Permalänk
Medlem

2 eller 4 gb vram

Hej, Ska köpa min första dator och det blir inget monster, men undrar om man ska ha 2 eller 4 gb vram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrufs:

Hej, Ska köpa min första dator och det blir inget monster, men undrar om man ska ha 2 eller 4 gb vram

Vilket grafikkort du pratar om är mer relevant än mängden vram. Så det är till fördel att lista dina alternativ först.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Beror på vad det är för kort och prisskillnaden. Gissar att du väljer mellan 960 2GB och 960 4GB, svaret är 380 4GB som kostar lika mycket som 960 2GB men är mycket bättre. 960 är rätt dålig med hänsyn på de ockerpriserna de tar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg: alltså är det mer värt att köpa ett amd 380 om jag förstår dig rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrufs:

@philipborg: alltså är det mer värt att köpa ett amd 380 om jag förstår dig rätt

380 4GB, inte 2GB varianten. Rekommenderar detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196547

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: tänkte mig gtx 960 men vet inte om jag ska ha 2 eller 4 gb

Permalänk
Medlem

@philipborg: Tack, Hade inte ens tänkt på det kortet och det verkar vara väldigt bra

Tack Tack

Permalänk
Skrivet av Thrufs:

@philipborg: Tack, Hade inte ens tänkt på det kortet och det verkar vara väldigt bra

Tack Tack

4gb alla dagar i veckan.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Till alla med en budget som tillåter 4GB: kör med 4GB inget snack om saken. Även om du kanske inte har problem med 2GB idag skulle jag aldrig rekommendera att köpa nytt med bara 2GB.