Någon som köpt Win8 av Heinz9

Permalänk
Medlem

Anmälde precis hans senaste annons

Permalänk
Medlem

Typ som denna annons från blocket http://www.blocket.se/gavleborg/Windows_8_1_pro_oanvant_61483...
tror inte Microsoft godkänner det ...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Problemet med att köpa en produktnyckel till windows är ju att man vet ju inte hur många personer han säljer samma nyckel till.
Även om ett antal personer fått samma nyckel så kan det ta ett tag innan problemen med aktivering etc börjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Moderatorerna här på SC brukar vara ganska snabba men hur det kommer sig att ingen officiell representant sätter stopp för de här annonserna? Det måste väl vid det här laget vara ställt bortom alla rimliga tvivel hur det står till med de här annonserna?

Han har 10st annonser hittills, det tickar in pengar till Swec.

Permalänk
Medlem

Tack..

@snajk:

Men fick inte program skriptet att funka.
Konstigt att Microsoft inte har något tillförlitligt sätt att godkänna om Windows är genuint.

Köpte w7 i en liten datorbutik på Södermalm som inte finns kvar.
Kanske fejk?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Han har 10st annonser hittills, det tickar in pengar till Swec.

Äh det handlar ju om så försvinnande lite pengar att det skiter SC definitivt i. Att försöka stävja brottslighet har de igen hundrafallt. Finns bara en vinnare på det här än så länge...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det nämndes utav någon att han var avstängd igår?
Vad jag kan se nu är hans konto aktivt och öppet iaf...

Undra just vart gränsen går

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kan väl vara licensnycklar som han tagit från skoldatorer? Minns när jag gick i gymnasiet att skoldatorerna fortfarande hade licensnycklarna kvar bak datorn(lilla klistermärket), det var bara att fotografera och använda på nytt.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragone:

Till mig skrev han att han får tag på sina nycklar från blocket...
Känns lite udda?

Hans påståenden har ändrats allt eftersom. Han skulle heller inte vara skribent till de annonser i Stockholm som är identiska med hans annonser här på Sweclockers. De var först från NetOnNet sedan kom de från blocket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ett säkert sätt att ta reda på vad man har för licens även i Windows 8 är kommandot slmgr /dli.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ett säkert sätt att ta reda på vad man har för licens även i Windows 8 är kommandot slmgr /dli.

http://dl.dropbox.com/s/13n32wlymdacqpx/Screen%20Shot%202015-07-16%20at%2019.40.48.png?dl=0

DreamSpark / MSDN-licens.

Så iaf för Win 7 är det ingen granti för att det är en Retail-licens.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

...den andra oktetten (3 siffror) visar var nyckeln är ifrån....

Oktett betyder åtta

I IP sammanhang säger man oktett av den enkla anledningen att decimaltalet representerar åtta bitar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

DreamSpark / MSDN-licens.

http://i.imgur.com/qqtCiE2.png

Så iaf för Win 7 är det ingen granti för att det är en Retail-licens.

Tack för att du sköt hål på det. Jag som tyckte jag var så duktig

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tack för att du sköt hål på det. Jag som tyckte jag var så duktig

Varsågod! Jag lever för att rasera.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Han har 10st annonser hittills, det tickar in pengar till Swec.

Vet du vad tio annonser kostar? 150SEK

Googla upp Swecs omsättning 2014 så ser du att det inte ens är en piss i nilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vet du vad tio annonser kostar? 150SEK

Googla upp Swecs omsättning 2014 så ser du att det inte ens är en piss i nilen.

Alla bäckar små...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Många som skriker olagligt, men vilken lag bryter han emot?

Olagliga licenser, då borde de bryta emot en lag, vore intressant och se en dom emot någon som sålt en ogiltig licens.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Många som skriker olagligt, men vilken lag bryter han emot?

Olagliga licenser, då borde de bryta emot en lag, vore intressant och se en dom emot någon som sålt en ogiltig licens.

Om något så utsätter han köparna för bedrägeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Om något så utsätter han köparna för bedrägeri.

På vilket sätt? Så länge licensen inte upphör att fungera, så ser jag inte problemet?

Kan inte se någonstans i lagtexten, eller någon dom skulle kunna appliceras här.

Så bedrägeri känns lite väl tilltaget.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt? Så länge licensen inte upphör att fungera, så ser jag inte problemet?

