Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jag kör 5-8 wraps x2 runt 2mm i min Cthulhu RTA, funkar utmärkt. Kör dual, det är najs när man får till ett riktigt fint bygge. Kört med samma bygge i typ 1.5 månad nu, bara dry burnat o under vattnet när de hettats upp, så försvinner all gunk o skit. Steam Engine kan hjälpa dig med vad du får ut för ohm med mer/mindre wraps. Under 1.2? Då får du köra många wraps.. Kanske 32g är bättre med en dual coil då. Japansk organisk bomull är bäst för vekning IMO.
Jag har den här: https://www.fasttech.com/products/0/10011538/2135101-authenti...
Beställde den dock från Amazon, men samma sak.
Edit: Såg nu att det är en Genesis typ, Mesh är najs till det, typ #300 eller #400 funkar bra till de.
Kanske dags att skaffa en rejäl box om du ska hålla på med byggen under 1.2 ohm, så du får ut mer av det. Det bestämmer du själv dock
(Rekommenderar Sigelei 100w plus eller Sigelei 150w)

Hehe jag kör 24 gauge (minns inte wraps nu 0.3ish ohm) 2.5 mm, cloudz for days bro. Du borde testa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Hehe jag kör 24 gauge (minns inte wraps nu 0.3ish ohm) 2.5 mm, cloudz for days bro. Du borde testa

Kör 0.2-0.3 i vissa av mina drippers, det är fantastiskt på både reglerat o oreglerat

Permalänk
Proffsmoddare

hmm i might be strange men i drippers går jag aldrig över 0,2 mina standard byggen brukar ligga runt 0,12 till 0.16 där trivs jag bäst en dual 24g 2x5wraps and im in heaven

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Byter ni coils när ni ska wicka om eller wickar ni bara om den och kör på samma coil?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Byter ni coils när ni ska wicka om eller wickar ni bara om den och kör på samma coil?

Jag byter coilen när den har gjort sitt och det kan vara allt ifrån 1-6veckor beroende på vad det är för coil bomullen byter jag oftast en gång i veckan om jag kör samma juice. Ska jag byta juice är det färsk bomull direkt dock.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Jag byter coilen när den har gjort sitt och det kan vara allt ifrån 1-6veckor beroende på vad det är för coil bomullen byter jag oftast en gång i veckan om jag kör samma juice. Ska jag byta juice är det färsk bomull direkt dock.

Okej, Vad är det du märker av när coilen har gjort sitt?

Och jag fick en "first" för mig, Det läcker uppåt när jag tar hits (Troligtvis lite mycket spit back verkar det som)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Och jag fick en "first" för mig, Det läcker uppåt när jag tar hits (Troligtvis lite mycket spit back verkar det som)

Smaken mutas som fan, dåliga moln.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vapen smakar skit när coilen/bomullen behöver bytas plain and simple

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jag byter coils ganska sällan, o när jag gör de, ser jag till att de blir perfekta, så funkar de väldigt mycket längre än man tror. Byter wick när jag byter smak eller när bomullen ser ut som skit typ.
Dock, så dry burnar jag alltid coilsen, o kör de under vatten, altså, ramp up, släpper knappen, under vatten = precis som nya coils. Då försvinner allt gunk o skit,

Permalänk

Tänkta fixa nytt batteri till min eGo One XL för att få bättre möjligheter med både inställningar och tanks. Dom som fångat mitt intresse mest är Cool Fire IV och iTaste MVP3.0 Pro.

Jag gillar designen mer på Cool Fire IV men den har endast 2000 mAh vilket blir mindre än vad min eGo One XL har (2200 mAh) och mycket mindre än MVP3.0 Pro (4500 mAh).
MVP 3.0 Pro är även dyrare men fortfarande inom min tänkta budget på ca 800kr.
Den finaste bonusen med MVP 3.0 Pro är väl att den går att använda som powerbank om det nu kan behövas.
Annars hittar jag inte så många stora skillnader mellan dom båda.

Vad säger ni.. Gå mer på design eller batteritid?

Permalänk
Skrivet av Lightstar:

Tänkta fixa nytt batteri till min eGo One XL för att få bättre möjligheter med både inställningar och tanks. Dom som fångat mitt intresse mest är Cool Fire IV och iTaste MVP3.0 Pro.

Jag gillar designen mer på Cool Fire IV men den har endast 2000 mAh vilket blir mindre än vad min eGo One XL har (2200 mAh) och mycket mindre än MVP3.0 Pro (4500 mAh).
Den finaste bonusen med MVP 3.0 Pro är väl att den går att använda som powerbank om det nu kan behövas.

