battle Instanser, dvs ingen "free roaming PvP" alls. (gäsp).

Personligen är jag allergisk mot MMOs som använder sig av instanser. Jag vill ha en spelvärld, inte 50 kopior av samma zon på en server.

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Ja men faktum kvarstår att folk tror att detta blir en motsvarighet eller konkurrent till EvEs upplägg.

Folk har redan skapat coorporations/guilds med hundratals spelare i dem och jag tror att dessa spelare kommer att få ett bryskt uppvaknande när spelet väl släpps, de kommer att kunna köra "episka" 25 vs 25 space battles mot andra coorporations/guilder i Battle Instanser (gäsp).

Personligen är jag allergisk mot MMOs som använder sig av instanser. Jag vill ha en spelvärld, inte 50 kopior av samma zon på en server.

I så fall är det ju som sagt i princip bara EVE du kan spela.

Personligen så föredrar jag instanser istället för time dilation. Tekniken idag tillåter inte att skippa båda, tyvärr.

Och det finns guilds med 100-tals spelare i många andra spel som är kraftigt instancerade, och de verkar inte klaga så mycket. Jag tror dom flesta (som pledgat) är ganska instatta i hur SC kommer fungera, så det kommer nog inte vara så mycket gnäll på det.
Och skulle någon stor corp nu vara besvikna på hur det fungerar, så kan dom ju alltid sätta upp en privat server, där man säkerligen kommer kunna bestämma antalet spelare/instans själv (och medföljande lagg).

Sen finns det säkert många, som inte pledgat, som inte har så bra koll på vad SC faktiskt är, men det är ju deras problem då, det är ju få spel som det funnits så mycket information om så långt innan release som SC, och orkar man inte läsa på, så får man skylla sig själv om man tror att SC är "EVE med cockpits"...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Till och med Mmo:ernas mmo wow är ju instancerade för att inte lagga sönder i städerna. Att säga att wow inte är ett mmo vore hädelse ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikodemous:

Till och med Mmo:ernas mmo wow är ju instancerade för att inte lagga sönder i städerna. Att säga att wow inte är ett mmo vore hädelse ^_^

När jag spelade WoW så var det inte instancerat, spelade ifrån betan och sex år frammåt

Permalänk
Medlem

Jo, samma här, men sen kom alla dessa filter å bös. Vet inte om det började innan leachking men då var det faktum.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Discord:

Permalänk
Medlem

Hur går det med detta här nu då, när allt blivit lite försenat...
Börjar med månadsrapport av Juni som nu är flera veckor gammal.
2015-07-03 June 2015 Monthly Report

Slutet på Juni, närmare bestämt 27de så förklaras varför Star Marine inte släpptes till oss då det var planerat... bla. "The most significant technical hurdle faced today is the networking backend." --> "That meant developing what we’re calling a Generic Instance Manager (GIM) and rewriting both the Matchmaker and (for the larger project) the game Launcher from scratch."
Letter from the Chairman, Star Marine Update

Och för varje vecka som går ska de och har hittills gjort en comm-link om vad som bland annat blockerar varför vi inte får ta del av första versionen av SM fram tills att den släpps, med medföljande bilder och ibland en videosnutt:
2015-07-03 Star Marine Status Update Week of June 29
2015-07-11 Star Marine Status Update Week of July 5
2015-07-18 Star Marine Status Update Week of July 12

Star Citizen Alpha 1.1.5 PTU Available!
Då SM inte kan släppas riktigt än så uppdateras Arena Commander och då med två nya skepp, Merlin och Scythe och ny installer, men enklaste man kan göra är att läsa på denna länk om vad som gäller.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/272309/1...

"Important note: With the new Launcher 2.0, this 1.1.5 Publish to PTU update will be a considerable 25.1 GB. As such, 1.1.5 to PTU is NOT recommended for anyone with slow download speeds or bandwidth caps, particularly since we could have additional 1.1.5 bug fix updates in the coming days, plus you'll also have to download the 25GB again when we publish 1.1.5 to the Live service."

Go to ---> " My Account"
there you see in yellow Public Test Universe
follow the instructions ----> För mig står det "Period: July 17th 2015 - July 24th 2015" och en hel del annan text.