Kan inte se någonstans i lagtexten, eller någon dom skulle kunna appliceras här.

Så bedrägeri känns lite väl tilltaget.

När en vara säljs under falsk beskrivning - "Köpte licenserna på en REA på NetonNet för xx år sedan" är det kvalificerat som bedrägeri. Säljaren får inte medvetet förfalska information om varan som säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

När en vara säljs under falsk beskrivning - "Köpte licenserna på en REA på NetonNet för xx år sedan" är det kvalificerat som bedrägeri. Säljaren får inte medvetet förfalska information om varan som säljs.

Visa en dom där någon dömts för bedrägeri, för att ha uppgett ett felaktigt inköpsställe.

Varan är en licens, han levererar en licens.

Sen om den är köpt på netonnet, eller någon skum bakgata i Thailand är oviktigt, så länge den fungerar som sig bör.

Men ge mig en dom, och bevisa att jag har fel.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt? Så länge licensen inte upphör att fungera, så ser jag inte problemet?

Kan inte se någonstans i lagtexten, eller någon dom skulle kunna appliceras här.

Så bedrägeri känns lite väl tilltaget.

***bort/moderator***
Han säljer en och samma MAK nyckel till olika personer men säger att det är unika Retailnycklar; det är bedrägeri.

§1
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Han säljer en och samma MAK nyckel till olika personer men säger att det är unika Retailnycklar; det är bedrägeri.

Ge mig en länk till en dom, där någon dömts för bedrägeri för det han gör.

§1 i citat och svar /moderator
Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wack0:

Många som skriker olagligt, men vilken lag bryter han emot?

Olagliga licenser, då borde de bryta emot en lag, vore intressant och se en dom emot någon som sålt en ogiltig licens.

Han lurar köparna genom att påstå att licenserna är retail.. vilket de inte är. Dessutom finns det inga garantier för att de inte kommer att sluta upphöra inom X antal månader. Har man otur så blockeras dessa nycklar eftersom de inte är menade att säljas vidare.

Skrivet av Wack0:

Ge mig en länk till en dom, där någon dömts för bedrägeri för det han gör.

Om vi säger så här... Om någon säljer samma bil till tio olika personer. Är det då inte bedrägeri? För det är antagligen vad killen gör. Han säljer samma nyckel till olika personer.

§1 i citat /moderator
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Visa en dom där någon dömts för bedrägeri, för att ha uppgett ett felaktigt inköpsställe.

Varan är en licens, han levererar en licens.

Sen om den är köpt på netonnet, eller någon skum bakgata i Thailand är oviktigt, så länge den fungerar som sig bör.

Men ge mig en dom, och bevisa att jag har fel.

Att säga att inköpsstället är irrelevant och att det är helt okej att förfalska och vilseleda en potentiell köpare är befängt. Bevisbördan är således omvänd, du får gärna vaska fram ett referat ur lagen som säger att varubeskrivningen inte måste vara sann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Han lurar köparna genom att påstå att licenserna är retail.. vilket de inte är. Dessutom finns det inga garantier för att de inte kommer att sluta upphöra inom X antal månader. Har man otur så blockeras dessa nycklar eftersom de inte är menade att säljas vidare.

Och blir dom ogiltiga är det självklart bedrägeri, men inte innan det.

Känns som en häxjakt, utan någon som helst reson.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wack0:

Och blir dom ogiltiga är det självklart bedrägeri, men inte innan det.

Känns som en häxjakt, utan någon som helst reson.

Nej. Det är bedrägeri vid den sekund han tar emot pengarna. Och nej. Det är inte heller en häxjakt utan reson.. Hade köparen varit "legit" så hade han inte kommit upp med en massa svepskäl varför han inte kan redovisa var han fått nycklarna ifrån för att sedan ändra historien allt eftersom.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att säga att inköpsstället är irrelevant och att det är helt okej att förfalska och vilseleda en potentiell köpare är befängt. Bevisbördan är således omvänd, du får gärna vaska fram ett referat ur lagen som säger att varubeskrivningen inte måste vara sann.

Du som påstår att det är bedrägeri, bevisa det.

Sen när du gjort det, kan jag besvara, så det funkar.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Det är bedrägeri vid den sekund han tar emot pengarna.

Bevisa det.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10