MVP 3.0 Pro tycker jag är så jävla snygg, men det kanske bara är jag. Har hört mycket bra om den faktiskt. MVP serien är väldigt stabila och håller väldigt bra också, jag hade lätt kört på MVP 3.0 Pro

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

MVP 3.0 Pro tycker jag är så jävla snygg, men det kanske bara är jag. Har hört mycket bra om den faktiskt. MVP serien är väldigt stabila och håller väldigt bra också, jag hade lätt kört på MVP 3.0 Pro

Det är inte att den är ful, gillar designen mer på CF IV just för att den ser bekvämare ut att hålla i.
MVPn ser helt okej ut i silver och guld och passar bra ihop med många tanks med dessa färger.

Under sökningen av jämförelser så kom den här med på listan nu, Kanger Subox Mini. Går lite över min budget med batteri men det är en värdig smäll jag kan ta i så fall
Verkar vara en blandning av CF IV och MVP 3 med designen och tillgången till batteritid.
Ett mod som klarar upp till 50w och kör med vanliga 18650-batterier (Om det är bättre eller sämre vet jag inte).
Får även en Subtank Mini som har fått väldigt många rekommendationer och är även en tank jag fortfarande är intresserad av.

Till MVPn hittade jag ett kit där man får med iSub G Tank men jag ser ingen större nytta av den tanken just nu då den saknar RBA-coil :/
Jag har RBA coils på ingång för min eGo One tank så den kommer stå sig ett tag till, så ny tank är ingen prioritet utan mer en bonus om den presterar bättre.
Vill gärna komma igång mer med enkla RBA just för att inte oroa mig över att köra slut på coils lika snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Jag var själv väldigt sugen på att köpa en mvp 3.0 Pro...av dessa två är det den mest prisvärda...byggkvalitén på mvpn är dessutom bättre, och man blir ganska förvånad hur liten den är med tanke på att den är 4500mah. En sak som man dock bör vara medveten om är att 510 kontakthålet är något kortare än den på de flesta box mods vilket kan medföra att vissa atties med långa 510 kontakter inte skruvar ner hela vägen. Detta är inte hela världen men något man bör vara medveten om då denna glipa som kan uppstå kan utsätta 510 kontakten på moden för extra slitage, men är man bara försiktig med hur man hanterar e cigen så ska det inte vara något problem..endast estetisk fråga i så fall.

Själv väntar jag på uppdateringen av kbox mini som kommer att ha en justerbar 510-pin...men är ganska sugen på att köpa MVP 3.0 Pro själv Får se om jag orkar vänta...

Uppdatera oss gärna om du köper mvpn..skulle vara kul att höra från andra som kör med den.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Jag var själv väldigt sugen på att köpa en mvp 3.0 Pro...av dessa två är det den mest prisvärda...byggkvalitén på mvpn är dessutom bättre, och man blir ganska förvånad hur liten den är med tanke på att den är 4500mah. En sak som man dock bör vara medveten om är att 510 kontakthålet är något kortare än den på de flesta box mods vilket kan medföra att vissa atties med långa 510 kontakter inte skruvar ner hela vägen. Detta är inte hela världen men något man bör vara medveten om då denna glipa som kan uppstå kan utsätta 510 kontakten på moden för extra slitage, men är man bara försiktig med hur man hanterar e cigen så ska det inte vara något problem..endast estetisk fråga i så fall.

Själv väntar jag på uppdateringen av kbox mini som kommer att ha en justerbar 510-pin...men är ganska sugen på att köpa MVP 3.0 Pro själv Får se om jag orkar vänta...

Uppdatera oss gärna om du köper mvpn..skulle vara kul att höra från andra som kör med den.

Har inte MVP 3.0 Pro justerbar 510a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Har inte MVP 3.0 Pro justerbar 510a?

Stämmer bra, men själva hålet man gängar ner atomizern på är ganska grund..skruvar du tex ner en kennedy rda kommer den skruva ner justerbara 510-pinnen ner till max men ändå inte sitta "flush"...nu är kennedyn ett extrem fall, då den har en väldigt lång 510 gängning men jämfört med andra box mods är mpvns 510 ganska grund.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Stämmer bra, men själva hålet man gängar ner atomizern på är ganska grund..skruvar du tex ner en kennedy rda kommer den skruva ner justerbara 510-pinnen ner till max men ändå inte sitta "flush"...nu är kennedyn ett extrem fall, då den har en väldigt lång 510 gängning men jämfört med andra box mods är mpvns 510 ganska grund.