På Youtube: StarCitizen 1.1.5 PTU (Merlin flight)
Star Citizen - Looking at the Merlin in Free-Flight
edit Star Citizen PTU 1.1.5: The Merlin in Hangar

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Har varit så jäkla taggad i några dagar nu på att äntligen få prova P52 Merlin, men nu när den dök upp på PTU så visar det sig vara en bugg som gör att just Merlin inte går att ladda om man äger den via Constellation Andromeda "Loaner"-varianter funkar däremot utmärkt.

Men men, många fräscha uppdateringar på annat också, så man får väl roa sig med ett annat skepp sålänge.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Den där Chris Roberts skulle lätt kunna ställa upp som nästa president kandidat i USA. Han har lyckats få ihop enorma summor genom att övertyga folk att spendera sina pengar på något som kommer att vara något alldeles fantastiskt nån gång i framtiden... Keep spending , Chris Roberts är en glad man

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Den där Chris Roberts skulle lätt kunna ställa upp som nästa president kandidat i USA. Han har lyckats få ihop enorma summor genom att övertyga folk att spendera sina pengar på något som kommer att vara något alldeles fantastiskt nån gång i framtiden

Jag är backer, och jag börjar lite smått misströsta att det nånsin blir nånting av det. Det är nästan tre år sen kickstartern avslutades, och RBI verkar koncentrera sig på att sälja DLC. Jag begriper inte riktigt hur folk kan lägga ut tusentals kronor på DLC till ett spel som inte existerar än, men RBI har enligt uppgift dragit in en halv miljard kronor på DLC nu.

EDIT: Hoppsan, Google säger att jag ligger efter: de har nu dragit in 750 miljoner kronor på DLC.

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Jag är backer, och jag börjar lite smått misströsta att det nånsin blir nånting av det. Det är nästan tre år sen kickstartern avslutades, och RBI verkar koncentrera sig på att sälja DLC. Jag begriper inte riktigt hur folk kan lägga ut tusentals kronor på DLC till ett spel som inte existerar än, men RBI har enligt uppgift dragit in en halv miljard kronor på DLC nu.

EDIT: Hoppsan, Google säger att jag ligger efter: de har nu dragit in 750 miljoner kronor på DLC.

Varför tycker du det? I takt med att nya skepp blir designade och färdigställda för spelet så blir dom tillgängliga i shoppen för de som vill slänga mer pengar på projektet av whatever anledning. Både skepp, vapen och andra tillbehör kan även hyras för ingame-valuta som man tjänar genom att spela Arena Commander online, för de som inte vill lägga mer riktiga pengar på det hela. Så det är inte något som varken sinkar spelets utveckling eller tvingar någon att lägga mer pengar på det för att få spela.
Det var communityn som röstade fram beslutet att låta "pledging"-möjligheten fortsätta för 2 år sedan, så det kan man inte klandra CIG för, och det påminns ständigt om att i stort sett allt kommer finnas tillgängligt för alla i fullversionen av spelet utan extra kostnad.

De som jobbar på skeppen är dessutom självklart inte samma personer som jobbar på tex SQ42 eller PU. CIG består idag av över 200 utvecklare världen över (tror det tom var närmare 250?), plus inhyrda studios, så det är mycket som pågår parallellt, men bara en bråkdel visas upp. Hänger du med i det konstanta och löjligt breda informations-flödet om utvecklingen så tycker jag snarare att det är svårt att tveka på deras framfart.

Sen är det ju även alltid trevligt att se och känna på utvecklingen i Arena Commander. Det är begränsat och buggigt, men ändå riktigt kul och taggande, särskilt i coop. Nu har det visserligen stått still ett tag pga förseningar med fps-modulen, men dom har nu lyckats separera uppdateringarna och börjat rulla ut en mängd förbättringar och tillägg via PTU sen igårkväll. Jag har iaf redan spenderat betydligt mycket mer tid i denna Alpha än i fullversioner av andra AAA-spel, så det är bra valuta för pengarna i mitt fall iaf.

