GTA 5 Loading Online fastar och stänger av sig

Permalänk
Medlem

GTA 5 Loading Online fastar och stänger av sig

När jag ska spela GTA Online så är jag fast på Loading Online ett tag, sedan låter det plingplingpling från windows och spelet stängs av.

Har kunnat spela online förut, men la av ett tag och nu är det såhär :/ Står inga errors eller nåt, har försökt starta som administratör och sökt efter felet, men hittar inget. Någon som är eller har varit med om samma problem?

Tack.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Får du inte upp launchern som erbjuder Retry och Safe Mode?

Kör du Steam-versionen eller fristående?

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:

Nope, står bara loading online ett tag, sen plingar ett windowsljud 3 gånger å spelet stängs av. Sen ingenting mer.

Kör fristående.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Skumt.

Testat några av kommandona i länken nedan?
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/202518358...

Jag skulle testat att köra en -verify, sen försöka starta med -safemode.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:

Förstår inte riktigt hur jag ska göra. Skapade ett textdokument som heter commandline.txt.
Sen i dokumentet skrev jag -verify och sparade och la dokumentet i C:/Program/RockstarGames/GrandTheftAuto

Sen med -safemode vet jag inte vad jag ska göra?

Hehe

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Skumt.

Testat några av kommandona i länken nedan?
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/202518358...

Jag skulle testat att köra en -verify, sen försöka starta med -safemode.

Skulle nog göra en hederlig ominstallation, det blev nåt liknande för mig en gång. Kunde starta det men då stod det att jag inte kunde uppdatera så det stängde av sig. Prövade att starta i safe mode och allt det där men inget funkade :S Installerade om det och det har funkat felfritt sen dess,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att fungera och vill inte ominstallera gta igen.

Jag kunde starta i -safemode men då var resolution på 800x600 och windowed och grafiken var ställd på lägsta, så jag fixade grafiken till vad jag hade och spelet var tvunget att starta om för att det skulle gälla, men den kommer tillbaka till lägsta inställningar hela tiden med window mode.... orkar inte.

Finns det ingen annan lösning ?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

@Sveklockarn:

Förstår inte riktigt hur jag ska göra. Skapade ett textdokument som heter commandline.txt.
Sen i dokumentet skrev jag -verify och sparade och la dokumentet i C:/Program/RockstarGames/GrandTheftAuto

Sen med -safemode vet jag inte vad jag ska göra?

Hehe

Ligger GTAV.exe i samma katalog som du lagt textfilen i?

Du kör med -verify en gång för att köra en process som verifierar din installation och reparerar eventuella skadade filer.

Skrivet av Andrezz:

Jag får det inte att fungera och vill inte ominstallera gta igen.

Jag kunde starta i -safemode men då var resolution på 800x600 och windowed och grafiken var ställd på lägsta, så jag fixade grafiken till vad jag hade och spelet var tvunget att starta om för att det skulle gälla, men den kommer tillbaka till lägsta inställningar hela tiden med window mode.... orkar inte.

Finns det ingen annan lösning ?

Du måste ta bort -safemode från din commandline.txt, det är det som gör att du får lägsta inställningar.

Om du får igång det i Safe Mode så är nästa steg att gå in i Settings och ställa Landing Page till On, samt ändra din Startup Flow till Load into Story Mode. Du kan även testa att lägga in -DX10 i din commandline.txt och se om det hjälper dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ligger GTAV.exe i samma katalog som du lagt textfilen i?

Du kör med -verify en gång för att köra en process som verifierar din installation och reparerar eventuella skadade filer.
Du måste ta bort -safemode från din commandline.txt, det är det som gör att du får lägsta inställningar.

Om du får igång det i Safe Mode så är nästa steg att gå in i Settings och ställa Landing Page till On, samt ändra din Startup Flow till Load into Story Mode. Du kan även testa att lägga in -DX10 i din commandline.txt och se om det hjälper dig.

Japp det gör den. Men den verkade inte verifiera någonting, spelet startade som vanligt och crashade som vanligt.
Jag skrev aldrig in -safemode i commandline.txt utan det är bara -verify som finns i dokumentet.

Men jag skrev in -safemode i Egenskaper för GTA Online / MÅL. Där stod det "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto V\PlayGTAV.exe" -StraightIntoFreemode ( bytte till -safemode ) och då kunde jag få igång det i safemode.

Men jag testar att ändra min startup flow.

-EDIT, jag fick det att fungera! Tog bort Nativetrainer.asi som verkade vara problemet Men tack för hjälpen med att försöka fixa problemet!

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Tog bort Nativetrainer.asi som verkade vara problemet

Du bad alltså om hjälp för att ditt spel inte startade p.g.a. att du installerat en trainer för att fuska i onlineläget?

Är det korrekt uppfattat?

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:

Inte korrekt uppfattat då jag hämtade ner en mod för länge sedan som jag kunde gå in i alla hus, men det dampade då och sedan lät jag den va där och har glömt att ta bort den. Så tittade runt lite i mappen och såg den och provade att ta bort filen och då fungerade det.

Så det var ingenting med att försöka fuska i online.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

@Sveklockarn:

Inte korrekt uppfattat då jag hämtade ner en mod för länge sedan som jag kunde gå in i alla hus, men det dampade då och sedan lät jag den va där och har glömt att ta bort den. Så tittade runt lite i mappen och såg den och provade att ta bort filen och då fungerade det.

Så det var ingenting med att försöka fuska i online.

Ok.

Då har du i alla fall lärt dig det till nästa gång att man kollar efter alla ändringar och modifikationer man gjort i spelet, innan man utgår från att det är problem med själva spelet? Möjligheten att använda diverse trainers och modifikationer är bortpatchat, och försök att använda det kan leda till att ens konto blir bannat.

Du kanske hade tur att det inte funkade?

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:

Ja det har jag minsann lärt mig nu hehe

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