Man kan ju undra varför man inte gör en standard på hur långa 510 kontakterna ska vara, så alla är lika stora. Det kommer iofs nog aldrig gå, men man kan väl hoppas.

Permalänk
Avstängd

Har försökt läsa de sista sidorna men fattar ärligt talat ingenting och verkar vara en hel vetenskap..
Helt vanlig rökare som slutat massor gånger men alltid fallit i fällan igen. Hur börjar jag med e-cigg. Har förstått så mycket som att det måste vara bra mycket hälsosammare än vanliga cigg? Vad behöver jag? Vad och var köper jag för att få en bra start? En lättförståelig nybörjarguide skulle uppskattas mycket! Intresset kanske kommer senare, just nu vill jag bara ha ett lite bättre alternativ till vanliga cigg så lätt och smärtfritt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Har försökt läsa de sista sidorna men fattar ärligt talat ingenting och verkar vara en hel vetenskap..
Helt vanlig rökare som slutat massor gånger men alltid fallit i fällan igen. Hur börjar jag med e-cigg. Har förstått så mycket som att det måste vara bra mycket hälsosammare än vanliga cigg? Vad behöver jag? Vad och var köper jag för att få en bra start? En lättförståelig nybörjarguide skulle uppskattas mycket! Intresset kanske kommer senare, just nu vill jag bara ha ett lite bättre alternativ till vanliga cigg så lätt och smärtfritt som möjligt.

Tjena,
Jag var i samma sits. Men vart rekommenderad denna, som jag köpte och använder än (om än med ett större batteri, kangertech ipow 2):
http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Beställ ovanstående + e-juice/liquid, så äre bara och sätta igång sen.

Har endast feströkt cigg sen jag började vape:a istället, och ärligt talat har de ciggen inte smakat speciellt bra ^^

Lycka till!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Man kan ju undra varför man inte gör en standard på hur långa 510 kontakterna ska vara, så alla är lika stora. Det kommer iofs nog aldrig gå, men man kan väl hoppas.

Håller med...har dock märkt att på senare tid har det varierat brett (kloner och äkta). Funderar på att bygga en egen box mod med en djup 510 kontakt och lång justerbar 510..behöver man inte oroa sig då...har dock inte bestämt mig vad för chip man ska köra med:/ Förslag? Är inte heller helt såld på temperature control än..väntar tills det mognat. Har en vaporshark dna40 v2 som jag använt 5 gånger..vill bara sälja den nu:/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Tjena,
Jag var i samma sits. Men vart rekommenderad denna, som jag köpte och använder än (om än med ett större batteri, kangertech ipow 2):
http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Beställ ovanstående + e-juice/liquid, så äre bara och sätta igång sen.

Har endast feströkt cigg sen jag började vape:a istället, och ärligt talat har de ciggen inte smakat speciellt bra ^^

Lycka till!

//Gorian

Tackar! Ska slå till på en sån då, återkommer med resultat. Tack!

Permalänk
Avstängd

@Gorian: Vilken e-liquid reomenderar du och hur länge räcker dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tackar! Ska slå till på en sån då, återkommer med resultat. Tack!

Bra där!! Hoppas det funkar för dig!! Och om det är något du under över eller något du är missnöjd med med vape upplevelsen, låt oss veta! Allt för många börjar och blir besvikna med hur det jämför med att röka...i själva verket kan det oftast åtgärdas med små justeringar i utrustning och/eller hur man vapar...så det är bara att fråga om du har några funderingar för det är lite av en djungeln det här med vaping;)

Gav själv upp snuset (dubbla Oden extreme) för vaping och har inte kollat tillbaka en sekund...

Permalänk
Avstängd

@yogiblod: Tack kommer säkert med fler frågor men nu en akut: Ska man välja 18mg nikotin om man är analog-vanerökare? Vill inte få abstinens om jag beslutar mig för att helt gå över till detta.
Edit: hur länge räcker en 100ml flaska om man röker relativt mycket?
Tacksam för alla svar innan jag beställer..