I vilket fall så kommer hösten bli väldigt intressant, då FPS-, Multicrew-, och Social-modulerna ska rulla ut, plus att första episoden av SQ42 fortfarande är satt att släppas vid årsslutet (dock ytterst tveksamt att det hinns innan 2016). Man får hoppas på att det blir minimalt med "blockers" denna gång, så det inte blir allt för försenat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

SQ42 utvecklingen fortgår nog ganska obehindrat, eftersom det är netcode som strulat till det, och SQ42 är single player delen. Det skulle vara om dom flyttat folk från SQ42 utveckling till att hjälpa till med SM problemen. Co-op möjligheten för SQ42 kommer väl ändå inte vara där vid launch om jag fattat det rätt?

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

SQ42 utvecklingen fortgår nog ganska obehindrat, eftersom det är netcode som strulat till det, och SQ42 är single player delen. Det skulle vara om dom flyttat folk från SQ42 utveckling till att hjälpa till med SM problemen. Co-op möjligheten för SQ42 kommer väl ändå inte vara där vid launch om jag fattat det rätt?

SQ42 i sig ja, det har nog flytit på bra. Det som gör mig tveksam till en release i år är statusen på allmän mekanik och prestanda i grunden, och hur långsamma dom är på att få ordning på det. Det är spelbart, men fortfarande i väldigt ofärdig skick. Ska dom lyckas få ut SQ42 till årsslutet i ett väl fungerande skick så är det dags att färdigställa diverse system i skeppen och jobba mer på optimering och stabilitet, och då vet vi inte ens vilket skick fps-delen egentligen är i än, vilket också lär spela stor roll i kampanjen.

Hetsar dom ut det i år så är jag rädd att det lär bli en flashig singleplayer-kampanj på en spelgrund som fortfarande är i alpha-stadie. Uttalanden som att dom inte tänker fokusera så mycket på balansering av vapen, kontroller, och skepp, inför SQ42 är inte direkt uppmuntrande heller.

Men detta är såklart bara spekulationer baserat på utvecklingen av AC och diverse nyheter/uttalanden runt det hela. Jag hoppas självklart på det bästa. I värsta fall så kommer jag vänta med att spela kampanjen, men kritiken utifrån lär inte vara nådig.

Edit: På tal om tveksamheter, veckans "10 For The Chairman" blev en klockren lång specialare nu när CR är tillbaka, där han svarar på de största frågetecknen som har diskuterats på forumen den snenaste tiden. Rekommenderas att skumma igenom, särskilt om man inte följer projektet så noggrant.

00:00:00 - Introduction and Squadron 42 Update
00:19:39 - What is the status of Star Marine?
00:31:08 - Have you been in contact with the team?
00:34:12 - Why is there stuff in the leak we haven't seen?
00:38:20 - What are your thoughts on controller balance?
00:46:57 - What's the story behind recent staff departures?
00:54:09 - Why isn't the concept ship I bought playable, yet?
00:58:48 - Why do you still have concept sales?
01:02:28 - How has Star Citizen changed since the beginning?
01:14:11 - Is Star Citizen impossible to finish?
01:24:41 - What's next for Star Citizen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag följer själv utvecklingsprocessen slaviskt och jag måste säga att det är en grymt spännande höst vi har framför oss!
FPS-modulen om några veckor, Arena Commander 2.0 med Multi Crew 4-6 veckor efter det, och sedan delar av Persistent Universe mot slutet av året. Lägg på Squadron 42 så känns det som att vi kommer ha en hel del att sätta tänderna i!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 3600 | Moderkort ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | GPU: Saphire Radeon R9 390 Nitro | RAM: 16GB DDR4 | Chassi: NZXT H440 | SSD: Samsung Evo 850 256GB | CPU-Kylning: Corsair Hydro Series H150i PRO RGB | Operativsystem: Windows 10 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag och vår förening följer också utvecklingen med intresse. Vi har utöver vårt forum även en "line-kanal" via mobilen så att så fort nån ny information om star citizen dyker upp så brukar mobilen plinga till

Visa signatur

Discord:

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

EVE Online är ju snarare ett undantag då de har sin Time Dilation istället för att kunna hantera stora antal spelare.

Skrivet av Vimes:

Skrivet av vr00mfondel:

I så fall är det ju som sagt i princip bara EVE du kan spela.

Personligen så föredrar jag instanser istället för time dilation. Tekniken idag tillåter inte att skippa båda, tyvärr.

Jag håller med Vimes. Varför ha en online värld, med begränsningar???

EVE Online har ju dock flera instanser. De har flera grids, flera solsystem osv. De har bara valt att inte begränsa spelarna på så sätt att man inte kan spela mer än 25vs25 tex. Vill ni 1000+ spelare slåss, okej, vi ordnar den kraftigaste hårdvaran som finns att köpa (de kör ju sin databas på RAMSAN RAM diskar ffs, något de var först i världen på kommersiellt bruk, då den tidigare var till militärt bruk), bara för att ge spelarna så få begränsningar som möjligt.

Fanns en tid innan Time Dilation också, där man slogs till servrarna föll på knä, sen tog man in 100 pers till bara för att försäkra sig att servern inte skulle ha en chans
Jag vet för jag var i dessa tidiga strider, med både BoB mfl. Det var en tid där spelet hade en helt otrolig dynamik, man kunde spela solo, eller 100 pers flotta och det var kul oavsett.
Den friheten är typ borta idag, och få andra spel (om ens något) har detta alls, kvar.

CCP har alltid lekt med teknikens gränser. De har tom utvecklat verktyg för att simulera 1000 spelare, bara för att kunna optimera motor och händelser så att man kunde få större och större strider.

Star Citizen ska vara det snyggaste och bästa (enligt utvecklarna), och de har lagt mycket på att göra detta så bra som möjligt. De pressar redan PCna rätt bra idag och tekniken, så varför ska man inte göra det med spelkänslan och äkta MMO?

Ger man upp i att pressa teknikens gränser så kan man utveckla konsolspel till Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ger man upp i att pressa teknikens gränser så kan man utveckla konsolspel till Nintendo.

Sök jobb hos CIG å hjälp till att pusha gränserna då...
https://cloudimperiumgames.com/jobs

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

När jag spelade WoW så var det inte instancerat, spelade ifrån betan och sex år frammåt

Jodå, WoW hade minsann instanser från start för att slippa för många spelare i samma dungeon!

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Jag håller med Vimes. Varför ha en online värld, med begränsningar???

EVE Online har ju dock flera instanser. De har flera grids, flera solsystem osv. De har bara valt att inte begränsa spelarna på så sätt att man inte kan spela mer än 25vs25 tex. Vill ni 1000+ spelare slåss, okej, vi ordnar den kraftigaste hårdvaran som finns att köpa (de kör ju sin databas på RAMSAN RAM diskar ffs, något de var först i världen på kommersiellt bruk, då den tidigare var till militärt bruk), bara för att ge spelarna så få begränsningar som möjligt.

Fanns en tid innan Time Dilation också, där man slogs till servrarna föll på knä, sen tog man in 100 pers till bara för att försäkra sig att servern inte skulle ha en chans
Jag vet för jag var i dessa tidiga strider, med både BoB mfl. Det var en tid där spelet hade en helt otrolig dynamik, man kunde spela solo, eller 100 pers flotta och det var kul oavsett.
Den friheten är typ borta idag, och få andra spel (om ens något) har detta alls, kvar.

CCP har alltid lekt med teknikens gränser. De har tom utvecklat verktyg för att simulera 1000 spelare, bara för att kunna optimera motor och händelser så att man kunde få större och större strider.

Star Citizen ska vara det snyggaste och bästa (enligt utvecklarna), och de har lagt mycket på att göra detta så bra som möjligt. De pressar redan PCna rätt bra idag och tekniken, så varför ska man inte göra det med spelkänslan och äkta MMO?

Det går inte att jämföra på det sättet, eftersom det är helt olika spel. Den stora "begränsningen" i SC är ju att man styr sitt skepp själv, vilket ställer höga krav på respons och flyt, annars blir det i stort sett ospelbart, precis som lagg när servrarna går på knäna. Det är samma visa i FPS-genren, där gameplayet oftast är beroende av ett konstant flyt för att ens vara kul att spela. Få titlar har ens vågat passera 100 pers per server, och då är det inte i närheten av lika tekniskt invecklat som strider med skepp i SC. Ett "peka-och-klicka"-spel däremot (EVE) som tekniskt sett sköter sig själv med algoritmer är en helt annan värld.