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Håller med...har dock märkt att på senare tid har det varierat brett (kloner och äkta). Funderar på att bygga en egen box mod med en djup 510 kontakt och lång justerbar 510..behöver man inte oroa sig då...har dock inte bestämt mig vad för chip man ska köra med:/ Förslag? Är inte heller helt såld på temperature control än..väntar tills det mognat. Har en vaporshark dna40 v2 som jag använt 5 gånger..vill bara sälja den nu:/

DNA200 kanske om du får tag på den?
Semi Mech?
Annars hade jag personligen valt YiHi SXmini J chippet med 2 batterier, så går den upp till 120w med temp. Sen kostar ju ett sånt chip en del, men tycker man att det är värt det så kör på.
Du måste ju inte köra temp, personligen har jag ingen temp control mod.
Hade varit kul o se en bygglogg på modden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

@yogiblod: Tack kommer säkert med fler frågor men nu en akut: Ska man välja 18mg nikotin om man är analog-vanerökare? Vill inte få abstinens om jag beslutar mig för att helt gå över till detta.

Kör på 18mg...det blir nog bra...själv började jag på 24mg men håller på att övergå till 6mg själv...sen kan du nog vilja skaffa en e juice med 50 vg 50 pg... 70 vg 30vg ger inte lika bra riv i halsen imho...högre pg släpper fram nikotinet bättre medans högre vg "dämpar" nikotinet...vissa är dock känsliga för pg och kan behöva minska pg innehållet..men testa 50vg/50pg till en början eller 60vg/40pg

Permalänk
Skrivet av retro123:

Vejpa*
Mja, 100ml på en 1.6 ohm coil till Nautilus räcker ett jävla bra tag. Vejpar du riktigt mycket så 5ml per dag ungefär. Jag kan rekommendera dig att välja lite olika vätskor som du tycker verka goda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jag beställde 12mg tillsammans med min första e-cigg, men gillade inte alls throat hit'en (den "brännande" känslan i halsen). Hostade som en tok och gillade det inte alls. Gick över till 6-8mg istället, och är hur nöjd som helst.
Detta är dock individuellt, samt varierar lite tillsammans med hur stark smaken är i övrigt (tobak/mint är exempelvis naturligt starkare än exempelvis cola).

Min favorit såhär långt är 8mg nikotin banansmak. Smakar skumbanan ^^

Men; testa och se själv.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Rekommenderar inte att du köper 100ml utan att ha testat innan, du kanske inte ens gillar den specifika juicen så sitter du där med 100ml du inte gillar, men för att svara på din fråga så håller det ett tag, du tar nog max 4 ml/dag i nautilusen om du vapear hela tiden, så 25 dagar minst ungefär. 18 mg/ml är bra I början, började själv med det.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Jag beställde 12mg tillsammans med min första e-cigg, men gillade inte alls throat hit'en (den "brännande" känslan i halsen). Hostade som en tok och gillade det inte alls. Gick över till 6-8mg istället, och är hur nöjd som helst.
Detta är dock individuellt, samt varierar lite tillsammans med hur stark smaken är i övrigt (tobak/mint är exempelvis naturligt starkare än exempelvis cola).

Min favorit såhär långt är 8mg nikotin banansmak. Smakar skumbanan ^^

Men; testa och se själv.

//Gorian

Skrivet av Spelaspel:

Rekommenderar inte att du köper 100ml utan att ha testat innan, du kanske inte ens gillar den specifika juicen så sitter du där med 100ml du inte gillar, men för att svara på din fråga så håller det ett tag, du tar nog max 4 ml/dag i nautilusen om du vapear hela tiden, så 25 dagar minst ungefär. 18 mg/ml är bra I början, började själv med det.

Försent hehe, beställde just RY4 - 18mg 100ml och Aspire Premium Kit..det går inte att späda ut eller så?
Hoppas det blir bra i alla fall, kanske behövs något starkare till att börja med då jag för tillfället gör egna cigg med filterhylsor och billig råtobak/tobaksspill, starkt blir det kan jag lova...känns jäkligt hälsofarligt dock.
Återkommer som sagt och tack för hjälpen så långt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

DNA200 kanske om du får tag på den?
Semi Mech?
Annars hade jag personligen valt YiHi SXmini J chippet med 2 batterier, så går den upp till 120w med temp. Sen kostar ju ett sånt chip en del, men tycker man att det är värt det så kör på.
Du måste ju inte köra temp, personligen har jag ingen temp control mod.
Hade varit kul o se en bygglogg på modden

Är faktiskt lite sugen på DNA200....men efter hur de helt ficka upp deras lansering av DNA40 så är jag ganska off när det kommer till evolv..fast DNA200:an är ju uppgraderingsbar via mjukvara så man kanske inte ska vara så skeptisk;). Håller med, mycket pengar...men kul att meka...står typ mellan YiHi och DNA200. Visst kan man köra dem utan TC men det är du därför de är så dyra:(