Men SC är fortfarande tidigt i utvecklingen och ingen vet vilken gräns det kommer få vid release vad gäller antalet spelare per instans. Det har även sagts att det med största sannolikhet även kommer öka med tiden efter release, då spelet kommer fortsätta att utvecklas så länge ekonomin tillåter det. Som CR själv brukar säga så räcker det inte att bara anställa fler utvecklare för att lösa problemen och utmaningarna, utan det tar helt enkelt den tiden det tar att nå resultat.

Men det kommer även gå att spela det offline i singlplayer och/eller på privat server (med vissa uppenbara begränsningar). Hur många AI-styrda skepp man kan ha per instans där är det ingen som vet heller, om det kommer vara samma begränsning som i PU, högre/mindre, eller möjligt att ställa in själv.

I vilket fall så är det på tok för tidigt att klaga. Så här långt så har dom dubblat antalet spelare på servrarna efterhand att det har patchats, vilket har funkat bra. Inom kort så kommer snart även multi-crew släppas, vilket gör det hela riktigt intressant, med tanke på hur en crew-spelare kan belasta servern jämfört med en pilot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Okej. Jag köper din åsikt.

Viktiga är att de fortsätter att pressa gränserna dock, och inte bara sätter "X vs X" och sen är det klart (som många spel tyvärr har gjort).

Titta även på tex PS2, rätt massivt MMO, dock har du helt rätt i att lagg och precisionen i det spelet är... minst sagt tveksamma när det är många 100 vs 100. Det är ju klient baserad beräkning också, vilket inte är vidare kul egentligen.

Jag väntar med att klaga tills vi det mer

PS. Går visst inte att köra @ med ditt namn, då du har " " :=/

Permalänk

Tror nog de kommer pressa rätt hårt för att kunna ha så många som möjligt per instans, men innan vi alla sitter med en fiberkabel direkt till servern kommer det bli jobbigt med allt för många.

Glöm inte att spana in Gamescom presentationen imorgon. Dock kunde jag inte hitta när streamen är tänkt att starta, någon gång mellan 5 och 8 på kvällen verkar det vara iaf.

www.twitch.tv/starcitizen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

↑ Nedräkning har börjat, redan 5000+ tittare

Har någon missat Imperial News Network, så kan det vara värt att kolla in sidan som uppdateras varje dag med olika nyheter relaterat till Star Citizen.
Och de har även en twitch stream som är live nu också... http://www.twitch.tv/INNlive

Dessutom har senaste Monthly Report för Juli 2015 kommit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kommer två olika HOTAS till Star Citzen, skapade av Saitek. Båda kommer ha en trackball på både joysticken och gasreglaget för att underlätta siktande även med en HOTAS (eller en re-map för andra funktioner)

Här är en bild på den stora och dyrare versionen:

Den mindre versionen låter dig koppla isär gasreglaget med joysticken:

Vi fick en trevlig förhandsblick av multicrew som kommer i Arena Commander 2.0. Den här filmen visar samma saker som live-demonstationen men är renare med bättre hopp mellan spelarna:

Permalänk
Medlem

Den dyrare varianten... ser dyr ut
Om jag hörde rätt är det oled displayer men Roberts var osäker på om det var touchscreen?

Multicrew delen såg riktigt nice ut, aldrig sett nåt liknande i ett spel tidigare tror jag.

Permalänk

Näe, tror inte det gjorts förut att man kan ta sig från ett skepp (med gravitation) ut i rymden (ingen gravitaion) och in i ett annat skepp (med gravitation), iaf inte ett multiplayer spel. Riktigt imponerande!

Visa signatur

Permalänk

Var det någon här som var med på eventet? Jag kom hem igårkväll från Köln och har haft det riktigt trevligt med både backers och utvecklare på Gamescom, E-Werk, och det traditionella eftersnacket på Biergarten. Riktigt grym presentation, då det visades mer än man hade förväntat sig, två gånger dessutom Grym stämning i publiken! Dock hett och grisigt som fan, men det var det värt.

Jag fick chansen att fråga Chris Roberts bla om begränsningarna vad gäller antalet spelare per instans. Som jag hoppades så kommer det iaf inte vara så pass primitivt att det bara begränsas av ett visst antal spelare, utan det kommer bero helt på vilka skepp det handlar om och vilka roller spelarna har. En spelare som agerar crew på en Idris tex drar ju inte i närheten av samma resurser att hålla reda på för servrarna som en pilot i en Super Hornet, och det kommer spelet då att ta hänsyn till.

Nu har dom självklart inte färdigutvecklat detta systemet än, men som det verkar så kan det i slutändan iaf bli en relativt hög cap vad gäller mängden möjliga spelare i samma instans, men som istället då begränsas av närvarande typer av skepp, kanske till och med även deras konfigurationer vad gäller hardpoints (ju fler vapen desto mer krävande). I vilket fall så ska det bli riktigt intressant att se hur dom löser det hela.

Visa signatur

Permalänk

Ny video med visning av "social modul". Dvs en rundvandring utanför ett skepp på en rymdbas. Titt på en vapenaffär, en bar, ett med-center och ett ställe man får missions på (JobWell) .

https://youtu.be/OBkNdj8q4uc

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Testa Star Citizen's Arena Commander gratis fram till den 19:e augusti!

Gå till https://robertsspaceindustries.com/promotions/gamescomflyfree....

Välj Enlist Now för att skapa ett nytt konto.

När kontot är skapat, skriv in koden GAMESCOM2015 och tryck Apply Coupon.

Ladda hem och installera klienten (som är mycket stor).

Arena Commander ger dig möjlighet att köra racing (solo single player eller tävla mot andra spelare), free flight på två kartor eller dog fighting mot vågor av fiendeskepp i solo eller co-op. Det går även tävla i multiplayer i death match, team death match och capture the core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Testa Star Citizen's Arena Commander gratis fram till den 19:e augusti!

Gå till https://robertsspaceindustries.com/promotions/gamescomflyfree....

Välj Enlist Now för att skapa ett nytt konto.

När kontot är skapat, skriv in koden GAMESCOM2015 och tryck Apply Coupon.

Ladda hem och installera klienten (som är mycket stor).

Arena Commander ger dig möjlighet att köra racing (solo single player eller tävla mot andra spelare), free flight på två kartor eller dog fighting mot vågor av fiendeskepp i solo eller co-op. Det går även tävla i multiplayer i death match, team death match och capture the core.

Nice TACKAR! Trodde de va en CD-key alla fick.. kul att det är en sån simpel kod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Det var det visst det. Raids har alltid varit det, t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Var det någon här som var med på eventet? Jag kom hem igårkväll från Köln och har haft det riktigt trevligt med både backers och utvecklare på Gamescom, E-Werk, och det traditionella eftersnacket på Biergarten. Riktigt grym presentation, då det visades mer än man hade förväntat sig, två gånger dessutom Grym stämning i publiken! Dock hett och grisigt som fan, men det var det värt.

Jag fick chansen att fråga Chris Roberts bla om begränsningarna vad gäller antalet spelare per instans. Som jag hoppades så kommer det iaf inte vara så pass primitivt att det bara begränsas av ett visst antal spelare, utan det kommer bero helt på vilka skepp det handlar om och vilka roller spelarna har. En spelare som agerar crew på en Idris tex drar ju inte i närheten av samma resurser att hålla reda på för servrarna som en pilot i en Super Hornet, och det kommer spelet då att ta hänsyn till.

Nu har dom självklart inte färdigutvecklat detta systemet än, men som det verkar så kan det i slutändan iaf bli en relativt hög cap vad gäller mängden möjliga spelare i samma instans, men som istället då begränsas av närvarande typer av skepp, kanske till och med även deras konfigurationer vad gäller hardpoints (ju fler vapen desto mer krävande). I vilket fall så ska det bli riktigt intressant att se hur dom löser det hela.

Wow, måste erkänna att för en die-hard SC fan så låter det väldigt episkt att få fråga Chris Roberts personligen. Hursom så ska det bli mycket intressant när Social Module släpps. Jag är dock inte på den nivån att jag faktiskt åker till events, men har pledgat c.a grand admiral så känner mig hyfsat hardcore ändå.